Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

24 Kwietnia 2013

Najtrudniej zgubić zbędne kilogramy tym, którzy przygotowują ulubione potrawy z przyjemnością.

Gimnastyka na plaży

Gotowanie od jakiegoś czasu zrobiło się modne. Z pewnością przyczyniły się do tego liczne programy telewizyjne propagujące samodzielne przygotowywanie posiłków i podsuwające nam co raz to nowe przepisy. Ci podzielający tę zbiorową pasję z pewnością zauważyli u siebie przyrost tkanki tłuszczowej, której chętnie by się pozbyli. Przeważnie idzie im to opornie, czemu winna jest… miłość do gotowania.

Specjaliści z wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Stanowego Ohio wykazali, że osoby zajmujące się gotowaniem przeznaczają mniej czasu na aktywność fizyczną niż ci, którzy stronią od garnków. Ich wyliczenia wskazują, że mężczyzna przeznacza na przygotowanie posiłku średnio 17 minut w ciągu dnia, podczas gdy kobieta aż 44 minuty, co naturalnie sprawia, że mężczyźni mają więcej czasu na aktywność fizyczną. Ma to przełożenie na inne badania, z których wynika, że kobiety ćwiczą średnio 9 minut dziennie, podczas gdy panowie przeznaczają na wysiłek fizyczny 19 minut.

- Uważam, że wyniki tych badań powinny posłużyć lekarzom i dietetykom jako wskazówka, do tego, w jaki sposób powinni instruować pacjentów. Mówiąc o zdrowym stylu życia należy podkreślić jak ważne jest zachowanie równowagi między czasem jaki poświęcamy na gotowanie i ćwiczenia. Idealny model powinien równoważyć te dwa elementy: powinny się one uzupełniać, a nie wykluczać - stwierdza Rachel Tumin z wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Stanowego Ohio.

Co myślicie o wynikach tych badań? Zauważacie zależność między gotowaniem, a fizyczną aktywnością?

 

Strony

Komentarze (57)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-27 15:47:15

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

A ja zaczęłam Skalpel Ewy Chodakowskiej i jest spoko ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
hmmm
(Ocena: 5)
2013-04-26 12:54:07

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

PO MAJOWCE ZACZYNAM MASTER CLEANSE ....DIETA Z KTORA BEYONCE SCHUDLA 10 KG W CIAGU 14 DNI.....DO TEGO JEST ZDROWA I WPLYWA KORZYSTNIE NA ORGANIZM-OCZYSZCZAJACO. KTO ZACZYNA ZE MNA??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PISAC;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
kate
(Ocena: 5)
2013-04-26 21:23:31

a na czym polega ta dieta?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-27 12:36:50

ja tez zaczynam, ale od jutra :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-05-08 09:53:20

JA!!!!!! Do końca maja chcę ważyć 54 z 61.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mimi
(Ocena: 5)
2013-04-26 00:26:30

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Przez problemy z żołądkiem (wrzody ze stresu) przestawiłam się kompletnie na zdrową dietę. Bez cukru, soli, słodyczy, fast foodów, napojów. Dużo wody, zielonej herbaty. Tak żyję już od roku. Sama sobie gotuję od podstaw. I co? I nic. Zmiana nawyków żywieniowych nie ujęła mi nic z wagi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mona
(Ocena: 5)
2013-06-06 14:01:33

idz na badanie tsh z krwi byc moze masz tarczyce ktora powoduje oporne chudniecie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 22:28:43

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Jestem w ostatniej klasie szkoły gastronomicznej,jak tak dużo czasu spędzam przy jedzeniu,to "najem się" zapachem, zanim je podam już nie mam w sumie na nie chęci. Zeszłam dwa rozmiary w dół :) Jak chcecie schudnąć polecam gastronomiki :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 22:12:50

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Drogie Panie! Jako, iż z artykułu nie mogłyśmy się dowiedzieć ile faktycznie powinnyśmy przeznaczyć czasu na gotowanie i ćwiczenia, to może ja pomogę coś zdziałać ;) Słucham wiele ale to wiele zrzędliwych kobiet, mówiących tylko o tym że są w depresji z powodu swojej wagi, lecz nic nie robią ze swoim życiem dalej i dobijają właśnie tym kołek do trumny. Dieta, jezeli zaczynamy naszą przygodę ze zdrową i piękną sylwetką to naprawdę odstawy jakieś specjalne diety czy drogie wizyty u dietetyków. Podstawą jest ZDROWE jedzenie, oczywiście ograniczone w cukier, tłuszcz, napoje gazowane. w kuchni musimy dobrze łączyc potrawy, np( pierś z kurczaka + sałatka - zapominamy o ziemniakach i ryżu - mięso łaczmy tylko z warzywami) Nic nie smażymy, albo gotując dusimy, albo gotujemy na parze, prawie wcale nie solimy, dodajemy dużo ziół, typu bazylia, oregano, zioła prowansalskie itp. Jemy 5 posiłków dziennie! Jemy powoli! Jemy tak, aby odchodząć od stołu nie czuć się jak wielki słoń, lecz czuć mały niedosyt! Nie podjadamy. Eleminujemy wszelkie śmiecie, chipsy, cukiereczki i fast fudy. Duuuużo pijemy wody! Dodatkowo ćwiczymy najlepiej 3 razy w tygodniu, jeżeli możemy więcej to bardzo dobrze ;) Wcale nie trzeba stać długo przy garach aby zjeść zdrowo i smacznie! Ćwiczenia- najbardziej polecam insanity( trening interwałowy, bardzo ciężki ale przyjemny :) , ewentualnie bardzo teraz modne treningi z najpopularniejszą trenerką w PL. - w domowym zaciszu. Drogie Panie! Proszę, nie bądźmy takie jak większość naszego narodu, zrzędliwe, niezadowolone - ten smutek zależy tylko od nas! Wszystko w naszych rękach! już mam dosć słuchania swoich koleżanek... tragedia, nie mogę po prostu juz tego znieść ! Chesz się zmienić ? To zrób to ! Uwierz że nic nei stoi na przeszkodze, trzeba tylko dobrze rozplanować swoj czas i plan dnia! I do roboty! Oszczędźcie tych, którzy muszą słuchać waszych wywodów ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mimi
(Ocena: 5)
2013-04-26 00:25:53

Przez problemy z żołądkiem (wrzody ze stresu) przestawiłam się kompletnie na zdrową dietę. Bez cukru, soli, słodyczy, fast foodów, napojów itd.. Dużo wody, zielonej herbaty. Tak żyję już od roku. Sama sobie gotuję od podstaw. I co? I nic. Zmiana nawyków żywieniowych nie ujęła mi nic z wagi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 18:40:54

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Ja schudłam z 89 kg na 63 przy wzroście 169 cm:) moja walka trwała półtora roku , głownie polegała na ograniczeniu jedzenia i zwiększeniu wysiłku fizycznego:) Teraz po krótkiej przerwie objadania się trzeba się wziąć do roboty i zrzucić jeszcze z 7 kg:) Życzę wszystkim powodzenia w zrzucaniu kilogramów, dobre nastawienie to podstawa. Pozdrawiam;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-27 16:16:52

Podziwiam i z całego serca życzę Ci powodzenia :) Sama teraz zabieram się za siebie ale planuję nie więcej niż 5 kg.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 17:14:57

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

to czyli ile mam kur*a cwiczyc zeby schudnac? po chu*a pisza artykuly w ktorych nie ma odpowiedzi na pytanie z naglówka???

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 17:35:54

dokładnie ! artukuł bez sensu, nic nie wniósł w moje życie... ; /

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 19:49:14

po prostu regularnie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-25 11:54:58

z doswiadczenia wiem, ze praktyczne spalanie zaczyna sie po 20 minutach cwiczen, wiec pol godziny dziennie wystarczy:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-05-20 17:08:02

Ja z mojego doświadczenia muszę się z tym zgodzić tylko częściowo . To wszystko zalezy od tego co się zjadło wcześniej, poza tym biegając czy jeżdżąc na rowerze po treningu siłowym ,spalamy tłuszcz już od pierwszych minut - wszystko zależy od ilość glikogenu .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 15:50:23

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Gratulacje dziewczyny! W koncu komentarze bez nienawisci:). Powinnysmy sie wspierac, a nie rzucac klody pod nogi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 17:35:32

mówi się kłaść kłody pod nogi, jak chcesz zabłysnąć frazeologizmem to napisz go chociaż poprawnie ;) pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 20:35:11

Ale z ciebie franca. Jak masz zly dzien to sie w komentarzach nie wyzywaj na dziewczynie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim2
(Ocena: 5)
2013-05-12 09:00:53

ty fujaro , gdbys nie byla taka francowata to bys moze wiedziala ze sa dwie formy tego przyslowia i jezeli masz zamiar sie wypowiadac tutaj a jaki kolwiek temat to prosze spokojnie i milo bo tutaj nie ma miejsca na pindy takie jak ty

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 14:59:58

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

ja ćwiczę pupę i uda z Mel B oraz a6w na brzuszek. Z wagą nigdy nie miałam problemów, z natury jestem szczupła bez żadnych diet. Pupę ćwiczę, żeby była bardziej jędrna, a brzuszek jak to po zimie został, więc przed latem trzeba go zrzucić ;) ćwiczenia są naprawdę świetne.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 14:25:44

re: Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

-10 :):) w 3 miesiace :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 16:11:57

jak???

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-24 19:59:04

-8 w dwa.....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-04-25 21:25:40

napiszecie jak ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz