DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

23 Sierpnia 2013

Dla zachowania prawidłowej wagi niezbędny jest właściwy plan żywieniowy, obejmujący pięć posiłków w ciągu dnia.

dieta

Współcześni ludzie nieświadomie stosują model odżywiania i treningu zawodników sumo. Sumici zaczynają dzień od treningu na czczo, następnie spożywają małą przekąskę, udają się na drzemkę, po której znów trenują i dopiero wieczorem zjadają swój główny, syty posiłek. Chociaż nie konsumujemy codziennie 20 tysięcy kalorii, jak zawodnicy sumo, to większość osób rozkłada posiłki podobnie do nich. Rano mało jemy, zwykle pijemy jedynie kawę przed wyjściem do pracy, a po południu i wieczorem nadrabiamy obfitą kolacją i przekąskami. - 30% naszych posiłków spożywamy w pierwszej części dnia, a aż 70% po godzinie 15. To podstawowy błąd – podkreśla Renata Ruszniak, autorka poradnika „Bitwa o Śniadanie”, dietetyczka z Rclinic. Dla zachowania prawidłowej wagi niezbędny jest właściwy plan żywieniowy, obejmujący pięć posiłków w ciągu dnia. Najważniejszym z nich jest śniadanie, które zmienia metaboliczny obraz ciała.

Zdrowy model planowania posiłków zakłada, że aż 70% kalorii powinniśmy przyjmować w pierwszej części dnia, do godziny 15. Śniadanie powinno dostarczać dwukrotnie więcej energii niż kolacja, czyli nawet 700 kcal.

Strony

Komentarze (15)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Dani11
(Ocena: 5)
2014-03-07 12:39:35

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

Duużo ruchu przede wszystkim :) Zero kolorowych napojów ( a te typu LIGHT zwłaszcza), zero chrupek, chipsów a jeśli słodycze to gorzka czekolada lub ciasto domowej roboty:) Zielona herbata lub czerwona bez cukru jest bardzo dobra:) A jeśli chodzi o ten wątek z pszenicą to jest niestety PRAWDA!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
musek
(Ocena: 5)
2013-09-18 11:03:15

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

To prawda, można schudnąć i to porządnie, ale w ten sposób. Wiecie, że próbowałam kilkunastu diet i nic to nie dawało? Efekty przyszły dopiero, kiedy dołączyłam do tego wszystkiego tabletki Foreverslim w końcu coś się ruszyło, ale bez wspomagacza nic. Nie znam dokładnie zasad działania tabletek, ale faktem pozostaje to, że bez nich po prostu nie byłam w stanie w swojej wadze niczego zmienić :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gorek
(Ocena: 5)
2013-09-03 19:23:42

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

Ja bez śniadania nie ruszam się z domu. codziennie owsianka z owocami i warzywami i zielona herbata typu figura detox i w ten sposób mogę funkcjonować 5 godzin bez jedzenia. gotuje gar owsianki na wodzie raz w tygodniu i tylko codziennie dokładam owoców. zamiast mleka siemie lniane :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 17:07:13

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

jA proponuje ruszyc dupsko i jesc normalnie... najlepsza dieta.. !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 17:18:53

U mnie nie działa, im więcej się ruszam, tym więcej wpierdalam i schudnąć nie mogę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 16:46:50

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

Najpierw temat o diecie kopenchadzkiej, w której nie ma śniadań, a teraz wątek o tym, by te śniadania jeść. Jedno zaprzecza drugiemu... Każdy je jak chce.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 10:09:11

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

U mnie się nigdy nie sprawdziła teoria ze śniadaniem - wręcz na odwrót. Jak nie jadłam śniadań (piłam rano tylko kawę), to mogłam zjeść dopiero około 14.00 jakiś spory posiłek i wystarczało mi na cały dzień, wieczorem nie byłam już głodna. Natomiast jak chciałam zacząć zdrowiutko jeść śniadanka, to efekt był taki, że rozjuszałam organizm i : zjadałam śniadanko, za chwilę znów byłam głodna i coś przegryzałam, do obiadu ledwo mogłam wytrzymać, bo pobudzony żołądek już chciał żreć, a kolacja była chyba największym posiłkiem w ciągu dnia, bo wiecznie organizmowi było mało. Myślałam, że to przejściowe, starałam się wytrzymać, czekałam aż się unormuje. Poczekałam dwa tygodnie i doczekałam się 6 dodatkowych kilosów!!! Nigdy więcej śniadań. Jak wróciłam do nawyków bez śniadać, momentalnie schudłam. Może każdy organizm jest inny, u mnie śniadania to zabójstwo, jeszcze ze 3 miesiące ze śniadankami i bym ważyła 100 kilo!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 10:23:49

Mam tak samo ! jak jem z rana o 8-9 to włacza mi się głodomor ;P a jak troche przesune sniadanie to wystarcza mi tylko obiad i jakiś owoc na koniec dnia :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 11:22:52

Mam dokładnie to samo, dziewczyny :) Jeśli zjem rano śniadanie to później co chwilę jestem głodna i w ciągu dnia zjem dwa razy więcej niż bez śniadania.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 13:27:32

Zauważyłam coś podobnego u mnie ;) kiedy są wakacje i wstaje później jem dużo większe śniadanie, a później ciągle jestem głodna, za to w roku szkolnym kiedy za śniadanie robi mi jedna kanapka mogę sobie ładnie czasowo rozłożyć 5 posiłków, żeby kolacja była o 18 i potem już nic ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(Ocena: 5)
2013-08-23 15:01:44

mialam podobnie;) we ferie zaczelam jesc sniadania i przytylam 6kg:/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 17:20:13

U mnie tak samo, śniadania to zabójstwo, w dodatku jak pożarłam śniadanie, to się od razu śpiąca robiłam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-23 09:46:10

re: DIETA NAWYKOWA: Nie rezygnuj ze śniadania! Dzięki temu posiłkowi można sporo… schudnąć!

Reklama

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz