Każda uznana marka ma swój logotyp, który kojarzy się jednoznacznie z nią. Powinien być w miarę prosty, ale na tyle wymowny, by zapadł nam w pamięć. To nie jest wcale takie proste. Projektanci muszą w jednym znaku graficznym ująć wszystko – nazwę firmy, profil jej działalności, emocje, z którymi powinna się kojarzyć itd.
To jednak nie koniec trudności. Na logo należy spojrzeć ze wszystkich możliwych stron, by być pewnym, że przyniesie odwrotnego skutku wizerunkowego. Przykłady, które chcemy Wam pokazać, udowadniają, że niektórym zabrakło wyobraźni. Widzieli to, co chcieli zobaczyć i nie dostrzegli tego, co inni. Są tak dwuznaczne, że trudno tego nie zauważyć... Wszystkie wydają się wyjątkowo nieprzyzwoite.
A może to nie problem samych logotypów, ale naszych dziwnych skojarzeń? Nie chcemy niczego podpowiadać. Po prostu je zobaczcie...
Klinika dentystyczna
Instytut Orientalistyki na jednym z brazylijskich uniwersytetów
Klinika pediatryczna
Apteka
Naprawa komputerów
Sklep MegaFLICKS
Centrum edukacyjne
Firma odzieżowa
Organizacja zdrowotna