8 sposobów, by dodać sobie energii rankiem

19 Września 2014

Poranek to dla ciebie środek nocy? Podpowiadamy, co zrobić, by po przebudzeniu naładować sobie akumulator na cały dzień.

wake up

Poranne wstawanie to dla wielu osób prawdziwe utrapienie. Ryszard Riedel, wieloletni frontman zespołu Dżem, w znanej piosence „Wehikuł czasu” śpiewał: „Siódma rano to dla mnie noc…”. Brzmi znajomo? Spokojnie. Są sposoby, dzięki którym nawet pobudka o nieludzkiej porze nie będzie koszmarem.

Zapomnij o porannej drzemce

Pewnie znasz ten scenariusz: gdy budzik dzwoni jak szalony o szóstej, wyłączasz go i… śpisz dalej. Jeśli budzi cię telefon, za kilka minut, kiedy ty utniesz sobie drzemkę, znowu się rozdzwoni, by przypomnieć ci, że pora wstawać. Jeśli korzystasz z tradycyjnego zegarka, możesz liczyć tylko na siebie. Myślisz, że dzięki temu łatwiej ci wstać? Nic z tych rzeczy. „Ponowne zasypianie nad ranem źle wpływa na układ hormonalny, a przez to pobudka staje się jeszcze trudniejsza” – mówi dr Gregory Dodell, amerykański endokrynolog. Lepiej już ustawić budzik na 10-15 minut później i wstać od razu, gdy zadzwoni.

Trzymaj budzik daleko

Japońscy naukowcy dowiedli, że korzystanie z budzika, który zaburza nasz naturalny rytm okołodobowy i wyrywa nas ze snu, jest szkodliwe dla zdrowia i może prowadzić do rozwoju chorób serca – gwałtowne wybudzenie często podnosi bowiem ciśnienie krwi. Większość z nas nie jest jednak w stanie się bez niego obyć. A drzemka, jak już wiesz, również nam szkodzi. Rozwiązanie? Ustaw budzik z dala od łóżka, byś nie mogła go wyłączyć (wtedy pozbędziesz się problemu z drzemaniem). Warto również zadbać o to, by zamiast alarmu budziła cię przyjemna muzyka.

Wpuść światło do sypialni

„Sztuczne lub naturalne światło zoptymalizuje funkcjonowanie twojego organizmu i pozwoli ci skutecznie się rozbudzić” – zapewnia Michael Terman, szef Center for Light Treatment and Biological Rhythms przy Columbia Presbyterian Medical Center w Nowym Jorku. Gdy odsuwasz zasłony albo podciągasz rolety, pokój wypełnia się światłem, które doskonale wpływa na twój organizm i sprawia, że tracisz ochotę na leżenie w łóżku. Im ciemniej i mroczniej w twojej sypialni, tym większą masz chętkę na leniuchowanie.

Strony

Komentarze (4)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-04 22:56:31

re: 8 sposobów, by dodać sobie energii rankiem

Miałam problemy z psychiką. Dręczyły mnie negatywne myśli, pomimo że moje Zycie układało się nie najgorzej. Aby poradzić sobie z tymi myślami zamówiłam rytuał oczyszczenia energetycznego na stronie moc-energii.pl – i rzeczywiście po 2 tygodniach od odprawienia negatywne myśli przestały mnie dręczyć. Czuję się od nich wolna, co pozwala cieszyć mi się życiem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
dżina
(Ocena: 5)
2014-10-18 22:38:01

re: 8 sposobów, by dodać sobie energii rankiem

ja rano biorę suplement diety żeń szeń forte, daje siłę na cały dzień!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
lukrecja
(Ocena: 5)
2014-09-20 23:57:42

re: 8 sposobów, by dodać sobie energii rankiem

Proste, a jakie praktyczne. A jak można dodać sobie energii w weekend, nie poruszając się bardzo daleko od stolicy? Moda na Mazowsze zdradzi Wam - GDZIE, CO, JAK - modanamazowsze.pl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-09-19 12:47:04

re: 8 sposobów, by dodać sobie energii rankiem

No

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1