5 sposobów na wzmocnienie zimowej odporności

07 Grudnia 2010

Coraz silniejsze mrozy sprzyjają łapaniu infekcji, dlatego warto zadbać o wzmocnienie naturalnych sił obronnych organizmu!

5 sposobów na wzmocnienie zimowej odporności

Nastał czas, w którym pogoda nie sprzyja dobremu samopoczuciu i częściej chorujemy. Radzimy, jak najskuteczniej ustrzec się przed jesiennymi infekcjami oraz prezentujemy garść domowych sposobów na walkę z nadchodzącym przeziębieniem.

Ciepła herbatka z miodem i cytryną

Gorąca herbata to dobry sposób na rozgrzanie, gdy zmarznięci wracamy do domu. Wraz z każdym łykiem przyjemne ciepło rozlewa się po naszym wnętrzu. Dodatek cytryny i miodu może dodatkowo wspomóc nasz układ immunologiczny. Dlaczego? Witamina C, zawarta w cytrynie ma udowodniony wpływ pobudzający do działania elementy układu odpornościowego. Z jednej strony dzięki tej witaminie wzrasta ilość walczących z chorobotwórczymi organizmami przeciwciał. Z drugiej sprzyja szybszemu zwalczaniu rozwijającej się infekcji. Dodając cytrynę do herbaty pamiętajmy, że witamina C ulega zniszczeniu pod wpływem wysokiej temperatury. Cytrynę dodajmy więc do ciepłej herbaty, a nie do wrzątku. A co z miodem? Miód poza walorami smakowymi wykazuje również działanie bakteriobójcze. Wobec tego, jego dodatek do ciepłej (nie gorącej) herbaty pomoże wzmocnić układ immunologiczny i szybciej zwalczyć pierwsze objawy rozwijającej się infekcji.

Niezastąpiony czosnek

Czosnek to znany i ceniony sposób na zwalczanie infekcji i stymulowanie układu odpornościowego. Tę kuchenną przyprawę śmiało można nazwać naturalnym antybiotykiem. Czosnek ma udowodnione działanie bakterio- i grzybobójcze. Ponadto stymuluje aktywność białych krwinek – kluczowych elementów układu immunologicznego, wzmacniając tym samym naturalną odporność organizmu. Najlepsze właściwości dla naszego zdrowia ma świeży czosnek.

1-2 ząbków czosnku należy rozgnieść lub posiekać; następnie zalać gorącym mlekiem i tak przygotowaną miksturę wypić. W okresie zwiększonej zachorowalności na grypę i przeziębienie, dla wzmocnienia naturalnej bariery immunologicznej organizmu dobrze jest stosować czosnek codziennie. Co jednak mają zrobić osoby, dla których zapach i smak tej rośliny jest nie do wytrzymania? Rozwiązaniem są gotowe preparaty czosnku dostępne w aptece, np. Perełki czosnkowe.

Strony

Komentarze (19)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Kasia
(Ocena: 5)
2016-08-23 10:02:19

Mi tam w okresie przeziębienia pomagają soki z miodzikiem napszykaład MalinaVital rewelacyjny pyszny naturalny sok. Na jesień jak znalazł. Jest jeszcze wersja z lipą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
beata
(Ocena: 5)
2015-11-13 11:11:33

re: 5 sposobów na wzmocnienie zimowej odporności

wiem jaki tran jest zdrowy i jak świetnie wzmacnia odporność, dlatego chciałam podawać go dzieciom ale niestety jego nieprzyjemny smak skutecznie je od niego odstraszał, na szczęście pani w aptece poleciła mi tran o smaku tutti frutti oleofarmu i od tego czasu, dzieci same się o niego upominają :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-01-31 13:45:17

na wzmocnienie odporności najlepiej działa Herbata malinowa z kardamonem :) • torebka Irving Malinowa Polana lub Irving Owoce Leśne • 50 ml soku malinowego • 4 strączki zielonego kardamonu Kardamon rozgnieć w moździerzu kuchennym albo np. wątkiem do ciasta. Zaparz herbatę Irving Malinowa Polana lub Irving Owoce Leśne w niepełnej szklance wody, dodaj do niej kardamon. Pozostaw pod przykryciem na 10-15 minut. Odcedź napar. Dodaj sok malinowy, wymieszaj. Aby napój był gorący, uzupełnij kubek wrzątkiem. Wypij od razu. gorąco polecam :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-29 22:39:22

Akurat do tranu nie jestem przekonana, zresztą czytałam że nie jest zbyt zdrowy. Też wolę maliny, czosnek, syrop z cebuli, syrop z miodu. Tran może wzmacnia ale na przeziębienie nie pomoże. Czytałam coś o tym miodzie z Nowej Zelandii. Można go też podawać dzieciom?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-20 18:41:34

Na odporność świetny jest tran. Przekonałam się już zeszłej mroźnej zimy i teraz kontynuuję. Zrobiłam sobie na jakiś czas ostatnio zapas, dostałam w taniej aptece za grosze w łodzi tran płynny, z norwegii - mollers. Rewelacja, polecam!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-20 17:55:35

Na rozgrzanie to lepsza jest herbata z malinami albo z dodatkiem wiśnióweczki. Od razu cieplej. Cytrynkę lepiej zjeść osobno albo jak już musisz to z cukrem. Co do miodu, to szkoda go dodawać do gorącej herbaty - traci właściwość. Oprócz czosnku to jeden z niezastąpionych kuchennych lekarstw. Czytałam, że na wzmocnienie też dobry jest miód manuka (to ten z Nowej Zelandii). Warto też pić sok z czarnej porzeczki - dużo wit. C.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-08 22:55:03

jeśli do GORĄCEJ herbaty dodamy cytrynę lub miód nie będzie w niej żadnej witaminy C!!! Witamina C ,że tak powiem, nie funkcjonuje w środowisku gorącym.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-07 22:21:16

Pijcie tran albo łykajcie ten w tabletkach! Naprawdę pomaga na odporność, ja biorę od kilku miesięcy i odpukać, jeszcze nic mnie nie wzięło! r a ok temu o tej porze lezałam chora w łóżku z grypą!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-07 17:59:45

herbata z cytryna to mieszkanka wybuchowa !!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-12-07 16:20:33

najlepsza na odpornosc jest zdrowa WEGETARIAŃsKA DIETA i szczepionka przeciwko grypie plus troche ruchu :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz