Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia była sytuacja, aby kilkuletnie dzieci wyglądały i zachowywały się tak wyzywająco, jak dzisiaj niestety bywa. Choć nie można tego akceptować, chyba nie trudno to zrozumieć. Najmłodsi chłoną to, co serwują im media. Nie zdając sobie sprawy z konsekwencji, próbują naśladować swoich idoli. Rolą dorosłych jest uświadomienie im, że na wszystko przyjdzie kiedyś czas. Kilkulatka powinna być radosną i naturalną dziewczynką, a nie zmysłową kokietką.
Zupełnie inny model „kobiecości” dla najmłodszych promuje jedna z polskich marek produkujących rajstopy. Firma z Jaworzna stwierdziła, że i one zasługują na to, by poczuć się seksowne. Marka Ballerina promuje na swojej stronie internetowej najnowszą kolekcję – El Baby. Zdjęcia małych modelek nie pozostawiają wątpliwości do kogo skierowana jest ta oferta.
Opisujący sprawę serwis NaTemat.pl cytuje Lesława Sierockiego ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa, które za główny cel stawia sobie „ochronę interesów konsumentów przed reklamami naruszającymi dobre obyczaje”. - Mamy tu do czynienia z ewidentnym, właściwie książkowym przykładem zjawiska tzw. seksualizacji dziecka. Z seksualizacją mamy do czynienia, gdy dzieci są przedstawiane w reklamie i mediach w nieodpowiedni dla ich wieku sposób w kontekście ich seksualności - twierdzi.
Myślicie, że producenci faktycznie przesadzili? Pomijając same rajstopy i pozy modelek, zwróćcie uwagę na ich mocny makijaż...
fot. ballerinahosiery.com
Kolekcja rajstop firmy Ballerina - El Baby
fot. ballerinahosiery.com
Kolekcja rajstop firmy Ballerina - El Baby
fot. ballerinahosiery.com
Kolekcja rajstop firmy Ballerina - El Baby
fot. ballerinahosiery.com
Kolekcja rajstop firmy Ballerina - El Baby
fot. ballerinahosiery.com
Kolekcja rajstop firmy Ballerina - El Baby