Eutanazja we Włoszech

04 Lutego 2009

Po 17 latach śpiączki, wczoraj rano w klinice w Udine we Włoszech rozpoczęto odłączanie aparatury podtrzymującej życie Eluany Englaro.

Eutanazja we Włoszech

Zgodę na odłączenie Eluany Enlgaro od aparatury podtrzymującej ją przy życiu wyraził Sąd Najwyższy. Prawo do podjęcia takiej decyzji dano jej ojcu. Zanim wyrok zapadł, pan Beppino stoczył wiele batalii, aby ulżyć córce w cierpieniu. Postępował zgodnie z jej wolą.

Decyzję ojca Eluany potępił Watykan, który nazwał jego zachowanie morderstwem i porażką wszystkich wierzących.

„Przerwanie odżywiania to "zabójstwo". Nie wiem, jak inaczej można zdefiniować decyzję o tym, by nie dawać komuś jeść. Zmierzamy coraz bardziej ku kulturze śmierci" ("La Repubblica", tłumaczenie Onet.pl).

Do tej pory kobieta przebywała pod opieką zakonnic w szpitalu w Lecco, w Lombardii. Eulana znajduje się w śpiączce od czasu wypadku samochodowego w 1992. Aparaturę odłączono po przewiezieniu jej do placówki w Udine. Siostry apelowały do Beppino, aby pozostawił swoją córkę pod ich opieką.

Podczas odłączania sondy pokarm będzie podawany jeszcze przez trzy dni, aż do całkowitego zaprzestania. Taka jest procedura.

A według was, czy eutanazja jest uzasadniona w niektórych przypadkach?

O eutanazji pisaliśmy już przy okazji Craiga Everta, który poddał się jej w klinice w Szwajcarii. Zdarzenie zostało zarejestrowane i wyemitowane na antenie telewizji Sky Real News kilka tygodni temu.

Karol Chmielewski

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (341)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-10-15 03:01:19

wedlog mnie dobrze zrobili ze poddali ta kobiete eutanazji poniewaz tu akurat tego nie ma napisanego ale ja przeczytalam w gazecie ze przez to ze spedzila tyle czasu w spiaczce jej mozg zaczol zanikac wiec nawet jak by sie obudzila to byla by przykluta do konca zycia do lozka nie mogla by tez mowic ani nic wiec kto by sie nia pozniej zajmowaj jak by rodzice odeszli...tak czy siak predzej czy pozniej i tak by umarla gdyby sie nie obudzila a tak to skrocili jej cierpienie i wogole ktory rodzic by chcial patrzec na cierpirnie wlasnego dziecka to cud ze tyle wytrzymali

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-07-20 23:00:55

a może obudziłaby się następnego dnia... cuda się zdarzają, tym bardziej że ona nie cierpiała i te zakonnice chciały się nią opiekować, dla nikogo nie była ciężarem, chyba że tatuś psychicznie nie wytrzymywał, ona przecież była w śpiączce i nie wiedziała, że ją zabijają...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-09-20 11:41:18

zgadam się z tobą ja zadałabym mu pytanie gdyby nie była w śpiączce ale była by sparaliżowana i powiedziała zabij mnie(to by była jej wola) to by tak zrobił??

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-06-03 12:30:00

Ja jestem przeciwko . Ej no sorry to sprawia ból rodzinie a nadodatek ten człowiek podłączony do aparatutry . Po co on ma sie męczyć w przypadkach gdy tylko lezy a nawet nie mówi albo nie widzi po prostu jakby spał .dla mnie to bez sensu .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-03 20:47:00

moim zdaniem jeżeli osoba która ma być poddana eutanazji nalega to owszem... chociaż moze być to związane z samotnością czy świadomośc że jest się dla kogoś ciężarem... ogolnie jestem przeciwko...!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-04-18 20:46:00

to lepiej zeby człowiek cierpiał?? ehh..juz przesadzają!! przeciez lepiej dla wszystkich. Po tylu latach gdyby sie obudziała,co jest mało prawdopodobne miałaby z wszystkim problemy!! chodzeniem,mówieniem itp.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-04-06 23:22:00

[quote="Gosc"]wg. mnie Eutanzja nie powinna byc dozwolona w żadnym kraju, nawet w najgorszych przypadkach. Życie jest tylko jedno i to Bóg decyduje co sie z nami stanie. Podczas takiej "Euntazji" człowiek również cierpi, i nie dość że jest chory, to jeszcze bardziej osłabiony bo poprzez jedzenie nie otrzymuje energi. Osoby które robią "Euntazję" powinny być skazane, za zabójstwo drugiego człowieka. [/quote] ciekawe czy Tobie by sie chcialo tak wegetowac w bólu na ich miejscu.... doprawdy żałosne

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-03-16 18:38:00

ksieza mowia, ze ingerowanie w organizm metoda in vitro jest zle, ale sztuczne podtrzymywanie rzeczy jest dobre?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-03-07 21:10:00

powinna byc dozwolona

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-02-28 18:04:00

wg. mnie Eutanzja nie powinna byc dozwolona w żadnym kraju, nawet w najgorszych przypadkach. Życie jest tylko jedno i to Bóg decyduje co sie z nami stanie. Podczas takiej "Euntazji" człowiek również cierpi, i nie dość że jest chory, to jeszcze bardziej osłabiony bo poprzez jedzenie nie otrzymuje energi. Osoby które robią "Euntazję" powinny być skazane, za zabójstwo drugiego człowieka.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-02-26 11:54:00

Gosc ostatnio rozmawialismy o tym na wosie. no ja nie jestem za eutanzja i to w zadnym przypadku. tylko Bóg dał zycie i tylko On ma prawo je odebrac. moze takie bylo jej przeznaczenie zeby byc w spiaczce moze by sie obudzila? tylko mi nie piszcie ze do wszystkich spraw wtracaja ludzie Boga. ja jestem wierzaca i bd tak robic. i kazdy czlowiek moim zdaniem ma prawo do gonej smierci. nie popieram lekarzy ktorzy wykonuja zastrzyk smierci. chce zostac w przyszlosci lekarzem i na pewno nigdy nie wykonam eutanazji... według twojego rozumowania powinna umrzeć 17 LAT TEMU bo ingerencja lekarzy to już zaprzeczenie prawom boskim . chciał żeby zgninęła w wypadku a paskudni lekarze zrobili inaczej . K**** MYŚL !!!!! samo powstanie lekarzy zaprzecza twojemu prawu. więc jesteś gówno religijna bo będziesz ratowała ludzi których bóg chciał zabić . to wszystko odpowiada TWOJEMU myśleniu bo ja mam kompletnie odmienne poglądy . popieram eutanazje . a ja popieram Ciebie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz