Lista najbardziej seksistowskich reklam roku!

16 Grudnia 2008

Pięć reklam, które swój przekaz opierają na przeświadczeniu, że kobieta jest przedmiotem w rękach mężczyzny...

Lista najbardziej seksistowskich reklam roku!

Dziennikarka, Alex Leo, na swoim blogu w serwisie Huffington Post zamieściła listę pięciu najbardziej seksistowskich reklam tego roku. Twórcom spotów najłatwiej odwoływać się do zakorzenionych stereotypów. Robiąc to, zapominają o godności i szkodzie, jaką wyrządzają kobietom.

Krępowanie koniaku, Remy Martin - mimo że na plakatach nie ma mężczyzny, jest oczywiste, że to on stoi za dwiema kobietami. Hasło towarzyszące kampanii też nie pozostawia złudzeń: "Things are getting interesting".

Reklama jest skierowana do wpływowych mieszkańców miast i karierowiczów, w wieku od 25 do 35 lat. Obserwując ją, mają się poczuć jej częścią.

Gwałt, Dolce & Gabbana - widok kilku muskularnych mężczyzn nad kobietą nie pozostawia wątpliwości, co chcą z nią zrobić. Ubrania schodzą na dalszy plan, na pierwszym są pożądanie i seks. Dla ludzi ze światka mody, w billboardach nie ma pewnie nic złego. Widzą kobietę odzianą w ciuchy z metką D&G oraz admirujących ją, a może Ubrania, mężczyzn.

Dziwki, BMW - plakat z twarzą ponętnej blondynki ma podpis: „Wiesz, że nie jesteś pierwszy". Taki komunikat mówi wprost: "Weź mnie i rób, co chcesz, mam to za sobą". Modelka ze zdjęcia flirtuje wzrokiem i powoduje, że mężczyźni pozbywają się zahamowań.

„Kombinacja Maryi i dziwki. Fantazja która zaspokaja ciało i umysł. Ta dziewczyna jest po to, by ją wykorzystać, nie powie "nie", nic jej nie trzeba dawać, jest dla zaspokojenia twoich potrzeb, podobnie jak samochód".

Lesbijski Nikon - marzenie każdego faceta... dwie dziewczyny w łóżku. Oczywiście, aparat znajduje się w ręku mężczyzny. Mimo że etyka biznesowa zakazuje fetyszyzowania kobiecej seksualności, reklama bazuje na schemacie: dwie kobiety plus mężczyzna, czyli dajmy się wykorzystać i spełnijmy jego fantazje.

Wytrysk perfum L. A. M. B., firmy, za którą stoi Gwen Stefani. Wizerunek mokrej blondynki, a do tego slogan: „I want You All Over Me", który można tłumaczyć: "Zalej mnie całą". Od razu kojarzy się z seksem oralnym.

Alex kończy listę bolesnym stwierdzeniem, że przez swoją skuteczność, tego typu reklamy nie znikną. Jesteśmy zmuszeni do walczenia ze stereotypami, które i tak będą wracać.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (150)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-27 22:31:54

ludzie! jak może wam się podobać reklama bmw? przecież ta modelka wygląda na jakieś 13 lat! i stąd też tekst "wiesz, że nie jesteś pierwszy" w zestawieniu z jej dziecięcym wyglądem nabiera koszmarnego sensu :/ przerażacie mnie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-08-18 18:12:03

reklama d&g jest ok, permum też (nie widzę nic seksistowskiego) ale Nikon.. hm.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-05-10 16:19:00

; /

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-03-30 22:51:00

pokazaliby więcej nagich facetów i ciałek! a nie same kobiety.. ;-/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-03-19 17:51:00

d&g super Nikon blee :|

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-27 18:21:00

D&G i BMW najlepsze . < 3

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-24 21:53:00

fof

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-22 17:41:00

sak maj dik .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-22 15:39:00

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-22 13:35:00

przynajmniej Ci panowie na pierwszej fotce sa.. hmm... seksowni jak licho^^

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz