TRIKI MARKETINGOWE sprzedawców: Co skłania nas do kupienia określonych produktów?

21 Lutego 2011

Odpowiedni wystrój wnętrz, relaksująca muzyka, piękne zapachy, gratisy i tańsze produkty – to tylko kilka spośród masy sztuczek, jakie stosują sprzedawcy, aby zwiększyć swoje zyski.

TRIKI MARKETINGOWE sprzedawców: Co skłania nas do kupienia określonych produktów?

Idąc do sklepu, często nie zdajemy sobie sprawy, ile trików psychologicznych i handlowych ma za zadanie skłonić nas do kupienia określonych produktów. Aby przyciągnąć uwagę klientów, właściciele sklepów sieciowych i galerii handlowych prześcigają się w wymyślaniu różnorodnych psychologicznych "chwytów". Producenci zrobią wszystko, aby znacznie poprawić swoje wyniki sprzedaży.

Oto kilka sztuczek, do jakich posuwają się sprzedawcy, aby zwiększyć swoje zyski...

Sztuka eksponowania towarów

Wszystkie sklepy dbają o tzw. Visual Merchandising, czyli sztukę eksponowania towarów na wystawie i wewnątrz sklepu. Osoby odpowiedzialne za ułożenie towaru w sklepie, określiły nawet zestaw stałych, powtarzających się konsumenckich zachowań, których znajomość można wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż. Będąc w sklepie, zawsze w pierwszej kolejności patrzymy na produkty znajdujące się na wysokości naszego wzroku, tam więc umieszczane są przeważnie towary najdroższe. Podobno podczas zakupów najczęściej patrzymy w prawo i wszystkie produkty również chwytamy przeważnie prawą ręką. Dowiedziono również, że im dłużej będziemy przebywać w sklepie, tym więcej produktów znajdzie się w naszych koszykach.

Odpowiedni wystrój wnętrz

Piękny wystrój wnętrz, ciekawe wystawy sklepowe to elementy szalenie istotne dla klientów. Odpowiednia gra świateł i kolorów przyciąga zaciekawione oko potencjalnych nabywców towarów. Aby zwiększyć zyski, handlowcy decydują się również na zastosowanie motywu przewodniego podczas aranżacji wnętrz. Ważne jest także zwrócenie uwagi, do jakiej grupy klientów adresowane są produkty w danym sklepie. Jeżeli więc będzie to pomieszczenie z artykułami dziecięcymi, koniecznie trzeba "ubrać" je w wesołe, pastelowe kolory oraz motywy z bajek. Klienci kochają wnętrza, w których mogą poczuć ciepłą, domową atmosferę.

W świecie zapachów i dźwięków

W sklepach często rozpylane są różne przyjemne zapachy, które mają kojarzyć nam się z miłymi chwilami. Jest to tak zwany – aromamarketing. Specjaliści zajmujący się tą dziedziną wyróżnili nawet trzy kompozycje zapachowe, które najbardziej podobają się klientom...

Strony

Komentarze (15)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-04-21 16:12:47

Ja zawsze kupuję wyłącznie tylko to co mam na liście :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 20:09:13

nawet z lista czesto jest ze nagle zlapiemy na cos ochote jak cos zobaczymy i to kupimy ;P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 19:12:46

Najlepiej zrobic sobie liste:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 18:56:07

zmiana towarów na pólkach i przemeblowanie sklepu powoduje że się wściekam!!!!i....nie kupuję więcej ale mniej jak nie mogę znaleźc towaru kupię go gzie indziej bo zapomnę w rozwalonym sklepie co dokladnie chciałam!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 18:53:08

ta zasada wzajemności ma taki efekt,że klijent potem odkłada towar na przypadkowej półce żeby nie wracać i hipermarket ma bałagan!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 17:34:00

a w Stradivariusie na całym świecie panuje jeden i ten sam smród, specjalnie rozpylany, stymulujący do zakupów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 21:11:25

fany jest ten zapaszek :) przynajmniej u mnie w miescie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 15:30:27

"Dowiedziono również, że im dłużej będziemy przebywać w sklepie, tym więcej produktów znajdzie się w naszych koszykach." Serio!? :O Myślałam, że im dłużej przebywa się w sklepie, tym więcej rzeczy odkłada się z koszyka! No tak, najpierw musimy coś tam włożyć...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 13:06:08

a zmiana opakowania na nowe, ładniejsze by przyciągnąc klienta wrażeniem, że to coś nowego? ;D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 12:59:46

he jestem hostessą i jak coś wciskam, to też dużo ludzi bierze to z litości chyba:P. Choć zauważyłam, że niektórzy odkładają produkt przeze mnie reklamowany, na innych alejkach. Niekiedy ludzie są zachwyceni słysząc o zaletach produktu, mimo iż np. niektóre są lepsze. Niewiedza robi tez swoje:P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-02-21 11:54:48

droższe produkty znajdują się na półkach, na wysokości naszych oczu.... te tańsze są tak nisko, że mało kiedy tam w ogóle patrzymy ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz