Dlaczego rezygnowanie z posiłków to fatalny pomysł?

02 Października 2014

Gdy chcemy schudnąć, często drastycznie ograniczamy liczbę spożywanych kalorii. Piszemy, dlaczego może przynieść to skutek odwrotny od zamierzonego.

eat vogue

Skoro czytasz ten artykuł, pewnie przynajmniej raz w życiu stosowałaś dietę odchudzającą. Albo dwa. Może nawet trzy. Właśnie planujesz odchudzanie? Odchudzasz się teraz? Jeśli jesteś w gronie osób, które próbują zredukować masę ciała (a jest ich, musisz to przyznać, ogrom), dobrze się zastanów, jaką stosujesz wtedy dietę. Wiele osób walczących z niechcianymi kilogramami rezygnuje z posiłków, jedząc coraz mniej. Z początku, owszem, chudną, jednak tak naprawdę na dłuższą metę bardzo sobie szkodzą. Jak to możliwe?

Zacznijmy od tego, z czego wiele osób nie zdaje sobie sprawy (albo deprecjonuje znaczenie tej kwestii). Twoja przemiana materii zależy od hormonów. Na początek przyjrzyjmy się hormonom tarczycy. Wybrałam je nieprzypadkowo. Szacuje się, że współcześnie lawinowo przybywa osób, które zmagają się z jakimś schorzeniem tego gruczołu. Niestety, są to głównie kobiety. Niedoczynność, nadczynność tarczycy, choroba Hashimoto (zapalenie tarczycy) – to wszystko ma wpływ na twój metabolizm. Hormony tarczycy m.in. pomagają kontrolować ilość tlenu wykorzystywanego przez każdą komórkę, tempo, w jakim organizm spala kalorie, trawienie, temperaturę ciała, pamięć, nastrój…

Jak to działa?

Przysadka mózgowa wytwarza TSH (hormon tyreotropowy), który stymuluje działanie tarczycy. TSH bierze udział w produkcji hormonów tarczycowych: tyroksyny (T4) i trójjodotyroniny (T3). W największych ilościach wytwarzana jest tyroksyna. W organizmie T4 przekształca się w T3 (trójjodotyronina powstaje głównie przez odjodowanie tyroksyny). A T3 przyśpiesza przemianę materii. Gdy jednak rezygnujesz z posiłku, przysadka mózgowa przestaje produkować dostateczną ilość TSH, co skutkuje tym, że tarczyca nie wytwarza dostatecznej ilości T4. Mniej hormonu T4 = mniej hormonu T3, a im mniej T3, tym wolniejsza przemiana materii.

Odmawianie sobie jedzenia to zatem jeden z elementów przyczyniających się do powstawania błędnego koła w odchudzaniu, czyli znienawidzonego przez odchudzające się osoby efektu jo-jo. Pamiętaj, że poziom hormonu T3 ulega znacznemu obniżeniu po 72 godzinach głodówki.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-02-02 15:22:38

re: Dlaczego rezygnowanie z posiłków to fatalny pomysł?

Nie wyobrażam sobie żeby się głodzić - organizm potrzebuje różnych rzeczy, które sobie dostarczamy w posiłkach. Po prostu trzeba przestać jeść śmieci, ale jeść zdrowo - do tego wspomóc się acetomale + można poćwiczyć. Efekty świetne. Spalanie tłuszczu natychmiastowe. Zdrowo i bez wyniszczania organizmu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-10-13 15:58:13

re: Dlaczego rezygnowanie z posiłków to fatalny pomysł?

moim genialnym rozwiązaniem na racjonalną dietę jest produkt bs farmu fat reduktor. w połączeniu z wysiłkiem fizycznym daje świetne efeky!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-10-04 22:38:27

re: Dlaczego rezygnowanie z posiłków to fatalny pomysł?

to prawda. organizm musi regularnie otrzymywać składniki odżywcze. sama jestem teraz na diecie więc trochę poczytałam na ten temat.dodatkowo też wprowadziłam sobie ułatwienie i używam oleju arachidowego z oleofarm, który zmniejsza apetyt i syci na dłużej. trzeba sobie pomagać ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1