W życiu modelki nie ma miejsca na stabilizację, męża, dziecko i pieluchy. Liczą się intratne kontrakty, sesje zdjęciowe, pokazy mody - jednym słowem tu i teraz. Ciąża zmienia sylwetkę, a przecież podstawą tego zawodu jest smukłe, idealnie wypielęgnowane ciało. Mimo że większość sławnych modelek rezygnuje z macierzyństwa, to niektóre z nich decydują się na zostanie matką. I wcale tego nie żałują.
Cindy Crawford, Elle MacPherson, Christy Turlington i Claudia Schiffer mają po dwoje dzieci, Heidi Klum troje, a Stephanie Seymour czworo. Do grona szczęśliwych mam dołączyły ostatnio Eva Herzigova i Linda Evangelista. Ta druga zdecydowała się na macierzyństwo w ostatnim momencie, w wieku 41 lat. Wyznaje, że mały Augustin stał się sensem jej życia:
„Nigdy nie rozstałam się z nim na dłużej niż trzy godziny, nie byłabym w stanie tego znieść! Czuję się wybranką losu, mam wszystko, o czym mogłam marzyć” - mówi.
Długą listę mam – supermodelek lat 90. zamyka Kate Moss. Urodzenie małej Lily Grace niczego nie zmieniło w karierze słynnej Brytyjki – nadal jest jedną z najlepiej zarabiających modelek i raczej nic nie jest w stanie zagrozić jej pozycji.
Młodsze modelki rzadko decydują się na macierzyństwo – teraz jest ich czas i nie chcą zmarnować szansy na sukces. Wyjątkiem jest Rosjanka, Natalia Vodianova, która pierwszego syna, Lucasa Alexandra, urodziła u szczytu kariery, kiedy biły się o nią największe domy mody. Ciąża nie zniechęciła projektantów, a wręcz przeciwnie – Vodianova już trzy tygodnie po porodzie pojawiła się na wybiegu. Pięć lat później na świecie pojawiło się jej drugie dziecko – córeczka, Neva, a sześć lat później syn - Viktor.
Faktem jest, że show-biznes nie sprzyja macierzyństwu, ale modelki i tak dużo częściej niż aktorki decydują się na dziecko. Wiadomo, że po 30. roku życia przechodzą na zawodową emeryturę i wtedy myślą o założeniu rodziny. Zgodnie przyznają, że dopiero bycie matką dało im poczucie prawdziwego spełnienia. Z powodzeniem łączą domowe obowiązki z pracą, szczególnie teraz, gdy wracają do świata mody jako seksowne i dojrzałe kobiety. A w tym sezonie święcą prawdziwe triumfy - pojawiają się w jesiennych kampaniach reklamowych znanych marek.
Claudia została twarzą Chanel, Christy pozuje dla Escady, Eva promuje torebki Louis Vuitton, Linda podpisała kontrakt z Pradą, Natalia z Versace, a Kate Moss tworzy autorskie projekty dla Topshop.