Na amerykańskim Beloit College w stanie Wisconsin Tom McBride i Ron Nief po raz 12. już przeprowadzili badanie, którego wyniki mają przypominać profesorom, jakie czynniki kulturowe ukształtowały ich przyszłych studentów. Jest to według nich katalog zmieniających się w błyskawicznym tempie sposobów postrzegania świata.
Jak donosi Gazeta.pl, tegoroczna lista dotyczy osób urodzonych w 1992 roku, które żelazną kurtynę i Czechosłowację znają tylko z podręczników do historii. Według nich, amerykańskie firmy od zawsze robiły interesy w Wietnamie, a miedzy Rosjanami a Amerykanami nigdy nie istniał wyścig o podbój kosmosu.
Beethoven kojarzy im się ze śliniącym się psem, Nirvana to klasyka rocka, a Clint Eastwood jest wrażliwym reżyserem zdobywającym Oscary, a nie Brudnym Harrym.
Współczesne amerykańskie 18-latki e-maile uważają za zbyt wolne, więc komunikują się ze sobą przy pomocy smart fonów. Wysyłają z nich setki SMS-ów tygodniowo.
Przywykli do posiadania ponad 500 kanałów w telewizji, chociaż z oferty korzystają w niewielkim stopniu. Z kolei komputery domowe - według nich od zawsze wyposażone w napęd CD - są częścią ich życia, chociaż te, z których korzystali w dzieciństwie, już znajdują się w muzeach – wymienia Gazeta.pl.
McBride i Nief tegoroczny raport podsumowali jednym zdaniem "absolwenci z roku 2014 przypominają nam, po raz kolejny, że nowe pokolenia przychodzą, a stare odchodzą w mgnieniu oka".
Nina Drzewiecki
Zobacz także: