Za mundurem panny sznurem? Seksistowska reklama armii!

04 Lutego 2010

„Blachary”, czołg i macho w mundurze. Oto przepis na reklamę promującą pracę w armii.

białe kozaczki

Niestety, obraz kobiet w reklamie potrafi być naprawdę tragiczny – pierzemy, prasujemy, rozmawiamy z proszkiem do prania, a przede wszystkim… jesteśmy traktowane jak bezmyślny obiekt seksualny.

O ile jednak seksistowskie reklamy z nagimi modelkami w kąpieli już nas nie szokują, to najnowsza kampania promocyjna austriackiego wojska – tak. Jej scenariusz jest prosty, stereotypowy i całkowicie pozbawiony klasy:

Na wiejskim podwórku, zaparkowano niezłe, sportowe auto. Na masce siedzi tamtejszy macho, któremu towarzyszy wianuszek dziewczyn, wyraźnie nim zainteresowanych. Ot, takie stereotypowe przedstawienie „blachar”. Nagle rozlega się bojowa muzyka i na plan wjeżdża wojskowy czołg z dumnie wystawioną lufą. Dziewczyny tracą zainteresowanie wiejskim twardzielem. Teraz kręcą je wojskowi w monumentalnej maszynie. Porzucają wyłysiałego macho i biegną za czołgiem. 

W ten sposób austriackie wojsko chciało zachęcić młodzież do wstąpienia w szeregi armii. Autorzy reklamy uważają, że klip był strzałem w dziesiątkę i „jest po prostu genialny”. Feministki jednak nie szczędzą słów krytyki – ich zdaniem to bardzo bolesne przedstawienie stereotypów, a sama reklama jest tandetna i zawstydzająca. Oburzone kobiety zmobilizowały się i wysłały do dowództwa wojska maile protestacyjne. Doszło nawet do tego, że w pewnym momencie sieć komputerowa armii nie wytrzymała przeciążenia. Akcja odniosła skutek, bo chwilę później austriacki minister obrony kazał wycofać klip z emisji. Na szczęście. Reklama była nie tylko niesmaczna i krzywdząca, ale lansowała również przekonanie, że głównym zadaniem żołnierza jest nie obrona ojczyzny, a zdobywanie kobiet.

Źródło: Hanter.pl 

Zobacz także:  

Hitler i Stalin w kampanii przeciwko AIDS!

„AIDS to masowy morderca” to element akcji przestrzegającej niemieckie społeczeństwo przed przygodnym seksem bez prezerwatywy. 

Kliniki aborcyjne będą reklamować się w telewizji!

Brak jakichkolwiek ograniczeń w propagowaniu aborcji i środków antykoncepcyjnych ma zmniejszyć  liczbę ciąż wśród nieletnich.

Strony

Komentarze (93)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-26 08:17:28

mogli do tej reklamy dać jakieś sex laski a nie takie babsztyle wielgachne.;ooo

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-09 15:32:07

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-08 23:02:44

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-07 12:11:51

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-07 12:02:15

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-06 15:07:51

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-06 13:05:55

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-06 10:31:33

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-07 18:16:02

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-06 10:29:07

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-02-05 22:29:28

„Papilocie! Mam 22 lata, za rok wyznaczoną datę ślubu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz