Metki i loga projektantów BUDZĄ RESPEKT! Ułatwiają zdobycie pracy, dostanie podwyżki i kredytu!

07 Kwietnia 2011

Dyskretne logo projektanta na Twoim ubraniu może sprawić, że znajdziesz pracę lub dostaniesz podwyżkę!

chanel 2.55

Tworzenie pozytywnego wizerunku własnej osoby to nic innego, jak przedstawienie siebie takim, jakim chcemy być widziani przez innych. Jeśli zrobimy dobre wrażenie na innych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ludzie nie tylko nas polubią i obdarzą zaufaniem, ale też będą postępować zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Co więc może najbardziej wpłynąć na to, jak będą postrzegać nas inni. Okazuje się, że bardzo ważną rolę odgrywa ubranie, które na siebie założymy. Nie chodzi tu jednak o określony krój czy kolor, lecz markę danej kreacji.

Jak pokazują najnowsze badania, dyskretne logo projektanta na naszym ubraniu może zmienić całe nasze życie. Okazuje się, że markowy strój sprawia, że ludzie postrzegają nas jako osoby o wyższym statusie, chętniej również nas zatrudnią czy dają wyższą pensję.

Metka przy ubraniu działa, jak pawi ogon, wabi, przyciąga uwagę. ludzie wychodzą bowiem z przekonania, że to, co opatrzone jest logo znanego projektanta jest droższe i posiada lepszą jakość. To wszystko zaś wpływa na ocenę ludzi, którzy noszą takie ubrania.

Aby udowodnić tą dziwną zależność, badacze przeprowadzili specjalny eksperyment. Pokazali wolontariuszom zdjęcia mężczyzny w koszulce polo. Na jednym z nich była marka znanego projektanta, na drugim logo usunięto komputerowo, na trzecim je zmieniono na mniej uznaną markę. Następnie poproszono o ocenę statusu i bogactwa mężczyzny. Okazało się, że tego z logo znanego producenta oceniono jako osobę o wyższym statusie i bogatszą.

Podobnie było w przypadku wideo z mężczyzną starającym się o pracę. Temu, który przyszedł w markowym ubraniu chętniej zaproponowaliby pracę i zaoferowano o 9 proc. wyższe wynagrodzenie niż mężczyźnie w ubraniu bez metki projektanta.

Okazuje się, że chętniej również pożyczamy pieniądze ludziom, którzy noszą markowe ubrania. Takie osoby wydają nam się po prostu bardziej godne zaufania.

Powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” wydaje się więc jak najbardziej zasadne. Jednak w dzisiejszych czasach estetyczny i schludne ubranie już nie wystarcza. Okazuje się że, aby osiągnąć sukces trzeba wydać na ciuchy naprawdę sporo pieniędzy.

Ta zależność jest trochę smutna i przytłaczająca. Markowe ciuchy nie zagwarantują nam przecież tego, że mamy do czynienia z naprawdę wartościową osobą!

Karina Hefner

Zobacz także:

Z Ruchalskiego w Kowalskiego: Jak zmienić fatalne nazwisko? PRAWDZIWE HISTORIE

Co roku swoje dane osobowe zmienia kilkadziesiąt tysięcy Polaków.

Po 30-stce każda z nas zaczyna przeistaczać się we własną matkę! Jak to się objawia?!

Koszmar niejednego faceta naprawdę może się spełnić.

Strony

Komentarze (30)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-14 13:35:10

eh już lece wykupywać drogie ciuchy żeby mnie przyjeli do pracy i nieważne że się do niej nadaje ważne że mój pracodawca zobaczy na koszulce metke projektanta.... takie bzdury tu piszecie że sie zygać chce

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-08 16:47:12

do niedawna żeby zrobić wrażenie w Polsce to wystarczyło mieć metkę h&m, a teraz to prawie wszyscy stamtąd coś mają i teraz to nic wielkiego -,-

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-10 00:06:52

chyba u ciebie na wsi wrazenie robil h&m... :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 23:15:36

wiecie wiele ubrań od projektantów można spotkać w ciucholandach ja najczęściej tam kupuje ubrania D&G oczywiście jeśli zajdę zaraz po dostawie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 22:43:18

a dresik adidaska ?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 23:54:38

napewno zrobi wrażenie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 22:03:53

no właśnie tutaj chodzi o takie marki jak : chanel, versace, d&g itd. a nie o sieciówki!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 21:30:55

ZNANE MARKI TO TOMMY HILFIGER CZY LACOSTE, O TO TU CHODZI, A NIE JAKIŚ REEBOK, H&M CZY COŚ W TYM STYLU HAHAH OGARNIJCIE

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 21:17:54

Co za bzdura!Jeśli szefem jest kobieta to może zadziałać wręcz odwrotnie-ukryta zazdrość,zawiść.....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 19:04:35

wkurza mnie ta cała moda. wkurza mnie to, że nie mogę założyć tej samej bluzki dwa dni pod rząd, mimo, że nadal jest czysta i pachnąca, bo usłyszałabym głupie komentarze równie głupiutkich i puściutkich "koleżanek" z klasy. denerwuje mnie to, że ludzie oceniają po tym, czy twoje ciuchy są markowe. naprawdę myślicie, że H&M, Zara i te inne Orsay'e to takie świetne marki?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 20:24:55

no i właśnie o to mi chodzi, że dużo młodych ludzi uważa, że wszystkie sklepy, które są w galeriach handlowych to cud, miód i malina. a tak naprawdę w lokalnych sklepach można znaleźć wiele porządnych ubrań, a na pewno lepszej jakości niż taki H&M, gdzie na metkach widzimy "made in bangladesh, turkey, india". ale dla niektórych właśnie przykładowy H&M to szczyt gustu i szpanerstwa, reszta może się schować. i to mnie właśnie wkurza. taki snobizm i to bez większej przyczyny.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 23:00:10

h&m to dziadostwo z chin lub innego azjatyckiego kraju...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 23:54:13

heh, nie mam nawet marek dla motłochu... matko jak nisko jestem ;))))

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-10 00:05:48

od kiedy h&m i orsay to swietne marki? to dla motlochu....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 18:06:55

ocho! od dzis przeszywam metki na prawa strone moich ubran. nareszcie wszyscy zobacza ze mam dresiki reeboka, adidasa i nike:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2011-04-07 07:28:29

'Okazało się, że tego z logo znanego producenta oceniono jako osobę o wyższym statusie i bogatszą.' Niesamowite stwierdzenie, ciekaw jak do tego doszli. Dziwne żeby na ubrania typu Chanel, D&G etc. stać były osoby mało zamożne.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz