POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

14 Marca 2013

Młodzi mieszkańcy naszego kraju późno rozpoczynają życie na własną rękę.

Pokolenie dużych bobasów

W Polsce, gdzie nawet po studiach trudno o dobrą posadę (lub jakąkolwiek), usamodzielnienie się nie jest rzeczą prostą. Przychodzi jednak taki moment, kiedy z rodzinnego gniazda trzeba wyfrunąć i zacząć żyć na własny rachunek. Okazuje się jednak, że w Polsce domy rodzinne pękają w szwach, bo dzieci nie palą się, aby iść na swoje. I, co szczególnie ciekawe, najgorzej w tej kwestii radzą sobie mężczyźni.

Dane Eurostatu, które publikuje serwis ekonomia24.pl, są wręcz zatrważające. - Biorąc pod uwagę osoby przed 35. rokiem życia, Polka wyprowadza się od rodziców przeciętnie w wieku 27,3 lat. W przypadku mężczyzn średni wiek to 28,3 lat - podaje portal.

W bogatych krajach Unii Europejskiej przeciętny wiek usamodzielnienia się to 26,6 lat dla pań i 27,3 lat dla panów, zatem Polska wypada na ich tle dużo gorzej. - Skłonność Polek do szybszych wyprowadzek niż w przypadku mężczyzn może zaskakiwać, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że kobiety zarabiają mniej niż mężczyźni – zauważa Bartosz Turek, analityk z Home Broker.

Co Wy na to? W jakim wieku opuściłyście dom rodzinny?

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (104)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-22 04:26:37

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

W Anglii minimalna to £6.19/h brutto. Za caly etat jest gora £220 tygodniowo. Wynajem pokoju jednoosobowego z rachunkami od £75-90 poza Londynem na tydzien i od £100 w gore w Londynie, jedzenie na 1 osobe bez szalenstw £250-300, plus bilet, telefon...A w co sie ubrac? Za co jechac na wakacje? O wynajmie mieszkania nie wspominajac, sam czynsz z £500, w Londynie za kawalerke £900-1000, a woda, gaz, prad, council tax...? Poza tym teraz jest tu duze bezrobocie i o prace cholernie ciezko, a jesli jest to na pol etatu (za £300-400 nie da sie wyzyc, bo to starczy zaledwie na pokoj) albo za minimalna...Rzad szuka oszczednosci, obcina zasilki, podnosi podatki...Nie tylko w Polsce jest przeje bane!!! A Irlandia, Wlochy, Grecja, Hiszpania...to samo...Myslimy z mezem nad wyjazdem do ktoregos z krajow Skandynawskich...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-21 21:15:56

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Temat na prawdę do kitu.Mam 27 lat,jestem singielką z wyboru. Pracuje w biurze rachunkowości, siedzę w pracy od rana do późnej nocy, czasami zdarza się tak, że wracam nad ranem do domu, prześpię się 4 godziny i znowu rano muszę być w pracy. Lubię tą pracę i nie wyobrażam sobie żebym mogła robić coś innego, nie mam czasu żeby z kimś się spotykać, zresztą jestem mało ufnął osobą w szczególności do facetów, dlatego po prostu wolę być sama no i przede wszystkim MIESZKAM Z RODZICAMI,no bo po co mam kupować lub wynajmować mieszkanie skoro całymi dniami mnie nie ma w domu,bo jestem w pracy. Jedynie to tylko całą niedziele mam dla siebie,ale wtedy spotykam się ze znajomymi,no czasami odsypiam cały tydzień. Moim rodzicom to nie przeszkadza ponieważ, ponieważ dokładam się do rachunków i jedzenia,wspomagam ich finansowo, mój tata tylko pracuje, mama odkąd pamiętam zawsze zajmowała się rodziną więc nie rozumiem jak można nazwać mnie bobasem, jedyne co za mnie mama robi to pierze mi ubrania,bo ja po prostu nie mam kiedy. Zresztą w dzisiejszych czasach z takim bezrobociem ciężko o własne mieszkanie. Podejrzewam że gdyby nie miała tej pracy pewnie wyjechałabym za granice,bo w tym kraju nie ma żadnych perspektyw dla młodych ludzi.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-20 02:42:37

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

TYTUL ARTYKULU OBRAZA!!!!!!!!! NIE JESTESMY DUZYMI BOBASAMI Z WYBORU TYLKO Z PRZYMUSU NASZE :KOCHANE : PANSTWO NIE POZWALA MLODYCM LUDZIOM NA USAMODZIELNIENIE W ANGLII CZY IRLANDII LUDZIE NA SOCJALU STAC NA WYNAJEM MIESZKANIA I NA ZYCIE O PRACUJACYCH NIE WSPOMNE!!!!!!!!!!!!!!!!! A W POLSCE NAWET PRACUJAC JEST TO TRUDNE.....POLSKA

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-17 20:27:28

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Fakt, że sporym problem jest to, że ludzi nie stać. Ale myślę, że artykuł nie jest o takich ludziach, którzy próbują być samodzielni i im nie wychodzi tylko o takich co nie próbują. Znam takich mnóstwo. Nawet nie chodzą do pracy albo jak chodzą to tak żeby ich wyrzucili i żeby mogli się pożalić rodzicom, że mieli pecha i wyżebrać kasę. Uważam, że to chamstwo naciągać rodziców na utrzymanie w takim wieku. Niektórym z moich znajomych poza dachem nad głową rodzice zapewniają, jedzenie, ubranie +kieszonkowe. Gdy ktoś ma 28 lat lub więcej to brzmi żałośnie. Jak ktoś tylko mieszka ze starymi to pół biedy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Taka prawda
(Ocena: 5)
2013-03-17 18:33:07

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Mnie się jednak wydaje, że ludzie mieszkają w rodzinnych domach, bo po prosty NIE STAĆ ICH na to, żeby się wyprowadzić... Polska rzeczywistość....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anka
(Ocena: 5)
2013-03-15 17:22:11

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Zgadzam się ze sporą większością komentarzy, artykuł bez sensu. Ok pracuje, mogę wynająć mieszkanie w sumie nawet mieszkać w mieszkaniu mojej ciotki, bo nikt z niego nie korzysta, ale po co? Po to żebym wydawała pieniądze na np prąd, wodę i od rana do wieczora siedziała w pustym mieszkaniu zupełnie sama? Trochę bez sensu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-15 17:15:03

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

dzieci nie palą sie isc na swoje????....debilny artykuł......w polsce pracuje sie za 1200 zł za dużo żeby umrzeć z głodu, za mało żeby żyć godnie...spier***** z tego kraju- to wszystko w tym temacie!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-15 17:04:08

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Mnie śmieszą wasze komentarze, tym karierowiczkom, którym jakoś się w życiu udało przez kasę starych, układy,albo fuksem twierdzą, że jak ktoś chce to ma, w ogóle nie widzą problemu. Ale nie każdy ma takie "szczęście" jak wy,bo niestety taki jest nasz kraj, że ludzi nie stać aby pójść na swoje. I można być po nie wiadomo jakich studiach, mieć nie wiadomo jakie zdolności, ale jak nie masz doświadczenia to o porządnej pracy można zapomnieć.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-17 20:09:57

A kto mówił, że zarabia się w pracy? I to jeszcze w dobrej? W pracy nikt Ci nie da zarobić. Idzie się na krótko do byle jakiej, byleby dobrze płatna (za granicą), odkładasz 50 tys. przez jakiś czas a potem wchodzisz na giełdę i inwestujesz -dopóki z 50 tys. zrobi się przynajmniej 500 tys. Nie piszcie mi, że się nie da, bo właśnie to zrobiłam. To nie jest kwestia fuksa tylko umiejętności -bo mogłabym to powtórzyć dowolną ilość razy z takim samym efektem. Uczcie się tego zamiast robić wszystko dla "dobrego CV", którego i tak nikt nie czyta. W tym kraju łatwiej zarobić bez pracy niż dostać sensowną pracę a w tym pierwszym przypadku nie musisz się użerać z upierdliwym szefem, który Cię traktuje podle. Sama nadal nie mogę znaleźć sensownej pracy, z tą różnicą, że teraz się z tego śmieję, bo i tak mi nie jest już potrzebna. Dodam, że wyprowadziłam się jak miałam 17 lat -tylko dlatego, że nie miałam w domu sielanki jak niektórzy tutaj. Świetnie na tym wyszłam -gdybym miała za dobrze w domu to pewnie nadal bym tam siedziała i nie miałabym nic swojego i nic nie wiedziała o życiu. Pewnie moja wypowiedź wywoła falę wściekłości -tak zawsze jest jak ktoś napisze, że coś mu się udało. Zamiast jednak komponować obelgi na mój temat pomyślcie lepiej jak możecie dogodzić sobie i szukajcie innych sposobów niż te które Wam wgrało społeczeństwo -bo takie nie są skuteczne.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
m
(Ocena: 5)
2013-03-20 21:06:29

zgadzam sie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
IDI
(Ocena: 5)
2013-03-15 16:49:51

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

Artykuł bez sensu, bo to nie świadczy o nas tylko o kryzysie w naszym państwie, o tym,że Polakowi jest ciężko zarobić na utrzymanie rodziny a co dopiero kupić dom czy mieszkanie i spłacać kredyt.Po pierwsze przyczynia sie to tego bezrobocie, po drugie nie każdy ma zdolność kredytową, bo nie wystarczy pracować, po trzecie te umowy śmieciowe.. Ja mam 24 lata razem z mężem w tym roku kupiliśmy mieszkanie, mamy dwie pensje ale to nie wystarczyło dla banku,bo nie mamy zdolności kredytowej i rodzice musieli wziąć razem z nami kredyt, żebyśmy mogli kupić mieszkanie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-14 23:39:08

re: POKOLENIE DUŻYCH BOBASÓW - współcześni Polacy wyprowadzają się od rodziców dopiero tuż przed 30.!

ja na szczęście odziedziczyłam mieszkanie , bo rodzice są jedynakami, ja również. Sądzę, że to dobra opcja na przyszłość, ja też będę mieć jedno dziecko. Rodzice też powinni myśleć trochę o swoich dzieciach, no niestety. Ktoś musi wziąć kiedyś kredyt , żeby pokolenia miały lżej :) Bez kredytu jest lżej, o wiele. Zarabiam 1800zł , za wszystkie rachunki i czynsz płacę łącznie 600zł , jestem jedna,jak na razie. Na jedzenie wydaję tylko 300zł czasam trochę więcej. Stać mnie na wszystko praktycznie, a jeszcze odkładam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mimi
(Ocena: 5)
2013-03-15 00:09:30

Dobrze, że moi rodzice nie myślą w taki sposób. Co prawda są w stanie wyposażyć nas na start we własne mieszkania, ale gdybym urodziła się w rodzinie, która nie może sobie na to pozwolić to i tak wybrałabym posiadanie rodzeństwa. Nigdy się nie dowiesz co straciłaś więc pewnie w ogóle nie żałujesz, ale w moim odczuciu dużo ważniejsza jest bliska więź z kimś na kogo będziesz mogła liczyć do końca życia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-15 00:16:10

moi rodzice nie wybierali świadomie tego, tak się życie potoczyło. Ja tam wolę mieć zapewniony start niż myśleć o tym, że mogłabym mieć rodzeństwo. Przynajmniej mam wszystko łatwiejsze, a mam wielu przyjaciół , więc oni są dla mnie rodzeństwem.. Liczyć na kogoś.. ja liczę na swoich rodziców, a oni na mnie :) Niepotrzebne mi nic więcej. Akurat Ty masz i to i to, ale ja nie narzekam, że nie mam rodzeństwa. Bez przesady, nie każdy musi je mieć.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-03-15 00:18:12

aaa i jeszcze jedno, rodzeństwo nie zawsze oznacza szczęśliwą rodzinkę :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz