5 pułapek niezdrowego odżywiania

21 Lipca 2010

PORADA DIETETYCZNA: Wakacje są doskonałą okazją do zmiany złych nawyków żywieniowych. Jak to zrobić?

5 pułapek niezdrowego odżywiania

Testujesz jedną dietę za drugą, od pół roku nie byłaś w żadnym fast foodzie i zapomniałaś już jak smakuje czekolada? Mimo to, nie możesz zrzucić tych kilku kilogramów, które dzielą cię od wymarzonej sylwetki?

Mamy dla ciebie dobrą wiadomość – my wiemy, dlaczego nadal nie osiągnęłaś sukcesu. Dieta tkwi w szczegółach, a nawet najdrobniejszy błąd  może udaremnić twoje plany. Czas to zmienić! 

PUŁAPKA 1. Niezaplanowane posiłki 

Podstawą każdej diety jest dokładny plan posiłków. Starajmy się zatem jeść jak najbardziej regularnie, dbając o to, by na naszym talerzu znajdowały się zróżnicowane produkty. Często popełnianym błędem jest sztuczne głodzenie się przez cały dzień i oszukiwanie głodu na przykład kawą. Stracone kalorie i tak odzyskamy przy najbliższym obfitym posiłku. Inaczej jest z naszym układem pokarmowym - jego regeneracja po latach nieregularnego jedzenia może trwać bardzo długo. 

! Gorące dni wpływają na utratę witamin, szczególnie A i C. Uzupełniaj je regularnie. 

PUŁAPKA 2. Monotematyczne potrawy 

Prawidłowo dobrana dieta powinna zapewniać odpowiednią dawkę energii (kalorii) i składników odżywczych. Nie ma produktu spożywczego, który zawierałby wszystkie niezbędne składniki pokarmowe. Nawet jeżeli coś jest zdrowe, to może przestać takim być, kiedy nasze posiłki będą bazowały na jednym produkcie. Co dopiero jedzenie, które z samej definicji powinno być spożywane okazjonalnie. Dania mięsne są smaczne i potrzebne dla naszego organizmu, ale tylko wtedy, kiedy nie stanowią więcej niż 10% spożywanych przez nas produktów. W innym wypadku mogą prowadzić do chorób serca, czy nadwagi.

! Urozmaicanie posiłków nie musi być nudne. Postaraj się zmodyfikować swoje ulubione potrawy tak, aby stały się zdrowsze. 

PUŁAPKA 3. Za mało warzyw i owoców

Dzienne zapotrzebowanie naszego organizmu na warzywa i owoce wynosi około 500 – 700 g. Pełne witamin, soli mineralnych i błonnika są źródłem zdrowia i odporności dla całego organizmu. Ich niedobór może skutkować schorzeniami takimi jak: miażdżyca, otyłość, kamica wątrobowa, uchyłkowatość jelita, a prawdopodobnie także polipów i nowotworów jelita grubego.

! Warzywa i owoce najlepiej jeść zaraz przed posiłkiem. Wtedy zostaną strawione w pierwszej kolejności dając jeszcze więcej witamin. 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (32)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-18 18:52:34

8baSV1 pmejfstdszri

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-16 11:36:08

t70ncg qizlnmeqtyrf

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-16 04:04:51

That addresses several of my concners actually.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-08-14 11:10:46

Wszystkie diety-cud są do kitu, niszczą organizm, rozstrajają go i w rezultacie prowadzą do jeszcze większych problemów z tusza. Najlepiej jeśc wszystko tylko w niewielkiej ilości...a ze słodyczy w ogóle zrezygnowac. To jaest całkowita zmiana stylu całego życia, jemy bo chcemy życ, anie po to by miec przyjemnośc...Wtedy będą rezultaty i to bez efektu jojo.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-23 18:36:26

Mięsko gotowane-raczej drobiowe, zero sosów, zero ziemniaków, 1-2 kromki chleba razowego, warzywa , jogurt 2% tłuszczu, owoce 1-2 szt.. przed każdym posiłkiem 1-2 szkl. wody. Każdy posiłek w odstępach 2-4 godz. Mniej więcej tak jadłam po wizycie u dietetyka. Dodam, że pracuję w systemie 3-zmianowym. Na początku było ciężko w brzuchu burczało. Ale było warto, bo 11 kg. mniej w 3 miesiące:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-23 15:58:58

Łamie wszystkie 5 zasad i dalej mam niedowagę xD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-21 23:10:56

pie*dole, nie robie, bez sensu, ile można słuchać o tym samym, normalni ludzie zaczynają się odchudzać BO TRZEBA. a prawdziwa otyłość, czy nawet tłuszczyk - do dietetyka, i już! zdrowo, skutecznie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-21 21:21:28

Wrzuccie kiedys przykladowa diete dla osob pracujacych w systemie zmianowym - dzien, noc, po 24, 36 czy 48h na raz. Ja tak pracuje i nie mam mozliwosci przygotowac sobie swiezych posilkow. Co wtedy jesc, zeby bylo zdrowo?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-21 16:51:49

a nie napisali nic o tym, żeby pić dużo płynów...kiepski artykuł, papilocie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-07-21 16:04:18

ARTYKUŁ UKRADZIONY ZE STRONY WWW.WE-DWOJE.PL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz