Miała 17 lat, walczyła z trądzikiem... Zabił ją środek na pryszcze - JAK TO MOŻLIWE?!

02 Maja 2011

Dziewczyna najpierw poczuła, że puchną jej nogi, a kilka godzin później już nie żyła.

trądzik nastolatki

Takiej tragedii nikt w rodzinie 17-letniej Charlotte Porter się nie spodziewał. Dziewczyna była wesołą, pełną życia i, jak się wydawało, zdrową nastolatką. Mimo to zmarła 29 marca. Jak do tego doszło?

Najpierw Charlotte podczas przerwy lekcyjnej wysłała swojej mamie sms, że czuje ból promieniujący od bioder po kostki. Narzekała też, że puchną jej nogi. Matka dziewczyny natychmiast przyjechała do szkoły i zawiozła córkę do szpitala w Maidstone. Tam zrobiono Charlotte szereg badań i pobrano do analizy krew.

Dziewczyna przez cały ten czas śmiała się i żartowała, niestety po kilkunastu minutach nagle straciła przytomność. Lekarze robili wszystko, co w ich mocy przez około 2 godziny, jednak nie udało się jej uratować. Badania wykazały, że nastolatka najprawdopodobniej miała niezdiagnozowaną zakrzepicę żył głębokich, kiedy dwa tygodnie przed śmiercią udała się do swojego internisty po Dianette – lek na wypryski i środek antykoncepcyjny w jednym. A, jak wiadomo, stosowanie każdego złożonego doustnego środka antykoncepcyjnego niesie ze sobą zwiększone ryzyko choroby zakrzepowo-zatorowej.

Takie przypadki zdarzają się raz na milion. Co innego, gdyby Charlotte miała 70 lat, a nie 17… - mówi pani Porter i dodaje: - Śmierć dziecka zawsze jest dla rodzica wielką tragedią. Dla mnie zawalił się cały świat.

Maja Zielińska

Zobacz także:

14-latki z Krakowa wypiły alkohol z rozpuszczalnikiem! CO IM ODBIŁO?

Jedna z gimnazjalistek jest w śpiączce. Czy lekarze zdołają ją uratować?

Pijana matka podała 5-latkowi antydepresanty! PRAWIE GO ZABIŁA!

Chłopiec i jego młodsza siostra byli świadkami libacji, jaką w domu urządzili rodzice. Tylko cud sprawił, że nie doszło do tragedii…

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (60)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-09-16 21:10:41

Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-06-26 00:30:03

Huba Buba śmierć za jutra - Jeżeli to przeczytałeś twoja matka jutro zginie chyba że wkleisz to do 5 innyc-ja wpisuję bo się boję

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-09-24 10:31:47

kretyn!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-10 11:30:05

glupi kit zeby zrezygnowac z antykoncepcji

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-08 10:25:08

Zmarła w moje urodziny :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-11-25 22:28:04

kit? Ja bralam tabletki anty I w zeszlym roku zaczela bolec mnie noga nie moglam juz chodzic pojechalam do szpitala I okazalo sie ze mam zakrzepice naszczescie przyjechalam na czas I wyleczyli mnie z tego ,niestety hormonow nie moge juz przyjmowac do konca zycia:(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-07 02:17:55

Eee Dianette? to sie Diane 35 nazywa i jest to zdaje sie nazwa miedzynarodowa. Byly juz przypadki po tym LEKU, bo jest on refundowany nawet w Polsce. zawiera konska dawke hormonow i nie wolno go brac dluzej niz 9 mcy. swoja droga skad to zdziwienie? leki na tradzik z reguly sa bardzo silne, mnie bola po nich wiazadla itp. czesto niszcza watrobe. smutny jestes papilocie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-13 09:52:57

Jest lek o nazwie Diane-35 i jest też Dianette, osiołku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-04 21:55:37

przeżyłam szok jak to przeczytałam, bo ja też biorę diane 35 na trądzik i też mam 17 lat co do poprzednich sporów to nawet w ulotce jest zaznaczone, ze jest to środek antykoncepcyjny ze względu na obecność hormonów, ale nie można go używać do tego celu bo jest nieskuteczny, został stworzony do leczenia trądziku

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-04 23:51:10

skoro to jest środek antykoncepcyjny to jak może być nieskuteczny? działa jak każda inna pigułka anty.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-04 20:18:25

Straszne i smutne. Współczuję matce :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-03 23:21:43

Ja nabawiłam się mega migren po tabsach... przez tydzień (ok raz na miesiąc) dosłownie umieram w domu...nigdy wcześniej nie miałam nawet najmniejszego bólu głowy. Tabsy odstawiłam dopiro po 5 miesiącach bo lekarka mówiła, że organizm musi się przyzwyczaić. Teraz tydzień w miesiącu spędzam w lóżku, najchętniej w bezruchu ( taka mocna migrena) wymiotując i tracąc przytomność i tak na zmianę.....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-03 00:25:30

Ja mam 22 lata i od 2 lat walcze z Zakrzepica zyl głebokich dla mnie to nnie nowość tez taki bol nakierowal mnie do szpitala... Ta sie okazalo ze mam wiekszy wynik niz nie jedna kobieta po 60 O_o wszystko przez stosowanie krążków antykoncepcyjnych. Taka prawda hormony powoduja rozne choroby. Uwierzcie mi bol jaki mi sprzyjal na poczatku nie jest do opisanaia . Odradzam stosowanie ant. hormonalnej;(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-02 22:31:15

tak, mocne antybiotyki na trądzik są niebezpieczne

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-05-03 01:58:28

Tu nie chodzi o antybiotyki, tylko o polaczenie antybiotyku ze srodkami antykoncepcyjnymi...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz