Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

11 Sierpnia 2013

Sprawdź, na co dajemy przyzwolenie, a przed czym się bronimy.

polska flaga

Polacy są bardzo konserwatywni, przywiązani do rodziny i wartości, uprawiają tylko seks w małżeństwie, nie lubią eksperymentów, nie akceptują rozwodów, a najważniejsza jest dla nich wiara w Boga. Przynajmniej tak się przyjęło. Ile prawdy jest w stereotypie, który sami często powtarzamy i w podobny sposób wypowiadają się o nas obcokrajowcy? CBOS zapytał Polaków o wiele istotnych kwestii, a niektóre wyniki mogą naprawdę zaskakiwać. Wcale nie jesteśmy tacy grzeczni, za jakich się podajemy. Pierwsza kwestia to wyznawane wartości i ich hierarchia. W tym względzie przez lata wcale się nie zmieniamy.

Jak informuje portal rp.pl, wciąż najważniejsze są dla nas szczęście rodzinne (82 proc. ankietowanych wskazało taką odpowiedź) i zdrowie (74 proc.). Pozostałe pozycje uzyskały znacznie mniej głosów, ale warto o nich wspomnieć. Kolejne są uczciwość, praca i szacunek innych ludzi. Wszystkie uzyskały ok. 20 proc. Rzadziej wskazujemy na przyjaźń i... wykształcenie (zaledwie co 10 ankietowany odpowiedział w ten sposób). Swoją wiarę religijną, jako bardzo istotną, wskazało zaledwie 12 procent z nas! To spadek o 7 proc. w porównaniu do 2005 roku. A co nam się nie podoba, co myślimy o homoseksualistach i seksie przed ślubem?

Strony

Komentarze (80)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-11 14:58:53

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

jeb nie rozumiem polakow, ktorzy niby sa za homosexualnoscia ale wyberaja partie konserwatywne ktore nie chca zmienic konstytucji i wprowadzic prawa dla gejow. polska jest "arcy" katolicka , ale panstwa katolickie jak belgia , francja , hiszpania , portugalia i czsciowo usa, luxemburg maja malzenstwa dla gejow. cos tej polsce jest nie tak i nie prawda . je nie mieszkam juz od bardzo dlugiego czasu w polsce ale logiczne to w polsce nie jest!jest to dla mnie zaklamanie i glupota.oraz prymytywnosc! jestem szcvzesliwy ze nie mam z tym krajem nic wspolnego!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
andre
(Ocena: 5)
2016-02-08 13:47:54

ja nien mieszekam w polsce i nie znosze polakow bo sa obludni i mnie wierzacy w jesusa tylko w demony!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-21 00:51:48

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Aborcja, homo, pedofilja to znak czasów naszych, lewactwo z TVNu i wyborczej rozlewa sie na ciemny lud

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-17 01:15:26

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Mój pies okazał się gejem. Nienawidzę go.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-13 12:20:02

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Za aborcja nie jestem osobiscie ale jezeli dziecko ma pojsc do rodziny zastepczej lub wychowywac sie wsrod alkoholikow- to wolalabym wybrac mniejsze zlo. Do 12 tyg nie mowimy jeszcze o plodzie ale o zarodku , wiec nie jest to jeszcze dziecko. Powinny byc darmowe z NFZ srodki antykoncepcyjne tak jak jest to w Anglii , wola zaplacic z Panstwa na antykoncepcje niz pozniej placic za mieszkanie, nianke i dawac zasilek. Homoseksualisci nie przeszkadzaja mi w ogole i nie uwazam ,ze jest to cos zlego- kazdy ma prawo do szczescia, niech ta Polska zajmie sie kosciolem i ksiezami ktorzy nagminnie molestuja dzieci , anie robieniem wielkiego halo z tym kto z kim powinien sypiac. Robia afere i celebrytke z dziewwczyny Madzi ktora zabila dziecko- to jest kraj? Nie rozumiem postepowania, po prostu za glowe sie zlapac, zajmijcie sie pedofilami, dajcie normalne godne zycie dla mlodych ludzi ktorzy sa przyszloscia tego karju , a nie rozpatrujcie problemy kto z kim powinien sypiac.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-13 12:12:20

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Bedac za granica juz jakis czas sama son=bie wyrobilam zdanie o Polakach i moge powiedziec tylko jedno-WSTYD! przynosza jak i robia, nie przyznaje sie jak jestem w kolejce po rogala a za mna jest Polak lub Polka- klna strasznie, alkoholicy ktorzy wyjechali bez zadnych szkol pracowac do fabryk- przykro ze sa beszczelni i aroganccy wobec swoich- rowniez zazdrosni- na pomoc od nich nie masz co liczyc- jedynie na potepienie lub zazdrosc. Nie martwia sie o innych , patrza tylko na koniec swojego zasranego nosa, nie mowiac juz ze sa strasznymi rasistami bedac za granica potepiaja osoby z innych krajow oraz osoby homoseksualne.Jedyne co moge powiedziec to wstyd mi za to,ze nasz kraj reprezentuje wies, brud, syf za granica. Zenada! Jak najdalej od nich !!!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-14 22:05:04

Jakbyś tylko napisała poprawnie to by było super. Bezczelni powinno być, a nie beszczelni- od braku czelności :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
kaś
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:03:31

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Rzeczywiście. Potępianie aborcji i zdrady to "zaściankowość" zaś popieranie ich to "postępowość". Manipulacja.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 18:30:22

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Wszyscy zdaja sobie sprawe jacy jestesmy tylko nikt nie wie dlaczego, kazdy taki jest bo tak wygodnie, łatwiej byc zawistnym, zle zyczyc, a malo tego kazy pokazuje co to on nie ma ma zlosc innym jak widze ludzi co obwieszczaja mowe prezenty zakupy z logo firm na fb lub zjecia usg to zal patrzec bo nie wiem po co to robia to kazdego indywidualne szczescie im mniej ludzie z otoczenia wiedza o tobie tym leppiej ci sie wiedzie!!!!!! i nie wiem kto jest bardziej glupi ci co sie chwala czy ci co zazdroszcza lawina sie nakreca przykre ale prawdziwe......

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:04:30

ja nie odbieram tego ze ktos sie chwali, tylko tak ze cieszy sie ze wreszcie moze sobie na to pozwolic,, ale fakt zbytni ekshibicjonizm jest niewskazany. A co do zazdrosci wspolczuje tym co mają te cechy.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 17:15:24

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Nie znosze zawistnych, wścibskich Polaków, mentalnosci i podejscia do życia..! Tego, że nikt po swoim psie nie sprząta też! Wszedzie juz chyba w UE wprowadzili kary za niesprzątanie po psie z wyjątkiem zacofanej polski. Wszędzie psy latają spuszczone bez włascicieli.. Ten kraj jest okropny. Nic mi sie tu nie podoba.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 17:17:58

nie będe sprzatac i tyle. Bez przesady kiedys ludzie nie sprzatali i nikt nie narzekał, teraz nagle wielkie halo. zacznijcie najpierw sprzatac swoje śmieci które wywalacie gdzie popadnie;]

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 17:29:02

nie wszędzie jest obowiązek sprzątania po psie. Nie wszędzie mozna dostać mandat. Nie będę wyrzucała kupy do zwykłego śmietnika. Jeśli państwo chce , żebym sprzatała, to niech mi da do tego warunki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 20:31:09

chamka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 20:35:09

Są mandaty, jak zabulisz albo wleziesz w g**** to będziesz miała za swoje. Powinni jeszcze konfiskować psy i wystawiać zakazy posiadania na określony czas (jak z jazdę po pijaku). Po co trzymasz psa jak się nim nie umiesz zająć?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 21:23:18

nie ma mandatów tam, gdzie nie ma obowiązku, rozumiesz to, że nie wszędzie jest NAKAZ sprzątania po psie? Umiem się doskonale zająć psem kochana. Zajmowanie się psem to nie sprzątanie po nim, tylko opieka. Nie wiem kto wymyślił, że poiadanie psa = sprzątanie po psie. Tak nie jest. Wczesniej nikt po nich nie sprzątał i wszystko było okej, kupa psia rozkłada się dość szybko. Już nie jeden raz weszłam w kupę, i widzisz, po prostu wytarłam buta (!). Niech dają kosze, niech każą sprzątać - będę to robić.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 21:48:22

heh, jak ja wlazłam w kupe to sie mowilo ze bede miala szczescie i tyle:D mam psa nie sprzatam po nim, ale gwarantuje ci że ma ze mna lepiej niż niejedno dziecko;] a po psie nie bede sprzatac i juz. Tak jak pisałam wyzej, jak ludzie zaczną sprzatać po sobie śmieci, to ja zaczne sprzatac po psie;] uwazam,że kupa psa jest mniej szkodliwa niz śmieci wyrzucane przez ludzi byle gdzie ;] dokladnie, wczesniej nikt nie sprzatał i jakos nie było problemu, ale znalazła sie taka osoba jak ty która nawet z gówna zrobi problem i o:D nie macie innych problemow niż psie kupy? tak jak kolezanka wyzej napisała, wdepniesz to wytrzyj o trawe i idz dalej, proste

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
polak
(Ocena: 5)
2013-08-11 22:40:20

to zrób coś dla polski i wyjedź z kraju...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Marcin
(Ocena: 5)
2013-08-11 22:58:37

Do zajmowania się psem też należy sprzątanie po nim. Nikt tego nie wymyślił. Kulturalny człowiek sprząta po sobie a jeśli ma psa to i po psie. W lesie sprzątać po nim nie musisz ale na trawniku w mieście tak! Wcześniej ludzie wylewali z okna odchody na ulicę, ale zmądrzeli.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:11:16

nie mam zamiaru sprzatac i nie bede:d

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:15:17

nikt mi nie powie co MUSZĘ robić, dopóki moje miasto mi tego nie KAŻE robić, rozumiesz? Więc jestem w połowie kulturalna - sprzątam po sobie,lecz nie po swoim psie. Jak sobie to wyobrażasz? Biorę woreczek i zanoszę kupę do zwykłego śmietnika, kupę, która znaleźć sie tam nie powinna? Uważasz, że twój woreczek rozkłada się szybciej, niż kupa psia?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-12 13:08:15

ja zajmuje sie swoim psem swietnie jest wyszkolony zadbany itp i nie mam rowniez zamiaru zbierac po nim odchodow to jest naturalny nawoz pozatym przy deszczu ci sie rozklada najblizszy smietnik na odchody mam 100 metrow od domu prawie w centrum miasta i a nie w lesie ktory mam z drugiej strony gdzie wychodze z psem na spacer i nie mam zamiaru zbierac gowna torebka i potem co do kieszeni chyba was powalilo

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-12 19:13:56

Rany jak mnie wkurzają tacy ludzie.. Skoro Ci się nic nie podoba w tym kraju to wyjedź, a nie pisz głupich postów na podrzędnym portalu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-12 21:49:08

Pokazałabym wam kilka miejsc w moim mieście w którym rano kup na chodnikach jest tyle że głowa mała. Może by się wam przynajmniej głupio zrobiło.One też bardzo szybko znikają bo przychodzi ekipa sprzątająca miasto i się w tym babrze. Nie dorabiajcie sobie do tego filozofii bo to tylko i wyłącznie kwestia kultury osobistej i nie obchodzi mnie co zrobicie z tą kupą bo to wasz pies i wy macie ten problem. Albo wyprowadzajcie go do lasu czy na jakąś łąkę albo po nim sprzątajcie. Za granicą w parkach ludzie rozkładają koce i sobie tam leżą i robią pikniki a u nas to niemożliwe bo ktoś ma się za pana tego świata i nie zbierze tego co zostawił jego pies. Trzeba być zwykłym bucem żeby się tak zachowywać. Nie wmawiajcie mi, że zaśmiecanie nie jest karane mandatem a to właśnie pod to podlega zostawienie wielkiej kupy na środku chodnika (o ile w danym mieście, tak jak mówicie, nie ma żadnej uchwały rady o sprzątaniu po psie). Nie znam się na tym bo mieszkam za miastem i mój pies ma mnóstwo miejsca żeby się wypróżnić. Jednak gdy narobi na trawnik przed domem to i tak to zbieram bo jakoś nie mam ochoty np. na grillowanie czy czytanie książki w ogródku gdy tuż obok leżą psie kupy. Może macie inne gusta, ale większości ludzi niesprzątnięte odchody przeszkadzają i jeśli żyjecie w społeczeństwie to się musicie dostosować do pewnych zasad.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-12 21:50:41

"W moim mieście" - domyślnie w mieście obok którego mieszkam i w którym prawie codziennie bywam. Zaraz by się ktoś doczepił że raz piszę "moje miasto" a raz "mieszkam za miastem".

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-12 22:50:03

czy my rozmawiamy o sprzątaniu kup, jeśli pies zrobił ją na chodniku albo gdzieś pod czyjąś furtką, czy normalnie na trawie? Bo nie za bardzo rozumiem. Nie, to wy dorabiacie ideologię moim zdaniem. Nie mamy żadnego problemu, to mój pies i mogę robić co zechcę, chyba ty tu masz problem.Nie dostosuje się do żadnych zasad kochanie, o ile mi tego nie każą zrobić. Mi przeszkadzają całujące się pary na przystankach (tak, mam mężczyznę), czy to oznacza, że mają tego nie robić, bo większości to przeszkadza? Masz jakieś dziwne myślenie. I nie nazywaj nikogo bucem tylko dlatego, że nie robi to, co "niby powinien, bo ludzie tak mówią", ale jednak nigdzie nie ma tego napisane. I jeszcze raz opwtarzam - nie mówimy o zostawieniu kupy na środku chodnika. Skoro się na czyms nie znasz, jak sama powiedziałaś, to po prostu sie nie wypowiadaj. Nie wszystkie pieski mogą siedzieć w ogródku i robić pod twoim krzaczkiem :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 13:29:15

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

Polacy mają problem ze zrozumieniem, że każdy ma jedno życie i każdy ma prawo przeżyć je tak jak chce. Polacy kochają wtrącać się w nie swoje sprawy, komentować życie obcych ludzi zamiast zająć się swoimi sprawami. Uważam, że każdy powinien żyć tak jak chce, oby nie robił swoim zachowaniem nikomu krzywdy. Polacy uwielbiają wyśmiewać wysiłek innych osób i nienawidzą ludzi, którym w życiu się powodzi. To bardzo zawistny kraj.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 14:22:40

podpisuje sie pod tym absolutnie. Cala polska mentalnosc opisana w jednym komentarzu. Ogromna, ogromna szkoda, ze wiekszosc rodakow nie da sobie tego wytlumaczyc. Zdecydowanie brak nam pokory.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 15:55:41

dokładnie Polak bardziej cieszy się z niepowodzenia sąsiada niż z własnych sukcesów

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mbj
(Ocena: 5)
2013-08-11 17:04:50

Zgadzam sie w 100%. A najbardziej lubią komentować życie obcych ludzi - stare baby.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 22:06:00

niestety, ale taka jest mentalność prostego polaka

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:22:40

nie tylko stare baby lubią komentować..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 12:37:12

re: Cała prawda o Polakach: Jaki mamy stosunek do gejów, antykoncepcji, aborcji i seksu przedmałżeńskiego?

homoseksualizm: TAK, antykoncepcja: TAK, aborcja: TAK, seks przedmałżeński: TAK. każdy sam ma prawo decydować o swoim życiu, więc nawet jeśli nie podoba mi się, że ktoś inny ma taki a nie inny stosunek do świata, TOLERUJĘ TO I SZANUJĘ. każdy ma prawo do własnych osądów i wyborów, nie podyktowanych przez opinię publiczną, czy popularny w Polsce kościół. najgorszy typ człowieka to zamknięty w przekonaniach, do których nie dochodzą argumenty drugiej strony.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 13:38:06

Dokładnie tak. Cieszę się, że ludzie młodzi myślą samodzielnie. KAŻDY ma prawo żyć tak jak chce, a mi nic do tego. KAŻDY ma tylko 1 życie...jedną szansę na spełnienie marzeń i pragnień.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-08-11 23:10:26

Popieram, jakim prawem ktoś ma decydować o tym czy mam stosować antykoncepcję, uprawiać sex itp. Obecnie mieszkam za granicą i każdy ma prawo do własnych wyborów i szczerze ludzie są szczęśliwsi, cieszą się życiem. Ale w większości spraw sami decydują o sobie a nie jakieś stare pryki w rządzie..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-11 13:56:07

tres bon!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz