Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Lifestyle
  4. >
  5. Jak zmienić wyznanie?

2010-03-21

Jak zmienić wyznanie?

2010-03-21

Postanowiłaś zmienić wiarę? Sprawdź, jak długa droga czeka cię od pomysłu do wcielenia go w życie.

Jak zmienić wyznanie?

Jak zmienić wyznanie?

Przejście na inną religię to kolosalna zmiana w życiu człowieka. Mimo swobody obyczajów, otwartych granic, przenikania się kultur i dużej swobody, taką decyzję wciąż podejmują nieliczni. Bo podejmuje się ją raz na całe życie. Co więcej, wiąże się ona z ogromnymi konsekwencjami. Dlaczego? Bo religia to nie tylko wyznanie. To całe zaplecze kulturowo-obyczajowe, z którego rezygnujemy, przyjmując zupełnie inne, odmienne, czasem wręcz szokujące. To, co dotychczas wydawało nam się szokujące, nagle staje się normą. I odwrotnie – nasze od lat utarte zachowania z dnia na dzień mogą okazać się niewłaściwe, wręcz zakazane. Przyzwyczajenie się do takiej sytuacji i nauczenie się nowych zasad to proces bardzo absorbujący i długi. W niektórych przypadkach wynosi nawet kilka lat.

Zanim zdecydujesz się zmienić religię, powinnaś dokładnie przeanalizować swoje położenie i odpowiedzieć sobie na kilka fundamentalnych pytań. Przede wszystkim warto zastanowić się, czy przejście na inne wyznanie jest dokładnie tym, czego potrzebujemy i co bezspornie chcemy zrobić. Te rozmyślania budzą kolejne zastrzeżenia, które powinniśmy rozwiać sami przed sobą. Dlaczego chcę zmienić wiarę? Co nie odpowiada mi w dotychczasowej religii? Co da mi nowe wyznanie? Czy zmiana wyznania jest dokładnie tym, czego potrzebuję? Co zyskam, co stracę? Znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania to pierwszy krok w kierunku podjęcia tej szalenie trudnej i istotnej decyzji.

Nie powinnaś robić tego na własną rękę. Na pewno wokół ciebie mnóstwo jest ludzi, którzy chętnie ci pomogą, wesprą albo rozwieją twoje wątpliwości. Czasem trzeci, czwarty czy nawet dziesiąty punkt widzenia potrafią kompletnie zmienić nasze postrzeganie różnych kwestii, zwłaszcza gdy w grę wchodzi temat tak delikatny jak religia. Dlatego nie bój się rozmawiać na ten temat z bliskimi czy nawet duchownym. Choć najprawdopodobniej ksiądz będzie przekonywał cię do pozostania przy dotychczasowym wyznaniu (sam przecież stoi na jego straźy), to w jego wypowiedzi i opinii możesz znaleźć wiele cennych wskazówek, które utwierdzą cię w przekonaniu, że w twoim życiu nadszedł czas na nową religię, albo sprawi, że twoje plany konwersji czy apostazji się rozpłyną.

W Polsce wolność słowa czy wyznania zapewnia konstytucja, dlatego ze zmianą religii nie powinnaś mieć problemów. Przyjęcie nowego wyznania zazwyczaj nie wiąże się z żadnymi formalnościami, czyli zbędną papierkową robotą, która zwłaszcza w tak delikatniej kwestii nie jest do niczego potrzeba. Jednak w przypadku większości religii, zwłaszcza będących odłamami chrześcijaństwa, aktem przyjęcia do wspólnoty kościoła jest chrzest. Bez względu na to, czy konwertujesz się na katolicyzm, luteranizm czy prawosławie, powinnaś przyjąć sakrament chrztu. W chrześcijaństwie przyjęcie chrztu to nie tylko wyjaśnienie dorosłemu dogmatów i założeń wiary. Tutaj chodzi bardziej o wpłynięcie na pojmowanie nowej religii, wkroczenie na drogę nowej wiary i przesiąknięcie jej przykazaniami.

Według założeń Konferencji Episkopatu Polski człowiek dorosły przygotowujący się do przyjęcia sakramentu chrztu powinien: poznać chrześcijańskie zasady moralności i wiary, modlić się i świadomie uczestniczyć w liturgii Słowa Bożego, żyć i postępować według zasad chrześcijaństwa, a także kształtować postawę apostolską i współdziałać w ewangelizacyjnej misji kościoła. Wielu duszpasterzy zachęca również, żeby przyjąć jednocześnie sakrament bierzmowania. Żeby wziąć chrzest, należy w parafii złożyć akt urodzenia oraz dane chrzestnych wraz z zaświadczeniami, że mogą oni tę funkcję pełnić. Szczegóły najlepiej jest omówić z księdzem w parafii – duchowny udzieli rad, podpowie, jakie dokumenty złożyć i jak się przygotować do sakramentu.

Chrzest praktykowany jest we wszystkich odłamach chrześcijaństwa. W innych religiach mogą być rytuały podobne, o zbliżonym, symbolicznym znaczeniu. A teraz na odwrót – żeby przejść na jakąkolwiek inną wiarę niż chrześcijaństwo, trzeba wystąpić z kościoła, co zwane jest apostazją.

Co powinna zrobić osoba ochrzczona i bierzmowana w takim przypadku? Najczęściej robi się to poprzez napisanie stosownego listu do kurii metropolitarnej, której podlega parafia, gdzie otrzymaliśmy chrzest. osoba występująca z kościoła powinna mieć dwóch świadków: dorosłych i pełnoprawnych członków wspólnoty katolickiej. W liście muszą znajdować się ich imiona, nazwiska i optymalnie dane teleadresowe. Należy w nim nadmienić, że od kościoła odchodzi się dobrowolnie i całkowicie świadomie. Następnie biskupstwo uruchamia szereg procedur, po czym wzywa nas wraz z świadkami na spotkanie. Zostają na nim odczytane formuły z kodeksu kanonicznego dotyczące przede wszystkim utraty praw kościelnych. Pamiętaj, że po skreśleniu z rejestrów kościelnych, nie możesz już być świadkiem na ślubie katolickim i w sakramencie bierzmowania czy rodzicem chrzestnym.

Po wystąpieniu z kościoła, możesz przejść na inne wyznanie. Jakie? To już zależy od ciebie. Jeśli wybierzesz jakąś religię neopogańską (np. wiccę – religię typowo kobiecą), najlepiej jest znaleźć wspólnotę jej wyznawców i zacząć z nimi praktykować różne obrzędy. Wyznawcy nauczą cię, kiedy obchodzą święta, jakie one są i w jaki sposób się je celebruje. Zawsze możesz zakupić publikacje i w ten sposób lepiej poznać tajniki nowego wyznania.

Każda religia świata ma swoje założenia, prawa, przykazania i rytuały niezbędne przy jej praktykowaniu. Jeśli przykładowo chcesz przejść na Islam, powinnaś dokonać aktu rytualnej kąpieli zwanej Ghusl. Następnie następuje recytacja Wyznania Wiary zwanej Szehada, która powinna odbywać się w obecności dwóch świadków (muzułmanów). Przyjęcie założeń i przykazań Szehady to podstawa przy przechodzeniu na Islam i trwaniu w tej wierze. Podobnie jest przy przejściu na judaizm. Również z tym wypadku trzeba spotkać się z rabinem, który odbędzie z osobą pragnącą przejść na judaizm stosowną rozmowę (zapyta o korzenie, pochodzenie i główne powody, dla których chcemy przyjąć jego wyznanie). Najważniejsze jest tutaj przyjęcie przykazań wiary (micwot). Następnie dwukrotnie zbiera się sąd rabiniczny, który podejmuje decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu osoby pragnącej wstąpić do ich wspólnoty. Gdy decyzja jest pozytywna, następuje akt obrzezania u mężczyzn (brit mila) oraz zanurzenie w rytualnej łaźni (mykwa).

Wystąpienie z kościoła i zmiana wiary to jedna z najpoważniejszych decyzji, na którą wiele osób mimo zwątpienia się nie decyduje. Czasem wystarczy spróbować przezwyciężyć kryzys wiary, zanim ostatecznie przyjmiemy nowe wyznanie wraz z jego założeniami, przykazaniami, nakazami i zakazami.

Ewa Podsiadły

Zobacz także:

Polacy to katolicy – hipokryci?

Według Warszawskiego Instytutu Socjologii UKSW modlimy się na pokaz i zbyt swobodnie podchodzimy do nakazów narzuconych nam przez kościół.

Chrzestna moda dla dzieci

Twój maluch jest tuż przed sakramentem chrztu świętego? Sprawdź, w co go ubrać, żeby dziecko się nie zmęczyło i nie wyło na cały kościół.

Komentarze (164). Ocena artykułu 5 na 5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:47:07 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    prawda jest taka, ze wiara jest nam narzucana ze wzgledu na miejsce w ktorym zyjemy. nie mamy nic do powiedzenia. gdybyscie sie urodzily w indiach, to byscie uwazaly ze mozecie zabic 7 osob maksymalnie, bo dopiero 8 osoba to juz grzech, skakalybyscie nacpane przez ognisko, a jakby ktos was zdenerwowal to moglybyscie go nawet zjesc ;) tak, wiec mowie, wiara w cos, zalezy od miejsca i wychowania naszego. poza tym uwazam ze Bog jest jeden, cos w koncu nas stworzylo i zaczelo zycie, a te podzialy na religie, to juz zasluga czlowieka, a czlowiek to tylko czlowiek i czesto sie myli.

  2. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:24:34 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Droga koleżanko...jeśli chodzi o stworzenie człowieka i innych zwierzaków - to polecam dokształcenie się z biologii czy innych nauk :) Bo ja jakoś nie wierze ze bóg ulepił nas z gliny , stworzył z żebra Adama czy innych tandetnych bzdur :)

  3. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:28:43 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Otóż to:) Człowiek powstał drogą ewolucji i jest na to masa dowodów, a na stworzenie przez Boga- nie ma zadnego niepodważalnego dogmatu.

  4. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:43:35 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Hahahaha ... Dżizasss :D To jest metafora.... Język Biblii jest symboliczny, ów "jeden dzień" równa się setkom lat ... Ach to nasze oświecone, będące intelektualną elitą społeczeństwo :) Chcecie rozmawiać o teorii ewolucji, nie znając podstawowych pojęć z języka polskiego - szkoła podstawowa. Brawo !

  5. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:52:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Dobrze, zgadzam się. Jednak temu całemu życiu coś musiało dać początek. I chyba nie od dziś wiadomo, że Stary Testament to jedna wielka metafora... Teoria ewolucji nie wyklucza istnienia Boga.

  6. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:00:14 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Gdybyś była facetem, latałabyś za babami itd, itd...

  7. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:28:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    brawo, nie rozumiesz prostych metafor w biblii. moglabys sie chociaz do tego nie przyznawac.

  8. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:56:08 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    te "metafory" każdy rozumie na swój sposób.... jedna wielka żałosna ściema;/

  9. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 15:08:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    zakład Pascala -bardziej opłacalna jest wiara w Boga niż niewiara.

  10. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 15:23:09 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    hihi i znowu katolexD, ale wy jesteście śmieszni z tą waszą wiarą w boga;p, bo wiecie z nim to jest jak z Latającym Potworem SpagettixD, nic tylko pękać;D

  11. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 15:30:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Skoro juz jestesmy na Ty, to droga kolezanko, widze ze mowisz o tym tak jakby to zdarzylo sie wczoraj a Ty bylas tego swiadkiem. Nie musze sie z niczego doksztalcac, bo wiem co trzeba. Ale moze Ty wiesz lepiej i mi wytlumaczysz to, ze skoro czlowiek pochodzi od malpy, i w ciagu tego okresu tak sie diametralnie zmienil, dlaczego nie spotkalo to inne gatunki? Czemu tylko czlowiek zmienil sie az w TYM stopniu? czemu inne gatunki ewoluowaly w mniejszym stopniu? Moze tego ucza u was na biologii? Bo myslalam ze nawet naukowcy nie portafia tego wytlumaczyc, a Ty umiesz? Moze ktos nam pomieszal cos w genach, a moze nie pochodzimy od malpy? ;) Cos/ktos musial miec z tym wspolnego.

  12. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 22:46:31 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    zakład Pascala to jedno z najgłupszych założeń, z jakimi się spotkałam. fakt, że księża używają go jako argumentu słuszności katolicyzmu jest dla mnie po prostu komiczny.

  13. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  14. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:14:58 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    No pięknie, więc jeśli moi kochani rodzice mnie ochrzcili to teraz muszę jeszcze latać do kurii żeby mnie skreślili?

  15. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  16. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:05:09 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Mykwa to jest w judaizmie, ignoranci .

  17. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  18. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:01:11 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja myślę od niedawna aby zostać świadkiem jechowy. Co o tym myślicie?

  19. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:46:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    chore...

  20. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:47:53 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    macie prawo dyskutowac - nie macie prawa krytykowac i obrazac.

  21. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:52:35 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    tak, tak, demotywatory.pl... a tak poza tym - krytykować można.

  22. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:53:18 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A skąd wiesz? Od ludzi? Słuszałaś tak ? a Może ksiądz tak mówił? Ajk poznasz ich dobrze to dopiero sie wypowiadaj.

  23. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 12:35:32 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    dla mnie to jest żenujące jeśli jakaś wiara próbuje zyskać zwolenników krążąc od mieszkania do mieszkania z biblią i zadając pytania w stylu "bierzesz narkotyki? boisz się śmierci?wszytskie twe wątpliwości rozwieje biblia". śmieszne i żałosne, jakbym chciała być jehowitką to bym poszła do nich, nie muszą żebrać u drzwi. kolejna rzeczą, która mi się nie mieści w głowie jest to że, utrudniają pracę lekarzy, bo religia nie pozwala im np na transfuzję krwi. nie uważam, że katolicyzm jest wspaniały, zresztą żadna wiara nie jest może idealna pod względem obiektywnym, katolicyzm to teraz korupcja, władza i pieniądze, ale z całą pewnością nbie popieram jehowitów. dziękuję dobranoc.

  24. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 13:00:28 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    żenujące ?? a jak niby nauczał Jezus i Apostołowie ?? również krążyli z miasta do miasta z domu do domu i nauczali " idźcie i nauczajcie" czy Jezus również jest dla Ciebie żenujący???..... Jeśli chodzi o mnie to zostałam wychowana w rodzinie katolickiej ale dzisiaj gdy jestem już dorosła i widzę jakie podejście do innych mają katolicy nawet do ludzi tej samej wiary.... straszne jeden drugiemu najchętniej nóż w plecy by wbił ... mam w rodzinie świadków Jehowych i pamiętam że kiedyś mieli jakieś poważne problemy finansowe i co najśmieszniejsze nikt z rodziny im nie pomógł bo byli Jehowymi !! czy tak postępują prawdziwi katolicy ?? Dzisiaj nie obchodzi mnie kto w co wierzy czy jest praktykujący czy nie ważne by był dobrym człowiekiem pomagał potrzebującym szanował innych bez względu na wiarę kolor skóry pochodzenie itp. Dzisiaj jak ktoś mnie pyta jakiej jestem wiary odpowiadam że żadnej, nie chodzę na żadne zgromadzenia nie obchodzę żadnych świąt ale wierzę w Boga i postępuje zgodnie ze swoim sumieniem nie krzywdzę innych i staram się pomagać potrzebującym.

  25. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:31:31 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    chora/chory to jesteś Ty...

  26. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:32:17 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja np czytalam o tym i rozmawialam z ludzmi ktorzy sie znaja. a ty?

  27. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:37:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    dokładnie, narzekają na Katolików że non stop prawią morały, a jechowy łażą od domu do domu zagadują na przystankach, przed sklepami ale tego jakoś nikt nigdy nie pamięta... wszyscy tylko pierniczą jakim prawem Katolicy chcą nawracać ... wyznawcy islamu zabili by dla wiary ale oni też są ok ... xD

  28. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 16:45:32 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A katolicy to co? Nie zabijali ''w imie Boga?''. Proponuje zaglebic sie troche w historie, do wypraw krzyzowych. Jezus Chrystus tez chodzil od domu do domu i jakos o tym nie mowisz, a moze tego nie wiesz? Radze sie troche doksztalcic, poczytac o tym, a dopiero wtedy sie wypowiadac, bo na razie to nie zaswiecilas...

  29. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 17:30:34 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    zgadzam się z Tobą. Z dwóch frontów na wojnie nadciągały wojska z biskupami, każdy modlił się i prosił o błogosławieństwo, nie dość że tego samego Boga, to jeszcze wybijał katolik katolika i to w imię Boga, śmieszne!!! Jak tak można robić, nikt kto kocha Boga, albo już nie mówmy o miłości, bo wiele osób nawet nie zna Boga i co tu mówić o miłości do Niego, ale mają jakiś szacunek do tego nie zabijałby się nawzajem, gdzie miłość do bliźniego? Hello!! Ludzie. nie widzicie, jak wiele sprzeczności jest w religiach? W szczególności tych które podają się za rzekomo chrześcijańskie. To jest straszne. Ludzie żyją w takich ciemnościach, nie dostrzegają tak logicznych spraw.

  30. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 17:36:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    wlasnie katolicy ZABIJALI to przeszlosc a tamci inni nadal zabijaja. a Te swiry co mowia ze sa katolikami to nie sa zadnymi katolikami tylko podwladnymi szatana

  31. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 17:57:01 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    może nie są świrami, bo to słowo nie jest tu odpowiednie, ale ludzie do dostrzegają, że nie można propagować religii w której jest tak wiele sprzeczności, dlatego warto jest poznawać własny egzemplarz Biblii i samemu się przekonać gdzie jest prawda, gdzie jest woda życia, o której mówił Jezus.

  32. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 19:08:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Droga Koleżanko, skoro lubisz tak potępiać ludzi, to powinnaś coś wiedzieć na ten temat.Po pierwsze nikt ze Świadków Jehowy nie zadaje takich prymitywnych pytań typu Czy bierzesz narkotyki. Dwa- nie mów nic gdy nie przekazujesz rzetelnej sytuacji. Cytuję Twoje słowa" śmieszne i żałosne, jakbym chciała być jehowitką to bym poszła do nich, nie muszą żebrać u drzwi." śmieszne i żałosne jest to iż Ty np będąc katoliczką i mimo iż fundamentem religii katolickiej jest niby Biblia nie stosujecie się do prostych poleceń Jezusa, o którym przecież tyle się mówi w Kościele. Sam Jezus głosił i mówił o Królestwie Bożym, zaczynając swą rozmowę od wręcz banalnych przykładów, unaocznień, czy rzeczy z życia ludzi. Swym naśladowcom nakazał robić tak samo. Jedynie Świadkowie Jehowy wypełniają ten nakaz, skoro Ci się to nie podoba nie powinnaś używać takich zwrotów jak: jehowici- bo właściwa nazwa to Świadkowie Jehowy, nikt ze Świadków Jehowy nie "żebra" jak to Ty nazwałaś. I ostatnia rzecz. Kochana moja , nikt nie utrudnia pracy lekarzy. Czy zdajesz sobie sprawę z jakimi zagrożeniami wiążę się transfuzja krwi? Chyba nie. Zapytaj się obojętnie jakiego lekarza, który przeprowadza takie zabiegi, a nawet nie musi być to taki lekarz, jakiś który ma pojecie coś na ten temat. Zapytaj się go czy przyjąłby transfuzje krwi? Praktycznie żaden lekarz się na to nie zgodzi, jedynie mały procent. Zauwazyłaś coś? Czy nie? Lekarze wiedzą z czym to się wiąże, świadkowie Jehowy też dlatego transfuzje krwi zastępują metodami alternatywnymi , które są i bezpieczniejsze, jak i nie łamią prawa Bożego dzięki temu, bo w Biblii jest zakaz spożywania krwi, a dożylne wprowadzanie je do organizmu też się tego tyczy. Po transfuzji krwi ludzie często mają problemy zdrowotne, a czasem nawet umierają mimo transfuzji czego nie zauważa się wśród osób, które zastąpiły transfuzję krwi innymi sposobami. Kochana wpierw dowiedz się czegoś tak porządnie, potem się wypowiadaj.

  33. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 23:37:42 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    JA NA POCZĄTKU MARCA WZIĘŁAM CHRZEST.. W PEŁNI ODDAŁAM SIĘ JEHOWIE I JESTEM Z TEGO DUMNA:) W KOŃCU WIEM W CO WIERZE , POZNAŁAM BOGA I CHCĘ MU SŁUŻYĆ .. ALE ,ŻEBY ZOSTAĆ ŚWIADKIEM JEHOWY NIE MOŻESZ POWIEDZIEĆ CHCĘ I JUŻ JESTEM , MUSISZ UWIERZYĆ I SŁUŻYĆ MU.. MAM NADZIEJĘ ,ŻE PODEJMIESZ ODPOWIEDNIĄ DECYZJĘ I UWIERZYSZ.. ŻYCZĘ POWODZENIA:)) PS. DLA TYCH WSZYSTKICH ,KTÓRZY MAJĄ ZAMIAR KOMENTOWAĆ MOJĄ WYPOWIEDŹ: JESTEŚMY WOLNI ,KAŻDY MA WOLNĄ WOLĘ. I JEŚLI CHCESZ MNIE I ORGANIZACJĘ jEHOWY KRYTYKOWAĆ NAJPIERW DOKŁADNIE NAS POZNAJ,...TO ,ŻE CHODZIMY GŁOSIĆ OD DOMU DO DOMU TO NIE WSZYSTKO - ZAPEWNE NIE WIESZ DLACZEGO TO ROBIMY (NIE CHODZI TU O TO ,ŻE CHCEMY WAS NAGADYWAĆ, CZY ZMUSZASZ DO "PRZYŁĄCZENIA" SIĘ DO NAS, WYKONUJEMY WOLĘ BOGA- BIBLIA DOKŁADNIE O TYM MOWI, MÓWI O TYM ,ŻE BÓG CHCE ABY JAK NAJWIĘCEJ OSÓB POZNAŁO PRAWDĘ O NIM I STANĘŁO PO JEGO STRONIE, ALE JEŚLI KTOŚ NIE CHCE TO NIKOGO DO NICZEGO NIE ZMUSZAMY)SAMA KIEDYŚ KRYTYKOWAŁAM ŚWIADKÓW JEHOWY, ALE TAK BYŁO TYLKO DO CHWILI GDY POZNAŁAM ICH POBUDKI- A PODKREŚLĘ JESZCZE ,ŻE NIE MIAŁAM JESZCZE WTEDY ZAMIARU ZMIENIĆ WYZNANIA.. ALE SAM FAKT ,ŻE POZNAŁAM ICH POZDRAWIAM WSZYSTKICH WSZYSTKO ZMIENIŁ.. WIĘC WSZYSTKIM RADZIŁABYM TO SAMO , NAWET JEŚLI NIE CHCECIE ZMIENIAĆ WIARY , POZNAJCIE INNE WYZNANIA ZANIM ZACZNIECIE JE KRYTYKOWAĆ ( NIE CHODZI TYLKO O ŚWIADKÓW JEHOWY) POZDRAWIAM

  34. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 0:28:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ależ kobieto piszesz bzdurę. TRANSFUZJA krwi uratowała miliony ludzi...... a wasza religia wielu wykończyła - to jest FAKT i nie da się tego inaczej wytłumaczyć! Zresztą winni się tłumaczą, a Wy nie macie prawa winnymi się czuć - bo szanuję tę religię (jak większość - nie powodujących uszczerbków na zdrowiu czy życiu) aczkolwiek - sama nie mogę zdzierżyć tej jednej rzeczy. Niestety. Podobnie - jak propagowania religii po mieszkaniach - LUDZIE jak ktoś będzie chciał i miał potrzebę zmienić wiarę - to to zrobi, z waszą względnie przyjemną wizytą czy też bez! O! Pozdrawiam Ja niestety obecnie mam kryzys wiary, tożsamości i autorytetów. Nie wiem w co wierzę, jak i dlaczego.... Wiem natomiast na co nie pozwoliło by mi sumienie, czy też jakaś moja hierarchia wartości..... hm

  35. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 0:46:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jak możesz to napisz od mnie na mail inusia9@buziaczek.pl

  36. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 1:47:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    transfuzja krwi uratowała życie wielu milionom ludzi.. fakt faktem niejednokrotnie zdarzyło isę ,że ktoś umarł , bo ''się jej nie poddał'' , albo i przyczyną było coś innego.. nie wiadomo.. ale transfuzja niesie ze sobą o wiele większe ryzyko niż niepoddanie się jej.. liczne zakażenia krwi, które mogą prowadzić do śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu.. gorzej goja się rany po transfuzji itp.. wielu lekarzy twierdzi ,że niegdy nie poddałoby się temu zabiegowi , ani oni sami , ani nikt z ich rodziny..transfuzja jest nadal stosowana tylko dlatego ,że jest to najtańszy sposób , bo oczywiście jest jeszcze wiele innych wyjść, ale wymagających o wiele większego nakładu pieniędzy i czasu , a jak wiadomo czas i pieniądze w tym świecie liczą się najbardziej..Bóg powiedział ,że mamy się powstrzymywać od krwi, a jeśli lekarz zabroniłby Ci zażywać np % to czy jesli wziąłbyś je dożylnie to cz oznaczałoby to ,że stosjesz się do jego zaleceń?? tak samo jest z krwią. Czy faktycznie Bóg , który dał nam życie, dawałby nam nakazy, które są mogłyby nam zaszkodzić , które byłyby niebezpieczne dla naszego zdrowia,życia?? NIE!!! ale to decyzja każdego z osobna

  37. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 7:25:17 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    transfuzja krwi uratowała życie wielu milionom ludzi.. fakt faktem niejednokrotnie zdarzyło isę ,że ktoś umarł , bo \'\'się jej nie poddał\'\' , albo i przyczyną było coś innego.. nie wiadomo.. ale transfuzja niesie ze sobą o wiele większe ryzyko niż niepoddanie się jej.. liczne zakażenia krwi, które mogą prowadzić do śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu.. gorzej goja się rany po transfuzji itp.. wielu lekarzy twierdzi ,że niegdy nie poddałoby się temu zabiegowi , ani oni sami , ani nikt z ich rodziny..transfuzja jest nadal stosowana tylko dlatego ,że jest to najtańszy sposób , bo oczywiście jest jeszcze wiele innych wyjść, ale wymagających o wiele większego nakładu pieniędzy i czasu , a jak wiadomo czas i pieniądze w tym świecie liczą się najbardziej..Bóg powiedział ,że mamy się powstrzymywać od krwi, a jeśli lekarz zabroniłby Ci zażywać np % to czy jesli wziąłbyś je dożylnie to cz oznaczałoby to ,że stosjesz się do jego zaleceń?? tak samo jest z krwią. Czy faktycznie Bóg , który dał nam życie, dawałby nam nakazy, które są mogłyby nam zaszkodzić , które byłyby niebezpieczne dla naszego zdrowia,życia?? NIE!!! ale to decyzja każdego z osobna

  38. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 13:25:31 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Zresztą na co by się zdały lata poświęcone na służeniu Bogu gdyby w obliczu wybierania; przyjąć transfuzje czy nie wybrałabym ją przyjąć gwałcąc tym samym jedno z podstawowych praw od Boga? Po co przedłużyć życie o pare miesięcy i zniszczyc więź z Bogiem ? Bóg wyraźnie powiedział że krew wyobraża życie a życie jest świete. Zastanówcie się nad tym

  39. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  40. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:50:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A nie lepiej po prostu przestac chodzić do koscioła,zamiast tych wszystkich listów?

  41. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:08:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Niby tak, ale potem jak umrzesz to obowiązkiem rodziny jest pochowanie cię wg zasad twojej religii czyli np. katolickiej. Po za tym osoba, która chce zmienić wyznanie musi najpierw dokonać apostazji - inaczej nie może zostać włączona w kręgi wyznawców innej religii.

  42. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  43. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:41:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Gdyby Bóg tego chciał, mógłby po prostu się pojawić i udowodnić całemu światu, że istnieje. Ale gdyby to zrobił, nie musielibyśmy w niego wierzyć. Jak mówi werset:„ Powiedział mu Jezus: Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli

  44. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  45. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:40:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Gwiazdy, nieskończoność wszechświata, cuda natury czy piękno zachodu słońca wskazują na istnienie Boga wszechświat stanowi tak niesamowity projekt, że musiał zostać zaprojektowany przez inteligentnego, Boskiego projektanta. Na przykład gdyby Ziemia znajdowała się o kilkaset kilometrów bliżej lub dalej Słońca, nie byłoby na niej tyle życia, co teraz. Gdyby nasza atmosfera różniła się nieznacznie składem, wszystkie stworzenia na Ziemi wyginęłyby. Szansa wytworzenia jednej cząsteczki białka jest jedna na 10243 (czyli 10 z 243 zerami). Pojedyncza komórka mieści w sobie miliony cząsteczek białka.

  46. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  47. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:21:33 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    co prawda w artykule pisze o zmianie wynania a nie wiary Ale wiara ewangelicja jest w porzadku

  48. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  49. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:16:42 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Spowiada sie ogolnie bo uwazaja ze ksiadz jest takim samym grzesznikiem jak oni i to świeta prawda

  50. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  51. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:14:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    moim zdaniem wiara ewangelicka jest najlepsza jestem katoliczka ale chcialabym zmienic wiare. Ewangelicy tak samo wierza w Boga i maja ta sama biblie. Mają biskupa ale nie maja papieża bo uwazaja ze głową kościola jest Bog. Głową Kościoła nie jest papież, ale Jezus Chrystus, będący jedynym pośrednikiem w zbawieniu.Uznaja Marię za matkę Jezusa ale nie modla sie do niej i do świętych których też nie mają bo świętym moze zostać ten który sam Bóg wybrał a nie ludzie. Nie modla sie do niej ani do nich bo uwazaja ze nie ma pośredników Boga. Chca modlić sie bezposrednio do Boga. Maja cos takiego jak komunie tylko sie to nazywa konfirmacja i kazdy jkjjjprzystepuje do niej w wieku 14lat kiedy wie troche wiecej o zyciu. Spowiadają sie ogólnie

  52. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  53. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 8:13:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja jestem katoliczką i nie chce zmieniać wyznania! przecież np. ta wicca to sekta.

  54. Anonim (Ocena: 5) 2011-10-20 12:53:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    idiotka. wicca nie jest sektą - nikogo nie przymusza do wiary. ale co katolik może o tym wiedzieć skoro sam jest zmuszany od dzieciństwa?

  55. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  56. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 1:35:14 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    mój kolega mówił że chciałby przejść na Buddyzm bo w tej religii homoseksualizm jest traktowany o tysiąckroć lepiej jak w chrześcijaństwie !!! to straszne :(

  57. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 2:11:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    taaa strasznie straaaszne! kolega wybral inna wiare ktora mu bardziej odpowiada? o nie to przerazajace. ...jak on tak mogl...? jak mozna samemu decydowac o swoim zyciu? ja dokonalam apostazji i nie wyznaje zadnej religii.no to tez pewnie straszne jest?

  58. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 6:55:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Eeee...niby czemu straszne? o_O

  59. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  60. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 1:19:37 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    I LOVE YOU JESUS!!!!!:*****

  61. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:28:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jezusa nie ma-niespodzianka!

  62. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:31:22 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a skad wiesz? grzecznie pytam

  63. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:36:29 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Trochę nie rozumiem osób które zmieniają wiarę... np. katolik chce przerzucić się na buddyzm... jak można w coś wierzyć a potem uznać że chcę się w kogoś innego wierzyć ? to tak samo jak ateisa chciałby w coś wierzyć.. wydaje mi się jakby to było na sile ... żeby komuś zaimponować ze coś odmiennego ?

  64. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 9:43:55 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    najperw wiare wybieraja ci rodzice prawda? chrzczą Cię a pozniej to ty decydujesz i mozesz sie sprzeciwic przekonaniom rodziców

  65. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:34:37 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja jestem ochrzczona ale ja nie wierzę w boga

  66. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:40:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    bo podobno umarł 2000 lat temu.

  67. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:40:36 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a może chodzi o faceta madonny ? :D

  68. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:45:36 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    I love Satan

  69. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 10:56:15 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ale zmartwychstał, ideligencie! jestes katoliczką ? bo raczej watpie hahaha z takich rzeczy sie nie żartuje

  70. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:05:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    za dużo czytania...

  71. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:09:11 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a wiecie co ja wam powiem? Wierzę w Boga, nie wierzę w kościół.

  72. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:17:15 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie ma Boga. Bóg nie istnieje.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  73. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:44:32 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    chyba widać, że nie jest. co do zmartwychwstania pewności jakiejkolwiek nie masz, ona zresztą też. a co do "z takich rzeczy się nie żartuje" - jest to jedna z tych rzeczy, które w osobach wierzących wkurzają mnie najbardziej. czemu pogląd w kwestii stworzenia świata i życia po śmierci otacza niewidzialna warstwa ochronna? wszyscy katolicy zabraniają nawet delikatnie żartować z boga, ale czemu? przecież to pogląd jak pogląd. podczas gdy poglądy polityczne można kwestionować do woli, a działaczy nielubianej partii obrażać ile wlezie, powiedzieć coś złego na boga - NIGDY. dajcie spokój. stwierdzenie "wierzę w boga" należy szanować tak samo jak stwierdzenie "Kaczyński jest fantastycznym prezydentem". ani bardziej, ani mniej.

  74. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 11:49:50 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jesteście chore o.O

  75. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 12:21:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a ja Ci powiem dlaczego. Dlatego żę Bóg stworzył mnie i Ciebie i wszystkich. Ok, dowodów nie ma, ale ja w to wierze ! bo to o to chodzi. Oczywiście Ty możesz nie wierzyć tak jak Bóg powiedział masz wolny wybór tylko potem Ty bd cierpiała po śmierci a nie ja. Życie na ziemi szybko może sie skończyc, i Tylko Ty wybierasz jakie bd miała potem życie wieczne. Proste.

  76. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 12:36:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jak grochem o ścianę... co to w ogóle ma wspólnego z tym, co napisałam? to, czy wierzę, czy nie, to już inna sprawa. ja zapytałam, czemu teiści otaczają swoje poglądy jakąś chorą ochroną, a ty mi wyskakujesz z (bez obrazy) prymitywnym wyjaśnieniem działania katolicyzmu.

  77. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 12:49:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jak wystąpię z Kościoła to już nie będę Matką Chrzestną tej małej wrednej niegrzecznej mendy? A mój mąż jakby wystąpił z Kościoła to jego Sakrament Małżeństwa z tą kurwą Ewą pierwszą jego żoną też już by się nie liczył?

  78. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 12:50:59 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jak wystąpię z Kościoła to już nie będę Matką Chrzestną tej małej wrednej niegrzecznej mendy której Matką Chrzestną jestem od dwóch lat? A mój mąż jakby wystąpił z Kościoła to jego Sakrament Małżeństwa z tą szmatą Ewą pierwszą jego żoną też już by się nie liczył?

  79. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 13:08:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    najlepiej przejdźcie na ateizm ;) zero problemów i jaki czysty umysł!

  80. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 13:15:16 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    podobno charakter się odziedzicz po chrzestnych ;p

  81. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 13:15:27 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    4.Polecam wszystkim darmowy konkurs w stylu lotto. Świetne nagrody do wygrania np. telefony, aparaty, ipody, kosmetyki, konsole, ciuchy laptopy, bony i wiele wiele innych. 123konkurs.pl/pl/partnersprogram/50737.html

  82. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 13:17:22 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Każdy z nas urodził się ateistą

  83. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:30:35 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    dokładnie! tylko tym dzieciakom sie wpaja od maleńkości, że ma być grzeczny i kochać boga bo jak nie to pójdzie do piekła..żałosne

  84. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:43:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    zmartwychwstanie to taka metafora na pójście do nieba po śmierci, nie wiedziałaś? a skoro można żartować z blondynek, niemców i murzynów, to i z boga można. ba, skoro z żywych ludzi można, to i z imaginacji i ludzi, którzy w nie wierzą też można [chociaż z chorych podobno nie wypada żartować].

  85. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:52:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ale wy cioły jesteście aż się słuchać/czytac tego nie chce, przecież wiara chrześcijańska jest dogmatem, tajemnicą......oczywiście, że nie ma dowodów naukowych na to, że istnieje Bóg. Prawdziwy chrześcijanin nie zadaje sobie trudu znalezienia dowodów na to czy Jezus chodził po ziemii czy nie. On po prostu wierzy. Jesli chodzi o was to nikt was do wiary nie zmusza.Chcecie to wierzcie a nie to nie. Tak wogóle to małolaty do lekcji. Dzieci i ryby głosu nie mają.

  86. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 14:54:18 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    sama jestes chora debilko

  87. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 15:32:10 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    no oczywiście..nie zadaje sobie trudu znalezienia dowodów, tak jest oczywiście łatwiej-bezmyślnie wierzyć w coś co nie istnieje..to jest śmieszne, czy wy katolicy nie zadawaliście sobie nigdy pytań dotyczących boga czy innych ''cudów'' których dokonał? jaki jest ten Wasz ''kochający'' bóg? a no tak-skazuje na śmierć tysiące ludzi, którzy ( w większości ) byli dobrymi ludźmi! na przykład te trzęsienia ziemi w Chile-to nie była niczyja wina, tylko siłą natury, która-według niektórych z Was- stworzył bóg...tak, ten ''kochajacy'', ''miłosierny'' bóg

  88. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 16:25:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Nawet szatan wierzy w Boga. To po pierwsze, a po drugie sami chcieliśmy mieć wolny wybór, więc teraz nie możemy się sprzeciwiać śmierci, zresztą czy tego wszystkiego dokonuje Bóg? Śmiem wątpić. Szatan też ma jakąś, nieporównywalnie mniejszą, ale jednak, siłę by coś na tej ziemi robić.

  89. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 16:28:37 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    "Jak zmienić wyznanie", tytuł zupełnie nieadekwatny. Wyznanie to jest np. katolicyzm. Tytuł powinien brzmieć: "Jak zmienić wiarę", bo wiara to np. chrześcijaństwo. Ja jestem chrześcijanką, ale nie katoliczką, i myślę,że dla Boga jest obojętne jakiego jesteśmy wyznania, bylebyśmy w Niego wierzyli i żyli zgodnie z Jego wolą. I tyle.

  90. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 16:53:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jak tego nie dokonuje! przecież to on rzekomo stworzył świat i to jego wina!

  91. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 18:46:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    dupa jesteś a nie katoliczka. katolicy mają zabronione obrażać bliźnich; mają ich szanować i wybaczać, tak nakazał bóg.

  92. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 19:03:55 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    żałosna to Ty jestes. ale sama sie przekonasz jak to bd po śmierci. życze powodzenia na samym dnie piekła hahah.

  93. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 19:22:10 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jak już to wyraz "Bóg" pisze się wielką literą, nazwa własna, idź lepiej się trochę języka polskiego pouczyć

  94. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 19:25:29 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ty chyba masz jakieś problemy ze sobą, coxD

  95. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 19:56:59 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    to smutne, że gdy ktoś chce się przyczepić do komentarza, a treść jest bez zarzutu, wybiera ortografię... gdyby chociaż był to jakiś prawdziwy, okropny błąd w stylu "obrarzaćl", albo "bug", no ale to? świadczy to tylko o twojej słabości i dziecinności słonko.

  96. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 20:10:28 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    It's Britney, bitch

  97. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 20:57:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jak się nie ma co napisać, to się pisze byle co.

  98. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 10:31:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    no nie wiem czy takie byle jak nie potrafisz przyswoić sobie podstawowych zasad pisowni to lepiej się nigdzie nie wypowiadaj bo tylko sobie wstydu narobisz

  99. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-22 19:43:38 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    hahaha, ja chyba zdycham!

  100. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  101. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-21 1:18:44 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    I LOVE YOU JESUS!!!!!!!!!!!!:***********

  102. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  103. Anonim (Ocena: 5) 2010-03-20 23:58:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    przechodzić z jednej sekty do drugiej, super.

  104. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Popularne tagi