Grubi = niedospani. Dlaczego sen jest niezbędny dla szczupłej sylwetki?

03 Listopada 2014

Możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, jak wiele wspólnego ma szczupłe ciało z odpoczynkiem.

plus size

Gdyby zrobić ankietę na temat zdrowego stylu życiu i warunków zachowania szczupłej sylwetki, większość osób wskazałoby niskokaloryczną dietę i ruch. Zgadza się. Czy jednak zdajesz sobie sprawę, jak ważny w tym wszystkim jest sen? Bardzo ważny. Szalenie ważny! Zarywanie nocy i zbyt krótki odpoczynek to poważna przeszkoda na drodze do figury marzeń. Przekonaj się, na jakiej zasadzie to działa.

Szalejąca gospodarka hormonalna

Liczne badania naukowe potwierdziły, że sen jest kluczowy dla naszego zdrowia. I konieczny, by cieszyć się szczupłą sylwetką. Chodzi o związek odpoczynku z przemianą materii. A przemiana materii to hormony. Tak, hormony! Gdy jesz, enzymy wydzielane w twoim układzie trawiennym przyśpieszają rozkład pokarmów: białka zamieniają w aminokwasy, tłuszcze w kwasy tłuszczowe, a węglowodany w glukozę. Razem z krwią cząsteczki te przedostają się do komórek, a ich przybycie uruchamia różne reakcje chemiczne. Fakt, czy powstała w ten sposób energia zostanie spożytkowana od razu, zmagazynowana w postaci tkanki tłuszczowej czy wykorzystana do budowy mięśni, zależy do hormonów.

Gdy zarywasz noce, twoja gospodarka hormonalna szaleje. A wtedy nie może być mowy o sprawnie funkcjonującym metabolizmie. „Ze wszystkich niezbyt mądrych rzeczy, które robimy, zaburzając naszą równowagę hormonalną, prawdopodobnie najgłupszą jest pozbawianie się dostatecznej ilości snu” – uważa amerykańska trenerka Jillian Michaels.

Jillian tłumaczy to na przykładzie hormonu wzrostu (HGH), który w zachowaniu szczupłego wyglądu pełni nieocenioną rolę – uczestniczy w budowie tkanki mięśniowej, bierze udział w spalaniu tłuszczu, chroni kości, wątrobę i serce. Hormon wzrostu pomaga organizmowi korzystać z zapasów tkanki tłuszczowej. Chciałybyśmy mieć go jak najwięcej, prawda? Uważaj jednak. Brak snu może obniżyć jego stężenie w organizmie. U dorosłych osób HGH jest uwalniany średnio w pięciu wyrzutach insuliny w ciągu doby. Największy wyrzut ma miejsce w najgłębszym, czwartym stadium snu, czyli mniej więcej godzinę po zaśnięciu. Jednak u osób pozbawionych tej fazy snu dzienny poziom hormonu wzrostu spada o 23 proc. – potwierdziły to badania Uniwersytetu Chicagowskiego.

Strony

Komentarze (4)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2014-11-12 22:28:19

re: Grubi = niedospani. Dlaczego sen jest niezbędny dla szczupłej sylwetki?

Hahahahahahahahaha XD GIMBU ATAKUJĄ!! Sorry, ale nie chce mieć jutro pecha. Skoro już to otworzyłaś zostaniesz pocałowana przez miłość twojego życia, a jutro będzie najlepszy dzień w twoim życiu, lecz jeśli nie wyślesz tego do 20 osób do 12,00 dzisiaj w nocy będziesz miał pecha do końca życia . Tak więc skopiuj to i prześlij dalej. I sora za spam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-11-03 07:54:18

re: Grubi = niedospani. Dlaczego sen jest niezbędny dla szczupłej sylwetki?

naprawdę ktoś potrzebuje artykułu z internetu, żeby to wiedzieć? myślałam, że to oczywiste...biologię się w szkole miało.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-11-03 11:20:03

nie rozumiem, to jest dobry artykul przeciez. studiuje biotechnologie ale z przyjemnoscia go przeczytalam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-11-04 09:05:39

ależ bardzo dobrze napisany...tylko informacje trochę oczywiste.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1