Jak skutecznie zareklamować lody, a przy okazji zrobić wokół siebie trochę szumu? Pewien włoski producent lodowych rozkoszy wpadł na pomysł kampanii, która idealnie spełnia oba warunki.
To firma Antonio Federici, której flagowy produkt – lody Gelato Italiano – są reklamowane przez zakonnicę i księdza. Para duchownych, przedstawiona w dwuznacznej sytuacji, konsumuje wspólnie lody. Przesiąknięta erotyzmem reklama ocieka przy tym religijnymi symbolami katolików – koloratką, habitem, różańcem oraz krzyżem.
Zdjęcia promocyjne Gelato Italiano ukazały się już w dwóch brytyjskich magazynach i od razu wywołały falę protestów. Zniesmaczeni Brytyjczycy uznali, że reklama ma antykatolicki wydźwięk i może obrażać uczucia religijne. Tą niezwykle delikatną, ale jakże głośną i kontrowersyjną sprawą, zainteresowała się już angielska Rada Standardów w Reklamie (ASA), która zakazała kolejnych publikacji reklamy.
W rozmowie z jednym z tabloidów właściciel marki Antonio Federici przekonywał jednak, że nie chciał nikogo urazić kampanią promocyjną swojej firmy i traktował ją jako żart. Z pewnością, bardzo udany, szczególnie dla niego samego. Jedno jest bowiem pewne - dzięki prowokacji lody Gelato Italiano zyskały rozgłos na skalę niemal ogólnoświatową.
Natasza Lasky
Zobacz także:
Kliniki aborcyjne będą reklamować się w telewizji!
Brak jakichkolwiek ograniczeń w propagowaniu aborcji i środków antykoncepcyjnych ma zmniejszyć liczbę ciąż wśród nieletnich.
Spowiednik powinien być przede wszystkim dobrym psychologiem, ale dzisiaj terapeutyczna funkcja pokuty zanika…