Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

16 Kwietnia 2014

Część odchudzających się kobiet stawia na niskokaloryczną dietę, część na ruch. Które osiągają lepsze wyniki?

trenowanie boksu

Tyjemy. Przeciętna Polka ma 165 cm wzrostu i waży 68 kg. Jesteśmy cięższe niż dziesięć lat temu. Nosimy większy rozmiar ubrań niż nasze matki i babki. I mamy tego świadomość. Z badań wynika, że aż 84 proc. (!) Polek jest niezadowolonych ze swojego wyglądu. Nic więc dziwnego, że uciekamy się do różnych metod, by odbicie w lustrze nas satysfakcjonowało. Kobiety, które marzą o zgrabnej sylwetce, najczęściej stawiają na dietę i/lub ruch. Słusznie?

Zdecydowana większość z nas utożsamia szczupłą figurę z wyrzeczeniami – głównie tymi dotyczącymi jadłospisu. Wiele z nas odchudza się, stosując restrykcyjne diety oparte jedynie na kilku składnikach. Nie stronimy od głodówek. Potrafimy skrupulatnie liczyć spożywanie kalorie, ograniczamy liczbę posiłków. Częstym grzechem Polek jest również chętne korzystanie z przypadkowych „diet cud” – np. takich, o których usłyszałyśmy od koleżanki albo przeczytałyśmy w internecie.

Badania dowodzą jednak, że większość z nas ma słomiany zapał i… zbyt dużą słabość do jedzenia. Dlatego szybko wracamy do starych nawyków żywieniowych. Jeszcze gorzej jest u nas z aktywnością fizyczną – tylko co piąta regularnie uczestniczy w zajęciach fitness, a jedynie ok. 18 proc. trenuje nadal po zakończeniu kuracji odchudzającej. Z badań wynika, że nie lubimy ćwiczyć, bo naszym zdaniem wymaga to… znacznie większego wysiłku niż dieta. Tłumaczymy się też brakiem czasu, zabieganiem, zmęczeniem czy zwyczajnym lenistwem.

Nieracjonalna walka z nadwagą

Odchudzanie nie przychodzi nam więc łatwo – a przynajmniej nie jest w naszym przypadku zbyt skuteczne. Dzięki raportom w tym temacie wiemy, że Polki do walki z nadmiarem kilogramów nie podchodzą racjonalnie. Albo się objadają, albo jedzą tyle, co wróbelek. O ruchu raczej nie chcą słyszeć. A jeśli już się na niego decydują, to bardziej dlatego, że czują, że powinny – nie z potrzeby serca. I ciała. Takie podejście do pracy nad sobą raczej nie gwarantuje sukcesu. Na czym zatem się skoncentrować, żeby schudnąć raz na zawsze?

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (39)
ocena
4.9/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-02-03 16:18:18

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Chcesz mieć figurę modelki? Proszę bardzo: każdego dnia ćwiczenia - ew. basen, odpowiednia dieta - zdrowa, niezapychająca, i do tego suplementy diety. ja polecam acetomale - miałam 5 kg nadwagi, a po trzech miesiącach mam BMI w okolicach 19 - jestem bardzo szczupła i mam mięśnie, nie wyglądam jak szkielet - zresztą po opininiach innych widzę, że jest OK.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
alexa
(Ocena: 5)
2014-06-29 18:04:21

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

To żaden wybór. Nie osiągniemy zadowalających efektów tylko ćwicząc lub tylko będąc na diecie. Trzeba połączyć te dwa elementy, dorzucić odpowiednią suplementację i wtedy można mówić o odchudzaniu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 23:14:58

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Najlepiej połączyć ćwiczenia i dietę, ja od grudnia jestem na diecie i nareszcie w lecie nie będę się wstydziła wyjść w bikini na plażę ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 21:19:29

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Ćwiczenia przyspieszają metabolizm, więc automatycznie zaczynamy więcej jeść, co też potrzebuje nasz organizm. Grunt co będziemy jeść. Głodówki i gadanie, że odwodnienie i osłabienie organizmu (-4kg w tydzień) są ok pokazują tylko jak mało wiecie o zdrowym trybie życia. Teraz tylko schudnąć raz dwa, a kij tam że za 5-10 lat będę umierać z bólu i jeździć po lekarzach

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 17:56:38

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

48 dzień i 4 kg???!!! ja 4 kilo to potrafiłam schudnąć w tydzień

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 19:45:07

No cóż jak sie odwodnisz i przestaniesz jeść to schudniesz 4 kilo w tydzień tylko mięśnia to Ci raczej nie przybędzie a i zdrowia za grosz

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-17 11:43:03

No bo tak było albo raczej jest a na mięśniach to mi nie zależy w ogóle.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Moli
(Ocena: 5)
2014-09-08 22:46:07

4 kilo w tydzień, a za dwa tygodnie waga sprzed odchudzania...Dieta powinna być mądra i odpowiednio rozplanowana, żeby kilogramy tracić na stałe. Głodówki to głupota, bo tylko tracisz siły, a jak nie dajesz rady ćwiczyć to z ładnej figury nici.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-03 13:39:15

chyba 4 kg w tydzień to było to co wydaliłaś i woda

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 14:52:55

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Najlepiej zdrowa żywność .Czyli : ja zwykłe mięso zastępuję rybami. Zwykłe mleko - mlekiem sojowym i tak dalej.....Schudłam na tym 10kg plus ruch - ćwiczę do tej pory 4razy w tygodniu bo czuję się lepiej dzieki temu. Nie odmawiam sobie czekoladek ,lodów itp Ruch jest ważny tak samo to co jemy. Ryba np: ma tłuzcze ale zdrowe , przyswajalne a większość tych parówek,kiełbas,wędlin to śmieci ....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 21:17:07

Poczytaj sobie o soi , nadamiar estrogenów, który u kobiet wywołuje większą agresję a mężczyźni stają się bardziej kobiecy. Nie wiadomo już co jeść, w jednym antybiotyki, w innym hormony :|

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 11:40:05

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

dziewczyy mam 20 lat i okolo 170cm wzrostu, wazylam jakies 64 kg i przede wszystkim jak cos zjadlam to sterczal mi brzuch, az myslalam ze jestem w ciazy i tak mi juz brzuch rosnie. to byl horror. na dodatek po jedzeniu mialam straszne wzdecia, gazy, no same wiecie. pracuje w fast foodach juz dlugi czas i jak czlowiek byl glodny to jadlam hot dogi, kebaby. [przez takie jedzenie robilam sie tlusta i czulam sie niekomfortowo z moim chlopakiem!!! Ale dosyc tego! codziennie jezdze na rowerku treningowym bo moge na niego wsiasc o kazdej porze i nie ma wymowek ze wieje czy jest chlodno, potem robie brzuszki, ale takie prawdziwe, bez oszukiwania samej siebie, boli ale widze efekty. przede wszystkim jem sniadania, syte obiady, czasem cos slodkiego, czasem nawet pizze ALE NIE JEM NA NOC, osttni posilek okolo 18:00. ja naprawde juz czuje sie atrakcyjniej. zakladam obcisle bluzki i leginsy, bo wszesniej nie bylo szans. trzeba wprowadzic jedynie troszke ruchu 150 brzuszkow dziennie wiadomo ze z przerwami ale maksymalnie zajmie mi 15 min i nie jedzmy na noc!!! to daje naprawde duzo. juz kupilam na lato krotkie bluzeczki i bede chodzila z pepkiem na wierzchu! bo wiem ze jeszcze schudne:) dam rade

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 12:02:26

150 brzuszków to ja robiłam w pierwszej liceum. Teraz ciągle siedzę przed komputerem i z mięśni brzucha nic nie zostało. Po tylu bym chyba ducha wyzionęła

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 16:27:19

fitness wg polek- brzuszki hehehe

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 18:08:10

pewnie, nie będę jadła nic na noc! Bo przecież po treningu o 19 absolutnie nie można nic zjeść! Dziś lecę zrobić 300 brzuszków, jutro 500- już czuję tą moc!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 19:28:06

dokładnie, a propos nie jedzenia po 18- prawidłowo, o ile chodzi się spać o 20-21.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 23:13:26

lol co to jest 150 brzuszkow?jak trenujesz tyle razy w tygodniu to powinnas robic o wiele wiecej

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-17 11:03:26

powinnam ale nie trenuje pol roku tylko od niedawna, wszystko z czasem. z reszta ciagle jestem w biegu, praca dom. dobrze ze znajduje czas na te 150 brzuszków i na rowerek:) i tak jestem z siebie już dumna:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 11:30:08

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Nihil novi :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 3)
2014-04-16 11:19:48

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Dieta. Ja po ćwiczeniach mam wilczy apetyt :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 19:39:23

no to chyba dobrze? tylko nieudouki jedzą po ćwiczeniach "sałatkę" albo nic :D a potem się dziwią, że kg nie lecą...........

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 10:51:21

re: Dieta czy ćwiczenia - Co SZYBCIEJ zapewni Ci figurę modelki?

Ja ćwiczę naprawdę intensywnie około 15 godzin tygodniowo i niestety wcale super szczupła nie jestem. Może organizm zdążył się przez tyle lat przyzwyczaić do dużego wysiłku :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 11:57:23

15 godzin? Matko Ja co najwyżej 1,5 godziny do 2 tygodniowo, jem często fast foody a mieszcze się w normie i jeszcze widzę że moje ciało przy regularnych ćwiczeniach robi sie jędrniejsze. Na razie pracuje po kolei nad różnymi częściami ciała. Jakbym biegała 15 godzi tygodniowo to już dawno wyglądałabym jak modelka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 12:26:21

Dlatego to jest takie paskudnie frustrujące :( Nie wyglądam tragicznie (jakieś 167 cm, 66 kg), ale szczerze mówiąc to mam trochę brzuszka i boczków i nie potrafię się tego za nic pozbyć. A trenuję już ponad 10 lat i staram się w miarę zdrowo odżywiać..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 13:02:54

O matko. To może zmień ćwiczenia albo jak jakieś robisz to bierz lekkie obciążenie. Dziewczyny z fitblogów mówią że to pomaga.Ja tez mam trochę brzuszka ale ważę niewiele więcej a jestem sporo wyższa. Radzę też porobić badania w kierunku tarczycy i poradzić sie jakiegoś profesjonalnego trenera skoro przeszkadza Ci twoja waga.Może ułoży Ci inny plan treningowy. Zresztą możliwe że też odrobinę przesadzasz bo przy twoim trybie życia możesz mieć bardzo dużo mięśni i one mogą sporo ważyć a tak na prawdę pewnie jesteś szczupła.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-16 19:38:00

a co trenujesz? ja długo miałam ten sam problem, przerzuciłam się na większość zajęć siłowych w tygodniu (13-18h zależnie od humoru) i kilogramy zaczęły same spadać. do tego brak diety redukcyjnej, postawiłam tylko na zbilansowany rozkład składników - rano błonnik, w ciągu dnia węglowodany złożone - potem trening - po treningu białko i węglowodany proste. osiągnęłam sukces, więc myślę, że mogę polecać swoją metodę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-25 12:26:16

trenuje szachy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz