Przeprowadzono pierwszy na świecie przeszczep obu nóg (Pacjent będzie mógł chodzić!)

19 Lipca 2011

Operacji został poddany młody mężczyzn.

przeszczep

Współczesna medycyna potrafi naprawdę wiele. Lekarze przeszczepiają ludziom ręce, różne narządy, a nawet całą twarz. Do tej pory jednak, nikt nie podjął się tak ogromnego wyzwania jakim jest przeszczep obu nóg.

Pierwszy tego typu zabieg na świecie odbył się dopiero teraz, w klinice uniwersyteckiej w Walencji na południu Hiszpanii. Operacją, która trwała ponad 10 godzin kierował doktor Pedro Cavadas.

Młody mężczyzna, w wieku około 30 lat, obie nogi stracił w wyniku wypadku. Gdyby nie operacja, do końca życia skazany byłby na wózek inwalidzki. Mężczyzna nawet w najśmielszych marzeniach nie spodziewał się, że jeszcze kiedykolwiek będzie w stanie poruszać się o własnych siłach. Na szczęście, dzięki zabiegowi, być może już za kilka miesięcy wróci on do normalnego życia.

Alicja Piechowicz

Zobacz także:

Gdy zimne i ciepłe napoje sprawiają ból... Jak leczyć nadwrażliwość zębów?

Niemal połowa ludzi na całym świecie odczuwa dyskomfort podczas spożywania zimnych lub gorących potraw spowodowany nadwrażliwością zębów.

Na co chorują chude dziewczyny? (NIEDOWAGA GORSZA NIŻ NADWAGA?)

Niedomiar może być bardziej niebezpieczny niż nadmiar.

Strony

Komentarze (18)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-21 13:47:56

niech coś wymyślą na tego raka i dodatkowo na odzyskiwanie obumarłych komórek w mózgu.. po udarach wypadkach czy niedotlenieniu mozgu..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-21 10:59:53

Operacji został poddany młody mężczyzn. hah xD

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 19:32:06

Młody mężczyzn;d

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 16:39:08

prosze was..mogliby to juz dawno zrobic, no ale przeciez maja kase dzieki protezom:) kolezanka nizej napisala ze mogliby cos na raka wymyslec, wymyslili napewno juz dawno, no ale po co kogos konkretnie leczyc, skoro mozna zarobic na lekach usmiezajacych ból itd? tak własnie dzialaja te koncerny farmaceutyczne..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 13:01:31

oby cos na raczysko znaleźli!!!!!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-20 12:46:59

na raczysko już dawno znależli. tylko nie pokażą tego swiatu gdyz wiecej ludzi zarabia na tej chorobie niz na nieą umiera

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 12:38:49

Niesamowite jak to idzie do przodu, świetnie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 12:10:06

to wspaniale! dobrze jest wiedziec ze medycyna posuwa sie na tyle do przodu ze w razie amputacji pozostaje jakies wyjscie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 10:55:09

mam 15 lat, trzy lata temu przeszłam poważną operację kciuka, cudowni lekarze z trzebnicy zszyli mi ścięgno przecięte 2 miesiące przed operacją. naprawdę coś niesamowitego! mogę znów poruszać palcem a zrobienie tej operacji było naprawdę cięzkie, w najlepszych przypadkach na zszycie czeka się 6 godzin. POLECAM SZPITAL W TRZEBNICY

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 14:09:00

hehe, robie tam specjalizacje z rehabilitacji dzieciecej :) faktycznie swietni, sympatyczni lekarze

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 20:56:47

Ahmed? ;D Mieszkam w dtr ;)))) Czyli ci nasi coś potrafią ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 01:44:08

B17 !! - Mamy lek na raka, ale rak sponsoruje V.I.P.-ów ! Fantastycznie, dostanie drugą szansę, to musi być dla niego cudowne ;) Kiedyś słyszałam o przypadku z Wrocławia, gdzie mężczyźnie tramwaj "odciął" nogę, jacyś inteligentni i opanowani ludzie wynieśli z KFC duużo beczek (czy czegoś tam) z lodem i tam umieścili odciętą kończynę, dzięki temu i szybkiej interwencji karetki mężczyzna żyje, chodzi i to nie tylko o własnych siłach, ale i o własnych nogach !! Nie wyobrażam sobie nie mieć nogi i nagle znowu ją mieć ;) Jednak cieszę się bardzo razem z tymi ludźmi, że im się udało !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 10:28:02

ja też sobie tego nie wyobrażam. To dla nich szczęście w nieszczęściu, że są przez to samodzielni mimo tego co ich spotkało.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-07-19 01:24:43

brawo!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz