Ochrona przeciwsłoneczna od wewnątrz!

05 Sierpnia 2009

Zażywanie niektórych witamin skuteczniej chroni skórę przed szkodliwym wpływem słońca niż nawet najlepszy krem z filtrem. Dowiedz się, o co warto wzbogacić dietę.

Ochrona przeciwsłoneczna od wewnątrz!
Nawet największe miłośniczki plażowania wiedzą, że należy się odpowiednio zabezpieczyć przed promieniowaniem słonecznym. Istnieje na to wiele sposobów, a wśród nich hitem stała się ostatnio ochrona przeciwsłoneczna od wewnątrz. Zażywanie niektórych witamin skuteczniej zabezpieczy skórę przed szkodliwym wpływem słońca niż nawet najlepszy krem z filtrem. Dowiedz się, o co warto wzbogacić dietę.

Witamina B3, czyli niacyna - łączy w sobie dwa związki: kwas nikotynowy i amid kwasu nikotynowego, jest stosowana w leczeniu podagry, stąd niekiedy nazywa się ją witaminą PP.

O niesamowitości tejże witaminy świadczy fakt, iż do tej pory uważano, że filtry zawarte w kremach do opalania, najskuteczniej chronią skórę przed rakiem i poparzeniami. Diona Damian, profesor Uniwersytetu w Sydney, wyjaśnia, że przed szkodliwym oddziaływaniem promieniowania ultrafioletowego można się zabezpieczyć, zażywając tabletki z witaminą B3. Również wszelkie produkty do opalania, które zawierają ją w swoim składzie, skutecznie chronią wystawioną na słońce skórę.

Nikotynamid – składnik witaminy B3 – jest bardzo dobrze tolerowany przez organizm, dlatego sprawdza się idealnie w roli suplementu diety. W ten sposób można w prosty sposób uniknąć ryzyka zachorowania na nowotwór skóry.

Witamina B3 może również stanowić  środek powstrzymujący rozwój choroby Alzheimera. W znacznym stopniu przyczynia się do poprawy funkcjonowania pamięci. Wymienione wyżej suplementy diety, wzbogacone o witaminę B3, sprawiają, że badanie pamięci wypada lepiej niż w pozostałych przypadkach, bez ich udziału. Okazało się także, że witamina przyczynia się do obniżenia poziomu białka odpowiedzialnego za rozwój choroby Alzheimera.

Z witaminą B3 nie ma jednak żartów, bo zarówno nadmiar, jak i niedomiar mają niekorzystny wpływ na nasz organizm. Zbyt mała ilość objawia się ogólnym osłabieniem organizmu, bezsennością, bólami głowy i kłopotami z pamięcią. Dochodzą do tego zaburzenia w działaniu układu nerwowego, czyli wszelkie nerwice, depresje i zmienności nastrojów, a także zmiany skórne.

Z kolei nadmiar witaminy B3 powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych, bóle głowy, mrowienie, zaczerwienienie skóry, swędzenie głowy, szum w uszach, uczucie niestrawności. Za duże dawki mogą wywołać nawet żółtaczkę, arytmię serca i psychozy. Warto w tej sprawie skonsultować się z lekarzem.

A gdzie znajdziemy bogactwo witaminy B3 w czystej postaci? Otóż, występuje ona w chudym mięsie, ziarnach czy orzechach, rybach, fasoli, grochu, drożdżach piwnych, suszonych brzoskwiniach, pełnym ziarnie, migdałach i grzybach.

Natasza Lasky

Zobacz także:

Jad węża zamiast botoksu?

W walce o młodość i urodę kobiety są w stanie znieść naprawdę wiele. Zgadnijcie, na co, dla odmiany, pozytywnie wpływa sperma byka?

Jak znaleźć idealny podkład? 

Matuje, rozświetla, wygładza i skutecznie liftinguje. Jest jak druga skóra. Zobacz, jak wybrać podkład idealny i ciesz się nieskazitelnym makijażem przez cały dzień!

 

Strony

Komentarze (25)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-07 17:48:00

Wow... niezły ten skład... chyba to na aktywność fizyczną i na kondycję dobrze działa co?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-07 17:47:05

Wow... niezły ten skład... chyba to na aktywność fizyczną i na kondycję dobrze działa co?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-06 10:47:51

Ja biorę taki suplement: Bodymax Sport i wydaje mi się, że tam wszystko co jest potrzebne jest :) skład: Witamina A - 800 mcg - 100 % RDA Witamina B1 (tiamina) - 1,5 mg - 107 % RDA Witamina B2 (ryboflawina) - 1,7 mg - 106 % RDA Witamina PP (niacyna) - 19 mg - 106 % RDA Witamina B5 (kwas pantotenowy) - 6 mg - 100 % RDA Witamina B6 - 2,2 mg - 110 % RDA Witamina B9 (kwas foliowy) - 200 mcg - 100 % RDA Witamina B12 - 2 mcg - 200 % RDA Witamina C - 60 mg -100 % RDA Witamina E - 10 mg - 100 % RDA cynk - 15 mg - 100 % RDA miedź - 2500 mcg mangan - 3,8 mg chrom - 40 mcg molibden - 45 mcg żelazo - 10 mg - 71 % RDA magnez - 250 mg - 83 % RDA standaryzowany wyciąg z żeń-szenia - 100 mg (4%ginsenozydów) standaryzowany wyciąg z zielonej herbaty - 37,2 mg

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-06 10:41:57

Zasada jest prosta: Czytasz Zbierasz punkty Odbierasz nagrody Przyjmując zaproszenie ode mnie – dodatkowe 100 punktów!!! POLECAM, DZIAŁA http://przeczytamwszystkich.pl/przyjmij-zaproszenie?it=15f20fb2-3955-4c12-a8fe-669b92387d35

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 15:17:48

BRakuje CI kasy na wakacje, mam ciekawa oferte dla CIebie, wystraczy 15 min dziennie, praca bez wychodzenia z domu, polegajaca na klikaniu w reklamy. Wiecej informacji pod mailem: bitmails14@gmail.com

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 14:56:17

http://prywatnezdrowie.pl/uzytkownicy/rejestracja/?from=41e8d659bd Za rejestrację i zgłoszenie się do konkursu- nagroda gwarantowana- opaska na rękę z czujnikiem promieni UV Za zaproszenie 3 osób- termometr elektroniczny Za zaproszenie większej liczby osób nagrody- roczny zapas pieluszek, notebook, rower lub inne :) polecam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 13:19:09

w drozdzasz piwnych?? znaczy w piwie?:D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 13:07:33

mam identyczne szklanki jak ta na zdjęciu xD ;))

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 13:06:19

mam identyczne szklanki jak ta na zdjęciu xD ;)))

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 21:51:58

i?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-05 12:04:10

http://s10.bitefight.onet.pl/c.php?uid=138855

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz