To, że w sklepowej przymierzalni wyglądasz nieco inaczej, niż zazwyczaj, to nie żadna teoria spiskowa. Raczej fakt. Handlowcy od lat prześcigają się w pomysłach, jak poprawić nam humor i zmusić do większych zakupów. Stąd m.in. specjalnie dobrany zapach, nastrojowa muzyka, przytłumione oświetlenie czy właśnie zakłamujące rzeczywistość lustra. O ich istnieniu wiadomo nie od dzisiaj.
Zabiegi te mają na celu poprawienie humoru klientom, bo wszystkie badania udowadniają, że im lepiej się czujemy, tym więcej pieniędzy wydajemy na zakupach. Ale nie wszyscy są co do tego przekonani. Ta internautka twierdzi coś zupełnie odwrotnego - oskarża znaną sieciówkę o to, że ją… pogrubiła.
Jej post stał się hitem Internetu, ale nie wszyscy przyznają jej rację.
Zobacz również: Ofiary LEGGINSÓW: Chyba nie spojrzały w lustro przed wyjściem na ulicę!
fot. zrzut ekranu imgur.com/gallery/rWbvv
„Drogie H&M,
oto zdjęcie przedstawiające dwa lustra w waszym sklepie. Jedno, to po prawej, pokazuje prawdziwe odbicie. Czyli mój normalny wzrost i wagę (170 cm i rozmiar 44). Po lewej stronie można łatwo zauważyć, że wydaje się niższa i grubsza. Dlaczego do diabła instalujecie w swoich sklepach pogrubiające lustra? Pokazują nieprawdziwy i niekorzystny obraz” - przekonuje zirytowana klientka.
Czy ma rację?
fot. zrzut ekranu imgur.com/gallery/rWbvv
Internauci natychmiast przeanalizowali opublikowane przez nią zdjęcia. Jedni stwierdzili, że lustra nie mają tu nic do rzeczy, bo dziewczyna jest „po prostu tłusta”. Inni nie mają wątpliwości - autorka tej sensacji zwyczajnie mija się z prawdą. W obu przypadkach wygląda dokładnie tak samo. Problemem jest perspektywa i odległość od lustra.
Na zdjęciu, które jej zdaniem jest korzystniejsze, stoi z dala od lustra. „Pogrubione” odbicie zawdzięcza temu, że stanęła bezpośrednio przed nim.
- To prawda, że lustra w sklepach fałszują rzeczywistość, ale na pewno nie mają cię oszpecić. Wręcz przeciwnie - przekonuje jeden z komentatorów. - Niby po co sklep miałby instalować lustra, przez które klienci wyglądają na niższych i pulchniejszych? Nie tak działa marketing - dodaje inny.
Zobacz również: Czym się nie sugerować w sklepie podczas zakupów?
fot. zrzut ekranu imgur.com/gallery/rWbvv
Myślicie, że argumenty internautów ją przekonają?