Jak rzucić palenie i nie przytyć?

01 Lipca 2008

Wakacje to dobra pora na zmiany. Ładna pogoda i duża ilość słońca poprawiają stan ducha, wykorzystaj to w walce z tytoniowym nałogiem.

Jak rzucić palenie i nie przytyć?

Chcąc rzucić palenie, warto zacząć od zapoznania się z wpływem tego nałogu na twoje zdrowie, a w konsekwencji i całe życie.

Palenie zaburza i upośledza zmysły, zmienia smaki, zapachy, prowadzi do chorób górnych oraz dolnych dróg oddechowych. Powoduje również choroby wśród osób w twoim otoczeniu.

Lato powinno cię dobrze nastroić, a możliwość delektowania się słońcem i świeżymi owocami powinna zastąpić przyjemności płynące z palenia papierosów. Już po pierwszych 72 godzinach od ostatniego nikotynowego wdechu wyreguluje się twój oddech, ponieważ zmniejszy się skurcz oskrzeli. Dwa tygodnie później poczujesz zmiany w kondycji fizycznej, a w kilka miesięcy później poprawi się praca układu oddechowego, ustąpi kłopotliwy kaszel, powoli zacznie wracać smak i węch.

Pewnie jedną z głównych rzeczy, która powstrzymuje cię przed rzuceniem palenia, jest obawa o zwiększenie wagi ciała. To normalna reakcja, potwierdzona przez życie. Wiele osób, które zerwało z nałogiem, zaczyna tyć. Dzieje się tak, ponieważ nikotyna zmniejsza łaknienie na niektóre pokarmy i zmienia smaki, przez co pewne rzeczy najzwyczajniej w świecie nam nie smakują. Dodatkowo przyspieszony zostaje metabolizm i zwiększa się tempo spalania kalorii. Wyzwalana podczas palenia adrenalina daje do mózgu sygnał o nasyceniu. Palenie jest też zajęciem samym w sobie, które zabiera czas, przez co zapominamy o jedzeniu i mamy na nie mniej czasu.

Ważne, żeby podczas rzucania palenia prowadzić kontrolę, pomoże to zapobiec dublowaniu posiłków, będzie też można obserwować, jak zmienia się nasz apetyt i trzymać nad nim pieczę:

  • Zapisuj wszystko, co jesz, prowadź coś w rodzaju dziennika.
  • Jedz regularnie, o stałych porach, twój organizm będzie wiedział, kiedy się spodziewać pokarmu i kiedy wysyłać sygnały o głodzie.
  • Relaksuj organizm, mogą to być zajęcia fitness, joga albo tai-chi.
  • Między posiłkami, jeśli jesteś głodna, możesz sobie pozwolić na niewielkie przekąski: marchewka, jabłko, pestki dyni.
  • Przynajmniej raz w tygodniu pozwól sobie i swojemu ciału na drobne przyjemności, idź na masaż do kosmetyczki, spotkaj się z przyjaciółką (w miejscu dla niepalących).
  • Poświęć co najmniej 20-30 minut dziennie na uprawianie jakiegoś sportu albo chociaż spacer.

Aby uniknąć przybierania na wadze po rzuceniu palenia, warto sprawdzić, czy źródłem tycia są przyczyny fizjologiczne czy psychiczne. Spożywanie większej ilości jedzenia może być wywołane przez łaknienie i przez chęć zajęcia czymś rąk. W momentach największego kryzysu warto mieć pod ręką wodę, jogurt naturalny o niskiej zawartości tłuszczu albo chociaż gumę bez cukru. Pozwoli to zapomnieć o głodzie.

Musisz pamiętać o regeneracji organizmu, wypoczęta czujesz się lepiej, nie masz częstych zmian nastrojów. Warto się udać do lekarza, który pomoże dobrać metodę rzucania idealną dla ciebie i twojego ciała. Pomoże też w wyborze diety.

Rady Papilota pomogą ci przetrwać najcięższe chwile podczas rzucania palenia i pozwolą stać na straży wagi.

Strony

Komentarze (42)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-02-28 23:15:02

re: Jak rzucić palenie i nie przytyć?

ja nie pale od 6 tygodni apalilam bagatela 35 lat na poczatku bylo okropnie wspomagalam sie wowczas guma niccoret pije duzo wody duzo chodze np do pracy schudlam 1kg mysle ze juz nie wroce do nalogu zycze wytrwalosci dla wszystkich rzucajacych palenie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gfdsgfd
(Ocena: 5)
2013-12-17 09:35:21

re: Jak rzucić palenie i nie przytyć?

ten wątek z niejedzeniem bo tracimy czas na palenie czy nie jemy czegos bo nam nie smakuje to dla mnie bzdura. Jak paliłam zawsze wszystko jadłam, wszystko mi smakowało itd. teraz rzuciłam i jem tak samo jak przed rzuceniem, nie mam zachcianek i wcale nie jem innych rzeczy bo mi "nagle smakują" jedyna zmiana jaka nastąpiła to mam więcej energii i taki power że muszę codziennie ćwiczyć bo inaczej mnie p.o.z.p.i.e.r.d.a.l.a.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-07-04 15:57:53

rady są profesionalne ale jak to przelożyc w praktyce

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-03-11 13:16:17

ja znalazłem na www.chomikuj.pl/instrukcje ALLEN CARR KSIĄŻKA JAK RZUCIC PALENIE MP3.rar do słuchanie i czytania

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-03-11 13:10:10

ALLEN CARR KSIĄŻKA JAK RZUCIC PALENIE www. chomikuj.pl/instrukcje

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-11-05 13:18:42

a co to jest za przeświadczenie, jak przestanę palić to przytyję...jak będziesz za przeproszeniem wpier*alać nie wiadomo ile to przytyjesz, będziesz jeść normalnie, nie przytyjesz, krótko i na temat ;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-06 18:17:25

Paliłam 4 lata, gdy rzuciłam udało mi się nie palić 2 tygodnie, później popalałam kilka papierosków dziennie. Teraz nie palę znowu, 2 tygodnie, i nie zamierzam wracam do nałogu, na prawdę nie rozumiem jak mogłam palić te świństwa. Jak czuję jak śmierdzą ludzie, którzy palą na prawdę nie jestem wstanie siebie zrozumieć : D. Wczoraj zostałam poczęstowana papierosem, byłam zdenerwowana, mogłam zapalić...i odmówiłam. Polecam picie wody i ćwiczenia na złość. Piję 1.5L wody dziennie ;) czuje się świetnie bez papierosów. Powodzenia nowym niepalącym :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-06-21 15:10:04

ja pale juz 4 lata, wczoraj o godz 15 z groszem zapalilam ostatnego papierosa, braKUJE mi no ale obiecalam sobie i chlopakowi, takze dzisiaj omijam wszystkie sklepy z papierosami zeby nie kusilo;) 3majcie za mnie kciuki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-09 20:43:29

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-01-05 10:59:54

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz