Isabelle Caro, modelka i aktorka, która przez 15 lat zmagała się z anoreksją, zmarła 17 listopada 2010 roku. Jej rodzina poinformowała o tym media kilka dni temu.
Kobieta jest znana przede wszystkim z szokującej kampanii reklamowej „Nie – anoreksji”, w której wzięła udział trzy lata temu. Kampania była finansowana przez jedną z włoskich firm odzieżowych, a zdjęcia, wykonane przez Oliviero Toscaniego, przedstawiały przerażający obraz nagiej i wychudzonej modelki. Isabelle ważyła wtedy zaledwie 31 kg przy wzroście 164 cm.
Billboardy z chudą modelką pojawiły się tuż przed rozpoczęciem Mediolańskiego Tygodnia Mody w 2007 roku. Mimo że kampania prowokowała do myślenia o ciężkiej i okrutnej chorobie, jaką jest anoreksja, włoska rada ds. reklamy uznała, że zdjęcia wykorzystują ten problem zdrowotny w sposób komercyjny. Instytut Kontroli Reklamy (IAP) orzekł, że billboardy naruszyły jedną z zasad reklamy, która nie może obrażać uczuć moralnych, obywatelskich i religijnych oraz musi respektować ludzką godność we wszystkich formach wyrazu. Większość billboardów zatem usunięto, ale i tak zdjęcia ukazały się w prasie na całym świecie.
Isabelle już przed sesją wiedziała, że nie wygląda dobrze. Nie chciała jednak pozostawać w ukryciu i zdecydowała się otworzyć ludziom oczy na to, jak straszną chorobą jest anoreksja. Postanowiła więc się obnażyć, aby przekonać dziewczyny z całego świata, że ciągłe odchudzanie może przerodzić się w groźną dla zdrowia i życia obsesję.
Dziewczyna zmagała się z chorobą od 13 roku życia. Zdarzało się nawet, że jej waga dochodziła do… 25 kilogramów. Kilka miesięcy przed śmiercią ważyła 41 kg i wszystko wskazywało na to, że modelka jest na dobrej drodze do wyzdrowienia. Niestety Isabelle trafiła do szpitala i tam zmarła po dwóch tygodniach. Miała zaledwie 28 lat.
Maja Zielińska
Zobacz także:
RANKING: Najlepsze modelki 2010 roku
Wybiegowe gwiazdy warte miliony. Kto w tym roku zasłużył na tytuł modelki roku? Tym razem bierzemy pod uwagę głosy użytkowników Facebooka!
THE BEST OF 2010: Najlepsze okładki mijającego roku
Prestiżowe magazyny, twarze warte miliony. Oto pięć najlepszych okładek 2010 roku!