Proste sposoby na lepsze samopoczucie

01 Stycznia 2017

Kiepski nastrój, brak chęci do działania, ciągłe zmęczenie – o tej porze roku z takimi problemami zmaga się wiele kobiet. Jak sobie z tym poradzić?

poprawa samopoczucia

Jeśli chcemy poprawić samopoczucie, warto zacząć od przeglądu naszego jadłospisu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że to, co i jak jemy każdego dnia, przekłada się na zdrowie, wygląd czy właśnie nastrój. Dobrze przemyślana codzienna dieta, która dostarcza wszystkich niezbędnych substancji odżywczych, jest najlepszym gwarantem sukcesu.

Co zatem jeść, by uniknąć dołków psychicznych? Na przykład pieczywo pełnoziarniste, które nie tylko poprawia samopoczucie, ale również wzmacnia układ odpornościowy, oczyszcza organizm z toksyn, zapobiega kamicy żółciowej i spowalnia procesy starzenia.

W naszym menu nie powinno brakować ryb morskich. Łosoś, tuńczyk, sardynki, makrela, śledź czy halibut dostarczają potężnej dawki wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, które m.in. zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i zwiększają poziom serotoniny, dzięki czemu łatwiej uporamy się z gniewem, lękiem, zmęczeniem czy depresją. Poza tym tłuszcze nienasycone korzystnie wpływają na układ krążenia, wzmacniają odporność, przyspieszają procesy metaboliczne i pomagają wątrobie pozbyć się toksyn.

Jeśli chcemy poprawić samopoczucie warto jeść więcej orzechów i migdałów, bogatego źródła magnezu, który pomaga zwalczyć zmęczenie i witamin z grupy B – ich niedobór powoduje spadek wydajności i koncentracji, znużenie i kiepski nastrój. Nie zapominajmy o miodzie. Ten pyszny pszczeli produkt zmniejsza nerwowość i rozdrażnienie, a także wzmacnia system nerwowy, osłabiony stresującym trybem życia. Na psychikę pozytywnie wpływają też rozmaite kiszonki, zwłaszcza kapusta, prawdziwa bomba witaminowa, poprawiająca także pracę systemu immunologicznego.

Wieczorem, po dniu pełnym nerwów i stresów, możemy napić się naparu z melisy. Ta aromatyczna roślina była uprawiana już dwa tysiące lat temu w krajach basenu Morza Śródziemnego. Ceniono ją m.in. za świeży i przyjemny zapach. To zasługa organicznych związków chemicznych – terpenów oraz olejków eterycznych, które wykazują działanie uspakajające i poprawiające samopoczucie. Melisa jest także świetnym remedium na zmęczenie, stres, stany lękowe, a nawet nastroje depresyjne. Badania wykazały także jej skuteczność w walce z bezsennością.

Strony

Komentarze (1)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

babybab
(Ocena: 5)
2017-01-03 09:11:51

albo zamiast wsyzstko maskować to po prostu kup iqacai schudnij, pomaluj sobie pazura, włosy. i poczuj się fantastycznie we własnej skórze - to zmienia caaaały świat :) ja po schudnięciu 13 kilo i zmianie koloru włosków czuję się zupełnie innym człowiekiem, pełnym wigoru!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1