8 prostych sposobów na podkręcenie metabolizmu. Będziesz chudła dwa razy szybciej!

17 Września 2015

Masz wpływ na tempo swojej przemiany materii. Jeśli chcesz, by twój metabolizm działał sprawniej, oto sposoby, które warto wcielić w życie.

fitness

Pod określeniem „metabolizm” kryje się całokształt reakcji chemicznych i związanych z nimi przemian energii zachodzących w żywych komórkach. Metabolizm stanowi podstawę wszelkich zjawisk biologicznych. Procesy metaboliczne pozwalają komórce na wzrost i rozmnażanie, zarządzanie swoją strukturą wewnętrzną oraz odpowiadanie na bodźce zewnętrze. Na tempo przemiany materii ma wpływ wiele czynników – geny, stan zdrowia, choroby, styl życia, sposób odżywiania i częstotliwość podejmowania aktywności fizycznej. Co zrobić, żeby je podkręcić?

Ćwicz interwałowo

Potrzeba 30 minut aktywności fizycznej dziennie, żeby dobroczynnie wpłynąć na cały organizm i zapewnić sobie sprawną przemianę materii. Jeśli jednak chcesz, by twój metabolizm był jeszcze szybszy, postaw na interwały. To jeden z najskuteczniejszych rodzajów treningu. Doskonale wpływa na wydolność, dotlenia cały organizm, zapewnia szybkość, gibkość i znakomicie podkręca przemianę materii. Podczas treningu interwałowego na zmianę ćwiczy się z największą i mniejszą intensywnością. Jeśli jesteś niewysportowana, interwały do swojego treningu wprowadzaj stopniowo.

Spożywaj produkty z kwasami omega-3

Twoja dieta ma bardzo duży wpływ na tempo przemiany materii. Na szczególną uwagę zasługują kwasy omega-3 należące do grupy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Działają przeciwnowotworowo, zapobiegają przedwczesnemu starzeniu, wzmacniają serce i układ krwionośny, a przy tym znacząco wpływają na metabolizm. Dlatego zadbaj o to, żeby w twojej diecie nie zabrakło ryb, zwłaszcza morskich: łososia, sardynek, sardeli, śledzia, makreli, pstrąga, tuńczyka, miecznika, halibuta, dorsza. Korzystnie na metabolizm wpływa też tran.

Strony

Komentarze (12)
ocena
4.7/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-17 01:33:37

re: 8 prostych sposobów na podkręcenie metabolizmu. Będziesz chudła dwa razy szybciej!

Ja przez regularne posiłki uważam tak zwane pięć bez podjadania. To jest śniadanie , drugie, obiad, podwieczorek kolacja max 19. Między posiłkami dopuszczalna tylko woda, czarne kawa i herbata bez cukru i innych substancji słodzących, również bez cytryny.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-17 01:46:03

a ja nie lubie tych 5 posilkow,bo musza byc male.lepiej 3 wieksze.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-17 02:07:53

Ja spożywam obfite pierwsze śniadanie, drugie minimum ( jak ma tak zwany krótki dzień pierwsze pomijam), obiad obfity, podwieczorek mały, kolację raczej skromną.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
emma
(Ocena: 5)
2015-09-17 15:52:49

3 duże posiłki to właśnie błąd. siedzisz głodna i potem się obżerasz. sęk w tym, żeby być najedzonym cały czas, a nie jeść dużo. te 5 posiłków, mimo że są małe, to sprawiają, że nie zdążysz zgłodnieć. i wcale nie potrzebujesz wtedy dużo jeść. posiłki co 3h i codziennie min. 2 litry wody są najlepszymi sposobami na regularne powolne zrzucenie wagi. ja po czymś takim przede wszystkim znacznie lepiej zaczęłam się czuć, miałam więcej energii

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-17 22:14:07

A ja jem tyle ile w dany dzień potrzebuje. Są dni gdzie nie jestem głodna, więc nie będę na siłę wpychać w siebie 5 posiłków "bo tak zdrowo", nawet gdyby to miały być tylko jakieś przekąski. Są z kolei takie dni, że jestem głodna jak wilk, więc wtedy jem dużo. Jem tak od zawsze i zawsze byłam szczupła, miałam ładną figurę i żadnych problemów ze zdrowiem związanych z "kwestią jedzeniową" ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-17 22:17:57

Nie każdy ma możliwość jedzenia co 3h. Ludzie pracują i w wielu nie da się podjadać w ciągu pracy. Gdyby w moim życiu przygotowywanie sobie posiłków i ćwiczenia to były jedyne obowiązki to możnaby się było na tym skupiać, a tak to nie raz je się w biegu. Ps. mimo nieregularnego jedzenia, odżywiania się normalnymi rzeczami a nie fit, zawsze miałam ładną sylwetkę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-18 00:09:37

A co jest złego w cytrynie?!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-09-18 00:32:06

Do posiłku z cytryną tak. Między posiłkami to dla mnie jak nie potrzebna przekąska owoc. Tak dla zasady że między posiłkami tylko woda, czarne kawa herbata.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
emma
(Ocena: 5)
2015-09-18 09:25:32

cóż, to że wy macie cudowne sylwetki bez pilnowania posiłków, to tylko pozazdrościć, bo ja tak nie mam. mam ogromną skłonność do tycia, nawet jak jem mało. badałam się, to nie tarczyca. i też pracowałam przez dwa miesiące, jak ludzie wychodzili na fajkę, ja wychodziłam z przekąską. tu nie chodzi o modę na bycie fit, tylko o to, że organizm się znacznie lepiej czuje przez te 5 posiłków. przynajmniej ja widziałam ogromną różnicę. btw. takie jedzenie co 3h wcale nie absorbuje całego czasu. wcale moimi jedynymi obowiązkami nie są ćwiczenia i regularne jedzenie. pierwszy tydzien to może było takie wyliczanie z zegarkiem kiedy zjeść, ale po jakimś czasie robisz to automatycznie. a ćwiczenia to sama przyjemność, zależy co się lubi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-09-18 15:04:04

paranoja

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Halinka
(Ocena: 5)
2015-09-23 18:06:25

Może być 5 posiłków, ale może być też 4 - ja tyle sobie robię w ciągu tygodnia. Trzeba się przywyczaić. Ja musiałam zmienić kompletnie tryb życia, bo wciąż miałam zaparcia, na które pomagałam jedynie dicopeg. Teraz jem lepiej, na początku było ciężko, ale teraz nie tylko lepiej wyglądam, ale i lepiej się czuję.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz