Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

22 Lutego 2013

Sprawdź, o czym najczęściej dowiadują się spowiednicy!

wanna

Każdy praktykujący katolik chodzi do spowiedzi przynajmniej dwa razy w roku. Zdarzają się oczywiście również tacy, którzy rachunek sumienia robią co miesiąc. Z czego najczęściej się wówczas spowiadają? Listę najczęściej wymienianych w konfesjonale grzechów opracował „Super Express” po rozmowie z kapłanem Romanem Trzcińskim, pasterzem wspólnoty ewangelizacyjnej Woda Życia.

Oto ona!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (186)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

inferno
(Ocena: 5)
2013-02-24 18:23:59

:)

Heheheh z niczego, bo dlaczego mam opowiadać coś jakiemuś facetowi w kiecce? Nie żyjemy w średniowieczu, o czym niektórzy jednak zapominają....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-25 14:31:17

Aleś postępowa kobieta, ja cię kręcę! ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-24 14:37:55

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

PAPILOCIE, DLACZEGO ZNIKAJĄ KOMENTARZE POPIERAJĄCE KOŚCIÓŁ? CZYŻBY BYŁO NIEWYGODNE DLA WAS?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
:)
(Ocena: 5)
2013-02-25 21:21:26

nie wszystkie znikają ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 12:34:50

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

widocznie kapłan Roman Trzciński spowiada głównie dewiantów seksualnych. ale czy to oznacza że wszyscy Polacy tak mają?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Katolik
(Ocena: 5)
2013-02-23 12:24:23

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

Łohoho, co za głupota! Widać że autor artykułu nie ma pojęcia o czym pisze. Obowiązuje tak zwana tajemnica spowiedzi i nie ma szans żeby takie statystyki były prowadzone... Poza tym - sorry ale te grzechy które tutaj są dotyczą głównie jednej sfery życia człowieka czyli seksu. Ludzie nie spowiadają się tylko z tego. A samo in vitro to już w ogóle - niby jak duży procent polaków z niego korzysta, tak duży że jest on jednym z najpowszechniejszym z grzechów? To jest zmanipulowane i głupie.. I wbrew pozorom głównie spowiadamy się z relacji Człowiek - Bóg, a nie Człowiek - Człowiek. Ta pierwsza relacja jest dla nas ważniejsza. Chyba umiecie zrozumieć ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anna
(Ocena: 5)
2013-02-23 09:34:08

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

Nie spowiadam się. Jestem chrześcijanką, ale nie uważam się za katoliczkę. Akurat tak mi się życie ułożyło, że zostałam w obrządku katolickim wychowana, ale jak przeczytałam Biblię, odcięłam się od zakłamanego KK. W Biblii nie ma nic o obowiązku spowiedzi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Ac
(Ocena: 5)
2013-02-23 09:46:43

Ew.Jana. 20:22-23 (Jezus do apostołów) 22. A to rzekłszy, tchnął na nich i powiedział im: Weźmijcie Ducha Świętego. 23. Którymkolwiek grzechy odpuścicie, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są zatrzymane. Fakt nic o obowiązku nie ma, Nikomu nie robisz łaski że pójdziesz do spowiedzi, to spowiedź ma być łaską dla Ciebie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anna
(Ocena: 5)
2013-02-23 10:00:29

Przeczytaj jeszcze raz fragment, który zacytowałaś. Jest w nim napisane tylko tyle, że trzeba ludziom wybaczać ich grzechy. Nie ma nic o tym, że trzeba o swoich grzechach komukolwiek opowiadać.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 16:10:36

żeby coś wybaczyć trzeba wiedzieć co - chyba proste i logiczne ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anna
(Ocena: 5)
2013-02-24 19:16:47

Jeżeli człowiek mocno żałuje swojego czynu i ten żal po nim widać, to chyba zasługuje na wybaczenie - "chyba proste i logiczne"? Jak rozmawiam z załamanym człowiekiem, bo zrobił coś złego i mówi, że wstyd mu o tym mówić, to nie ciągnę go za język, tylko namawiam, żeby zapamiętał ten błąd i sam sobie wybaczył. Niektórzy ludzie, żeby sobie sami wybaczyć, potrzebują do tego zgody pana w czarnej sukience. Ja nie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
agati
(Ocena: 5)
2013-02-23 09:01:19

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

Ale czy in vitro to grzech? Przed slubem chodzilam na nauki przedmalżeńskie i tam pani mówiła o rodzinie ze dziecko to jest dopelnienie dwojga ludzi ze jest to dar boży itd ze mqlzenstwo to nie jest rodzina jesli nie ma w nim dziecka itd. No i teraz zastanawiam sie zym jest dziecko z in vitro skoro jest zakazane przez kosciol.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 11:12:15

Zabawą w Boga, oszustwem, czymś nienaturalnym. Oto jak mi tłumaczył ksiądz, kiedy jeszcze chodziłam na religię. To samo powiedziała mi moja droga pani od WDŻ. Swoją drogą mówiła również, że nienaturalne i zakazane są wszelkie metody antykoncepcji, które nie są kalendarzykiem. Są również bardzo nieopłacalne, bo 98% skuteczności to nic w porównaniu z obserwacją własnego ciała. Ciekawostka - ma piątkę dzieci. Strzeż się wszystkiego co nienaturalne. Z Bogiem :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-24 14:34:52

In vitro jest zakazane przez KK. Nie możesz mieć dzieci, to adoptuj.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anna
(Ocena: 5)
2013-02-24 19:17:52

Kiedyś przeszczepy narządów też były zakazane przez KK. Siada Ci serce, to umrzyj.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-24 19:45:17

co ciebie interesuje czy ktoś chce adoptować dziecko czy chce urodzic? TO SPRAWA INDYWIDUALNA!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-25 14:40:13

księża tłumaczą się tym, że podczas przeprowadzania in vitro jest wybrany jeden embrion z iluśtam no a reszta jest zamrażana, a według nich dziecko jest już od momentu poczęcia a więc te embriony zamrażane są zabijane, co oczywiście jest traktowane jako łamanie piątego przykazania.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-27 22:46:28

szczerze móiwąc nie interesuje mnie, co księża mówią. Ludzie mają prawo do szczęscia. Ciekawe czy wszystkie przeciwniczki in vitro tez by tak mówiły, że zabija sie embriona gdyby SAME nie mogły miec dzieci.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-01 23:40:04

poprzednik wyraznie napisal, ze tak tłumacza to księża, więc jesli chcesz,to zażalenia do nich. oni uważają to za grzech, w takim świetle stawia to wiara, a co Ty zrobisz ze swoim brzuchem, to juz Twoja osobista sprawa

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:27:47

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

czytajac komentarze mysle ze niedlugo bedziemy musieli spowiadac sie z glupoty,zdecydowanie to wowczas najwiekszy grzech naszego spoleczenstwa :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
fikgk
(Ocena: 5)
2013-02-23 12:30:41

dokładnie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:22:36

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

Ktos napisal ze nie skladal obienicy czystosci i w porzadku. Ale czy to oznacza ze wolno mu zyc jak chce bo nie bedzie sadzony przez innych? Trzeba przedewszytkim pamietac o tym ze to tez sa ludzie, mezczyzni i nie jest tajemnica ze maja potrzeby a walka z wlasna seksualnoscia jest mysle jedna z najciezszych. To oburzajace ze zdazaja sie tacy ksieza ale przypisujac wszystkim takie cechy nie majac przy tym zadnego argumentu to zenada. Moze warto wpierw zastanowic sie nad soba i swoim postepowaniem bo slowami mozna kogos czesto bardzo zranic i nieslusznie ocenic. Wlasnie przez takich ludzi jak wy nasze spoleczenstwo wyglada jak wyglada i reczej idzie tylko ku lepszemu.Wiara jet kwestia indywidualna ,ale wypadalo by dla innych miec troche szacunu i zrozumienia. Zacznijcie zyc lepiej moze inni tez zaczna. To troche tak jak dawaniem lapowek zawsze najbardziej oburzony jest ten ktory niegdy nie dal i od torego nie wzieli. No ale przeciez tak prosto jest napisac ze ksiadz sie masturbuje, upija do nieprzytomnosci i co tam jeszcze. Ciekawe kto z was cos takiego widzial? Ciekawe kto wie na pewno ze kazdy jeden ksiadz taki jest. Wierzcie dalej we wszystko co wam powiedza no. no BY ZYLO SIE LEPIEJ nie? Duzo by mowic.Zachecam do przemyslen

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
:)
(Ocena: 5)
2013-02-23 09:58:07

nie wszyscy księża tacy są (jak wyżej napisałaś) nie wolno Ci generalizować ludzi bo to bywa krzywdzące :) pewnie nikt nie wrzuca Ciebie do jakieś puki ( tak jest czy taka) więc Ty też nie możesz księża są tacy tacy i kropka zawsze musisz doda słowo niektórzy lub tacy, których znam :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 10:08:12

nie, nie wolno mi żyć jak chce, ale ja nie składałam przed BOgiem ślubów czystości! Nie byłam skłonna poświęcić wszystkiego żeby być księdzem. Mówicie " nie możesz wybrać sobie co uznajesz a czego nie uznajesz z wiary, bierzesz całą wiarę na siebie albo wymyślasz inną". Więc czemu nie mówicie to samo o księżach? Wzieli na siebie ten obowiązek. Więc niech się z niego wywiążą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-01 23:43:34

wzięli na siebie ten obowiązek i powinni sie wywiązać, ale nalezy im sie tez sporo zrozumienia i wsparcia, a nie odwrotnie, wybaczcie, do tanga trzeba dwojga - fetyszem ilu kobiet jest podrywanie księdza?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-06 22:27:40

jak to, przecież ksiądz nie jest w raju i nic go nie powinno kusic, prawda? Trzeba powstrzymywać żądze.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:09:59

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

czytam ponizsze komentarze i przestaje wierzyc w to,ze na tym swiecie moze byc jeszcze lepiej. Jedyne co potrafi powiedziec wiekszosc to to ze ksieza to chamy,zboczency,pedofile i zlodzieje. a ja sie pytam kto z was ma na to dowody?faktem jest ze od ksiezyduzo sie wymaga i mamy do tego prawo.pownni stanowic dla nas moralny autorytet. I za pewne zdazaja sie tacy o jakich mowicie ale przypisywanie takich cech calemu duchowienstwu jest zdecydowana przesada. Trzeba wziac pod uwage to ze rozni ludzie zdazaja sie we wszystkich spoleczenstwach. Mozna spotkac zarowno lekarza, poliicjanta i ksieza pedofila.To sie niestety zdaza i tzreba takim ludziom wspolczuc i zdecydowanie z tym wlaczyc. Ale jak mozna w taki sposob kogos osadzac?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
:)
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:17:34

Anonim też się nad tym zastanawiam :) nie można nikogo osądzać tym bardziej w przypadku kiedy np. my nie jesteśmy osądzani;) każdy popełnia błędy i każdy musi mieć szanse je naprawić a ja wierzę i wiem że sa ludzie (księża, zakonnice i po prostu my) którzy są wspaniali i sę wartościowi :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Podpis...
(Ocena: 5)
2013-02-22 22:55:11

re: Przy KONFESJONALE: Z czego się spowiadamy? (Sześć grzechów, przez które mamy wyrzuty sumienia)

N szkoda ze nie podano jakie grzechy robi kler to by dopiero było ciekawe napewno ciekawsze niz grzechy wiernych i napewno bardziej wyłuzdane brak słow by okreslic tych przebierancowca pisz komentarz...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:00:40

Bardzo trafna uwaga

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
radość :)
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:13:15

grzechy chyba są indywidualną sprawą prawda? nikt nie patrzy w Twoje grzechy Podpis... Ty nie patrz w innych :) w myśl zasady każdy pilnuje siebie-pilnuj siebie:) straszne jest to na jakich księży trafiasz, nieszczęsne Twoje życie. ja trafiam na innych więc moja opinia jest inna :) ale oczywiście masz prawo do swojej opinii gwarantuje Ci to milion praw pamiętaj, że też mam prawo do opinii...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:16:03

radość - rozmawiałam z klerykiem, przeważnie księża uprawiają seks, masturbują się, chodzą do klubów wiadomo jakich i wynajmują wiadomo kogo, i wystarczy, że z tego się pozniej wyspowiadają :) więc może zamiast będziesz tak wierzyć na słowo, że trzymają się "czystości" to porozmawiaj z którymś.. chcoiaż pewnie nic ci nie powie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
radość :)
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:33:45

hahah Anonim znam wielu kleryków bardzo wielu:) i masz racje jest różnie, ale nie patrz na świat tak negatywie bo dostaniesz nerwicy :) "czystość" zasadniczo jest dla wszystkich nie tylko dla zakonnic i księży:) wystarczy że jest wyspowiadają ? tak jasne to takie banalne w seminarium, a wiesz że jest coś takiego jak ociec duchowy ? chyba nie wiesz no właśnie. wierzę nie na słowo kogoś w swoje idee, tylko dlatego, że twierdzę, iż moja opina jest dobra (czytaj jest moja, Twoja jest inna, ale ja na przykład nie mam prawa oceniać czy zła czy dobra) i nie stresuj się tak i nie oceniaj wszystkich tak samo, ponieważ każdy jest inny

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:37:09

ale ja jestem wyluzowana jak nigdy, zero stresu i zero nerwicy :) Tłumaczę ci jak jest, bo mam wrażenie, że twój świat jest wyidealizowany. Nie potrzebna mi wiedza, co do jakiegoś-tam ojca duchowego, przekazuję to, co wiem o klerykach, gdyż własnie on sam mi to mówił :) ja czystości nie przysięgałam, to jest zasadnicza różnica. Oni przyjęli to na siebie. I niestety, uważam , że jest bardzo mało księży, a pokusiłabym sie o stwierdzenie, że nie ma ich w ogóle, którzy żyją w czystości całe życie :) AMEN.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
radość :)
(Ocena: 5)
2013-02-22 23:51:38

nie zgodzę z się z Tobą są księża którzy żyją w czystości (tylko wiesz wszyscy mówią o tych którzy są rozwięźli) a z ojcem duchowym się np. duuużo rozmawia lub spowiada:) i wiesz chodzi o to że nie jest to łatwe spowiedź i po spowiedzi :) tak oni przyjęli to na siebie zgadzam się, nie wiem czy wiesz ale jeśli jesteś chrześcijaninem-katolikiem to też Cię obowiązuje (ale oczywiści możesz robić jak chcesz-to jest jasne) tak mój świat jest wyidealizowany i wiesz dobrze mi z tym tego właśnie potrzebuje ideałów- jestem młoda (Ty pewnie też) wierze że w każdym jest coś dobrego. i bardzo dobrze że nie masz nerwicy i się nie stresujesz- będziesz dużej żyć i mieć fajne życie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:00:25

wiesz, to troche hipokryzja mówić na kazaniu, żeby byc czystym do ślubu, przy czym samemu nie dotrzymywac tej czystości? Tak, mam fajne życie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
radość :)
(Ocena: 5)
2013-02-23 00:06:56

tak hipokryzja, ale jestem tego zdania, że to ich sprawa głupio mi że tak się zachowują ale ja akurat nie mam dużego wpływu na to co robią :( wiesz ale Ty nie musisz słychać i wykonywać możesz robić jak Ci sie podoba (Ty na przykłąd nie chcesz czystości do ślubu a ja np chce do narzeczeństwa czy to ślubu-i każdy tak może) no to gratuluje fajnego życia :) pochwale się że ja też mam fajne życie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz