Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Lifestyle
  4. >
  5. Ciekawostki
  6. >
  7. Kim są warszawskie `lemingi`?

2012-12-25

Kim są warszawskie `lemingi`?

2012-12-25
  • Strona 1 z 5

Jedni uznają ich za przekleństwo polskiego społeczeństwa, inni – za nadzieję. Kogo (i dlaczego) nazywa się lemingami?

Lemingi

Lemingi

Przed kilkoma laty w wywiadzie dla „Dziennika” ówczesny wicepremier i minister spraw wewnętrznych i administracji Ludwik Dorn użył słynnego słowa „wykształciuch”, tłumacząc, że „to mocno ignorancka, egoistyczna, narcystyczna warstwa wykształconych, która nie ma wiele wspólnego z polską inteligencją”. Słowo weszło do powszechnego użycia, w ostatnim czasie zostało jednak zastąpione jeszcze bardziej tajemniczym (i o jeszcze bardziej pejoratywnym zabarwieniu) słówkiem „leming”.

Mit o samodestrukcji

Tłumaczymy: lemingi to grupa kilku gatunków ssaków – są to małe gryzonie występujące w dużych ilościach w tundrze północnej Europy, Azji i Ameryki Północnej. Osiągają nie więcej niż 15 cm długości. Nie zapadają w sen zimowy, z natury są samotnikami, choć rozmnażają się bardzo intensywnie. Słynny jest mit o samodestrukcji lemingów, który mówi, że lemingi popełniają masowe samobójstwo podczas migracji. Tymczasem niektóre gatunki lemingów, gdy gęstość populacji zbytnio wzrasta, ulegają popędowi poszukiwania nowych siedlisk i migrują dużymi grupami. Lemingi umieją pływać, więc natrafiając na wodną przeszkodę w wędrówce, podejmują próbę jej przebycia. Robią to jednak, nie kalkulując „opłacalności” ze względu na dystans czy prędkość nurtu wody, więc wiele z nich ginie.

  • Strona 1 z 5
  1. Strony:
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5

Komentarze (105). Ocena artykułu 5 na 5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. lem (Ocena: 5) 2013-03-20 11:30:41 zgłoś do usunięcia re: Kim są warszawskie `lemingi`?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Elektorat pisowski z pewnością nazwałby mnie lemingiem i jestem z tego dumny. Pracuję w korporacji bo tak mi się podoba, kredyt mam nie na 30 lat, lecz na 10 i w większości już spłacony, poglądy swoje posiadam i brzydze się narodowym katolicyzmem i wszelkiego rodzaju ciemnotą. Uważam że Pis i temu podobne partyjki próbują dorwać się do władzy na fali niezadowolenia w obliczu kryzysu gospodarczego w całej Europie, aby móc znów przestawiać kraj z korzyścią dla siebie i swoich chorych poglądów. Do tego miedzy innymi służy im wymyślenie swojej nowomowy i podziałów na "prawdziwych Polaków" i "lemingi", na "niezależne media" i "media polskojęzyczne" etc. Dlatego należy ich z całą siła powstrzymywać tak, jak winni byli być powstrzymani faszyści w latach 30tych. PS. PO również nie cierpię i nie głosuję na nich.

  2. Anonim (Ocena: 5) 2013-08-30 20:43:56 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Brawo! Spłaciłeś kredyt! Szacun.

  3. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  4. Stany_blog (Ocena: 5) 2013-02-25 11:22:31 zgłoś do usunięcia re: Kim są warszawskie `lemingi`?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ot i teraz jedno słowo klucz "leming" ma jednym zamykać usta, a innym otwierać oczy.. a tu boczkiem, pojawiło się 14,2% bezrobocie (wzrost o 0,4% w miesiąc!). Tu między sztuczną Vaginą Grodzkiej, a gwałtem na Nowickiej, Unia zabrała 4mld Euro na drogi.. Itd. Itp.. Jak tak patrzę, na te zapychacze medialne, by przysłonić prawdziwe problemy RP,to.. rzygać mi się chce.

  5. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  6. woabr (Ocena: 5) 2013-02-25 9:08:51 zgłoś do usunięcia re: Kim są warszawskie `lemingi`?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    "Dzielenie ... na lemingów i mocherów" - odrobinę szacunku dla potencjalnego czytelnika poproszę :)

  7. realistka (Ocena: 5) 2013-03-27 12:11:06 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ja głosowałam na mniejsze zło.Nie chcę dożyć, żeby naszem krajem rządził PiS. Czy jestem lemingiem?

  8. Anonim (Ocena: 5) 2013-07-22 7:15:27 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Nie jesteś lemingiem tylko jak czytałeś dobrze jesteś potencjalnym samobójcą nie możesz określić czy uda się czy nie .

  9. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  10. Jary (Ocena: 5) 2013-01-31 21:24:39 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jestem na pewno starszy od większości piszących (51 lat) mieszkam w średniej wielkości mieście i prowadzę własną firmę. Ukończyłem kilka kierunków studiów (dla siebie i dla kariery). Nie mogę zrozumieć Waszych komentarzy. Dzielenie ludzi na głupich i mądrych, na lemingów i mocherów, na tych co pracują i są bezrobotni na tych co wyjechali i zostali to czysta ksenofobia. Każdy żyje swoim życiem i ma wolność wyboru a nikt nie może i nie ma prawa komentować i obrażać lub nawet sugerować innym jak żyć. To co że Nieleming od 16 roku życia pracuje to co że inni lecą na prowizje 0% nie ma prawa do "tępienia takiego zachowania" (czyli w jej pojęciu bycia lemingiem) bo to jest wstęp do nienawiści i podziałów tak powstaje doktryna ras i podziałów i faszyzm. Podobne wypowiedzi znajdują się w innych komentarzach. To nic że ktoś nie radzi sobie w życiu tak dobrze jak my lub dokonuje innych wyborów (przez nas nie akceptowanych moralnie) niż my, ale jest człowiekiem jak my i ma do tego prawo. Jesli piszesz Nielemingu że "masz bogactwo w sobie" to wzbogać się o tolerancję i akceptacje dla innych i rozumu od tego nie ubywa. Walczmy o swój intelekt a nie poprawiajmy intelektu innych.

  11. Anonim (Ocena: 5) 2013-02-21 14:09:08 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Wspaniale ujęte, podpisuję się pod tym. Są jednak mądrzy ludzie :)

  12. podpis (Ocena: 5) 2013-03-12 20:27:52 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    popieram , popieram.....

  13. Anonim (Ocena: 5) 2013-03-16 23:09:29 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Na tym polega prawdziwe czlowieczenstwo, ktore tak latwo zatracic w tym nowym swiecie. Sam sie lapie na tym, ze w natloku spraw wylazi ze mnie zwierze. Trzeba to rozpoznac i z wyboru odrzucic.

  14. adaś (Ocena: 5) 2013-03-31 14:35:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Problem który dostrzegam to taki między innymi, że niegdyś moi nauczyciele - rówieśnicy Twoi wiekowi, wszystko chcący komentować, kiedyś bez ustanku mnie poprawiający ...- nie umieją sami zbyt wiele - czego przykładem jest używanie prostego słowa jak "moher". Odsyłam wszystkich "starszych" po kilku kierunkach, zanim znów coś napiszą do słownika na początek.

  15. dare (Ocena: 5) 2013-04-04 12:44:15 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    zgadzam się w zupełności.

  16. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  17. Nieleming 26 (Ocena: 5) 2013-01-19 18:32:05 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jestem 26 latką, pochodze z dużego miasta. I nie jestem lemingiem, ba, nawet bym nie chciała być. Po za tym nikt mi na utrzymanie nie daję, sama od 16 roku życia na wszystko pracuje. Uczę sie, ale nie chce kończyć studiów dlatego by kopro mnie zjadło !!! Nie mam kredytu na mieszkanie, mieszkam w małym mieszkaniu komunalnym. Z dzieckiem. I nie wzrusza mnie masa znajomych na fejsie za Ifonami, z kredytami na życie wyżej niz ich stać. zyje na tyle na ile mnie stać. Nie biegne rano do kopro z ozorem na pasie, z tapeta na pysku w spodniach na dupie za 500 zł z galerii. Nie zostawiam zakatarzonego dzieciaka w przedszkolu, bo wyrzucą mnie z kopro za L4. Tepie takie zachowanie, bo nie dość że zarażają inne dzieci, to jeszcze psuja rynek pracy. Nie mam slubu i wesela na zasadzie "postaw sie a zastaw sie " na 200 osób. Nie rusza mnie to !!! Mam zapożyczyć sie żeby sie nażarli, napili i dupę obrobili? To nie ja !!! Po za tym Ci ludzie to maja dziwne fochy, lemingi kobiety są wyniosłe, damulki. Srajfon służbowy i duma rozwala. Jestem pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, w małej firmie, nie zadnej siecówie, napewno nie !!!Spotykam ich codziennie, dusi grosze jedne !!! Chcą niemożliwych mieszkan, a prowizje sępia!!! Lecą na 0% prowizji, w ogóle kochają promocje, weekendy w galeriach handlowych i przypominaja mi Pawlaka który w okno postawił telewizor, żeby zdjecie zrobić. Po przecież muszą wszyscy widzieć że Palka stać. Bogactwo to ja mam w sobie, w rozumie, nie na pokaz, nie na kredyt !!! I dobrze mi z tym! Acha, nigdy nie glosuje na PO!!!

  18. Leming (Ocena: 5) 2013-01-28 22:12:16 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Przepraszam Cię ale nie mogę się oprzeć. Jasne ,że nie jesteś lemingiem. Lemingi raczej nie są tak poważnie sfrustrowane. No i co najważniejsze głosują na tę liberalną chołotę. Pracuj nad sobą a być może i Ty dołączysz do stada.

  19. yenn (Ocena: 5) 2013-01-31 15:23:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    "Korpo" dziecko, nie "kopro".. o korporacje Ci pewnie chodzi ;-))

  20. Joanna (Ocena: 5) 2013-02-06 15:48:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Bardzo jesteś mi bliska Twoje poglądy to jakbym siebie czytała.Ja mam 59 lat i nigdy nie głosuję na PO mam wyższe wykształcenie kiedyś moja uczelnia nazywała się Akademią Medyczną teraz Uniwersytetem ,staram się nad sobą pracować do dnia dzisiejszego .Dużo podróżuję kocham ludzi "prawdziwych" ,nie zrobiłam wesela swojemu jedynemu synowi (nie chciał i bardzo mi się to spodobało).Nie cierpię życia na pokaz tego ekshibicjonizmu ,cenię kulturęi dobre wychowanie.Nigdy nie patrzyłam na snobów w drogich samochodach często na kredyt.Cenię bardzo rodzinę i życie rodzinne dom pojmowany nie jako bydynek ale jako ludzi w budynku.Pozdrawiam Ciebie serdecznie i tak trzymać!!!

  21. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  22. Stanczyk (Ocena: 5) 2013-01-02 17:52:14 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Gdybym był okupantem i chciał zniszczyć naród to wygoniłbym młodych, mądrych ludzi za granicę "za chlebem" na emigrację, podniósłbym podatki i wprowadzał nowe, dawał podwyżki i kolejne przywileje resortom siłowym. Stawiałbym setki nowych radarów, wzmacniałbym inwigilację obywateli, likwidowałbym państwowe szkolnictwo i służbę zdrowia oraz ograniczałbym do nich dostęp, oddałbym banki, media i hande...l obcym i wrogom Polski. Wyśmiewałbym wartości patriotyczne jako faszystowskie i religię, skłócałbym młodych ze starymi aby przez "odwróconą hipotekę" przejąć za bezcen ich mieszkania i domy. Zachęcałbym ich kobiety do feminizmu, prostytucji, aborcji i moralnej degrengolady rodem z kolorowych magazynów aby nie nadawały się na dobre matki i żony, aby zwulgaryzowane zatraciły kobiecość. Zadłużałbym ich bezpośrednio oraz pośrednio przez państwo i gminy aby nie mogli się temu sprzeciwiać. Likwidowałbym ich przemysł i rolnictwo (GMO), a w zamian budowałbym ogromne stadiony na kredyt aby przynosiły straty, dopuszczałbym do sejmu złodziei i degeneratów, itd. Niszczyłbym przemysł zbrojeniowy i redukował liczebność armii, tak by ich Siły Zbrojne stały się rachityczne, niezdolne do obrony kraju, a przemysł zbrojeniowy nie zarabiał na eksporcie i kupować musiał wszystko na Zachodzie, co w konsekwencji doprowadzi go do upadku i wyprzedaży. Budował w miejsce zlikwidowanego przemysłu hipermarkety i galerie handlowe zwolnione od płacenia podatków, mające olbrzymie dochody transferując je do krajów matek kapitału, obiekty wielkopowierzchniowe, które za niewolnicze stawki tworzyłyby pozór pracy dla ludzi i ułudę dobrobytu, na którego nikogo nie stać, „błyszczałyby” za to monumentalną pseudo-modernizacją… Tak można cicho zniszczyć całe państwo i wymordować cały naród w perspektywie raptem paru dziesięcioleci(demografia, bezrobocie, brak opieki społecznej, brak służby zdrowia). Tylko, że to wszystko dzieje się na naszych oczach, a obecnie proces ten przyspiesza… czy to dociera do tych wykorzenionych narodowo i społecznie lemingów? Żelaznego elektoratu "młodych, wykształconych" odpornych na wszelką argumentację i zasady logiki (nawet te najprostsze)?

  23. marek (Ocena: 5) 2013-01-07 11:23:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    najlepszy polityczny komentarz jaki czytałem w sieci :-) brawo

  24. Dawid (Ocena: 5) 2013-01-18 17:31:34 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ludzie chcą się ogarnąć. Świadczy o tym nawet rekordowe kiedyś parcie dla tuska. brakuje jednak alternatywy dla tych ś mieci ! :(((

  25. xce (Ocena: 5) 2013-01-19 0:05:12 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Beawo !!!! Stanczyk , Tłukę do łbów powyższe prawdy od 1998 roku komu tylko mogę , prowadzę firmę usługową , czasami ręce opadają na głupotę lemingów, niestety jest ich coraz więcej . Pozdrawiam

  26. Widzewiak (Ocena: 5) 2013-01-28 10:54:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Brawo za świetny komentarz.

  27. artur (Ocena: 5) 2013-02-26 0:28:34 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    chciałbym kiedyś spotkać i móc posłuchać ludzi którzy piszą takie komentarze.. może czegoś bym się nauczył. Pozdrawiam.

  28. matka Polka (Ocena: 5) 2013-03-01 22:18:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    EXTRA ! Lepiej nie można ująć, ale ... czyż Polak nie musi być przed i po szkodzie ?! to chyba już jest system w tym kraju ? ! Ps. warto opublikować na wszystkich portalach. Skoro teza nie dociera, to może trzeba spróbować antytezą?! Pozdrawiam !

  29. jania (Ocena: 5) 2013-03-05 14:26:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Popieram w 100% tylko kiedy ten kraj sie obudzi? Najbardziej denerwują mnie pseudo gwiazdy i celebryci, a nawet dobrej klasy aktorzy którzy tak masowo popierają tych komuchów, precz z nimi!

  30. Anonim (Ocena: 5) 2013-03-08 0:10:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Zgadzam sie w pelni

  31. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  32. ap (Ocena: 5) 2013-01-01 19:51:28 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Mają święte prawo. Niech tylko nie głosują, skoro się nie interesują.

  33. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  34. Człowiek-Człowiek (Ocena: 5) 2013-01-01 16:51:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Polecam "Wspomnienia ex-leminga" hXXp://naszeblogi.pl/34192-wspomnienia-ex-leminga-grafika

  35. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  36. lukasz1981 (Ocena: 5) 2012-12-30 16:48:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ale jak dobrze pasuje słówko lemingi na określenie zadłużonych po uszy na 30 lat, którzy jak te zwierzątka mogą się przeliczyć ze swoim optymizmem dotyczącym przyszłości gospodarki... Niech sobie każdy czyta co woli, Nasz Dziennik czy Gazetę Wyborczą, na jedno wychodzi, byleby nie powtarzał bezmyślnie wyczytanych tym sloganów (co robi większość). A najlepiej, żeby zamiast obu przeczytał coś wartościowego...

  37. Anonim (Ocena: 5) 2013-01-03 22:58:33 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Branie kredytu na 30 lat to faktycznie głupota, ale z drugiej strony śmieszy mnie jeśli mówi to np. człowiek mieszkający z rodzicami w wieku koło 30. Już bardziej szanuję tego pierwszego. Lemingiem prędzej nazwałabym osobę, która zadłuża się na 30 lat nie po to aby gdzieś mieszkać tylko dlatego żeby zapewnić sobie luksus na który ją nie stać -kredyty na małe mieszkania spłaca się kilka lat, a nie kilkadziesiąt, ale jak ktoś koniecznie chce udawać bardziej bogatego niż jest to kupuje większe i bardziej luksusowe. Jest to niestety typowe w dzisiejszych czasach, że ludzie lubią czuć się bogatsi niż są -kupują np. markowe ciuchy a potem stękają, że nie mają co jeść albo się zadłużają dla chwili prestiżu. Jest to kiepskie podejście, z drugiej strony też nie o to chodzi aby być osobą niesamodzielną finansowo, bez zaplecza, bazującą na cudzym wsparciu i wtedy mówić że jest się wyzwolonym z konsumpcjonizmu. Istnieją metody na pogodzenie samodzielności z wyłamaniem się z "lemingowego" schematu ale wymagają dużej niezależności w myśleniu, dużo namysłu i rozsądnego ryzyka, odporności na mnóstwo czynników, dobrych pomysłów -jednak pomimo tych wymogów ten wariant wg. mnie jest idealny.

  38. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  39. nie-leming (Ocena: 5) 2012-12-29 10:57:59 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A ja nie jestem lemingiem. Pomimo tego, że jestem z dużego miasta, mam wyższe wykształcenie i dobrze zarabiam. Dlaczego? Ano dlatego, że. Nie przeprowadziłem się tu z wioski, moi rodzice i dziadkowie też są po studiach, a zarabianie pieniędzy nie jest moim celem. Leming to konsumcyjny, bezmyślny nuworysz. A nie każdy młody, wykształcony.. itd

  40. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  41. Duracel1974 (Ocena: 5) 2012-12-27 20:16:26 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Wszystko fajnie tylko Lemingi są na tyle ograniczone iż nie kojarzą, że w tym konkretnym przypadku chodzi o skojarzenie z grą "Lemingi" z lat 90, w których to Lemingi faktycznie były głupiutkimi zwierzątkami. Jak widać, te klasyczne Lemingi nawet swoją ignorancję potrafią wykorzystać do obrony własnego wizerunku :)

  42. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  43. Karola (Ocena: 5) 2012-12-27 19:03:53 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A ja jestem sobą, niezależnie od tego jak jakieś oszołomy próbują mnie nazwać. Mam wyższe wykształcenie, zarabiam na siebie i hipotekę, mam swoje zdanie w wielu kwestiach, mam marzenia i żyje mi się wygodnie. Obchodzi kogoś ile kosztuje to wysiłku i samozaparcia? Jestem lemingiem, bo oglądam fakty w tvn i szkoda mi czasu na czytanie wszystkich szajsowatych niusów i ich interpretacje rzeczywistości przez różne media. Głosować w wyborach będę, lecz pewnie niestety znów przeciwko a nie za...

  44. Anonim (Ocena: 5) 2013-01-01 3:53:19 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Czasem zazdroszczę ludziom podobnym do Ciebie, tzn. (jeśli dobrze Cię zrozumiałam) skoncentrowanym na zapewnieniu sobie komfortu; którym obojętne są negatywne zjawiska społeczne, jeśli tylko ich bezpośrednio nie dotyczą; którzy nie zastanawiają się, czy to co usłyszeli w telewizji na pewno jest prawdą. Ale po prostu nie rozumiem takiego sposobu myślenia. Czy nigdy nic, co nie jest związane z Twoim życiem Cię nie rusza? Czy nie zdarza Ci się zirytować, bo na temat, na którym się znasz, w telewizji wypowiadają się ignoranci?

  45. Anonim (Ocena: 5) 2013-01-03 22:00:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A czy cokolwiek wskazuje, że autor pierwszego posta nie zastanawia się nad wszystkim i jest zobojętniały na zjawiska społeczne? Jeżeli tak to rozumiesz to znaczy, że sama podchodzisz do rzeczy stereotypowo i bezmyślnie, choć to lemingom przypisujesz bezmyślność. Ludzie, nie każda osoba wykształcona i zarabiająca to leming, bo świat nie dzieli się na myślących anarchistów i zarabiających pustaków! Wyobraźcie sobie, że można się kształcić i zarabiać i jednocześnie być wrażliwym na absurdy społeczne, refleksyjnym i nie ulegać utartym trendom. Śmieszy mnie natomiast jak człowiek się ani nie kształci ani nie zarabia na siebie, ogólnie nic nie robi i tylko ględzi o tym jak żyć i myśleć się powinno. Łatwo jest ględzić i się obijać. Jeśli masz idee człowieku, twierdzisz że negatywne zjawiska społeczne nie są Ci obojętne, to nie ograniczaj się do gadania o tym, zrób jakiś konstruktywny dym społeczny, załóż stronę wspierającą te idee -zrób cokolwiek.

  46. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  47. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-27 13:30:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ja również mam większe aspiracje niż siedzenie na tyłku i klnięcie na biedę, bo nie chce mnie się uczciwą pracą zarobić na swój byt. Tak wszyscy narzekają na niski poziom swojego życia, a zrobili coś, by go zmienić? Nie, ale najlepiej krytykować tych co to zrobili.

  48. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  49. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-27 13:23:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Prawda jest taka, że większość ludzi krytykujących tutaj tych tzw. leminów chciała by mieć takie życie jak oni.

  50. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-27 13:25:22 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    lemingów, literówka

  51. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  52. anonim (Ocena: 5) 2012-12-27 13:21:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Wole być "lemingiem" niż żyć w biedzie, a polityka? To oczywiste, że mnie ona nie interesuje, bo nie lubię wielkich panów polityków, dbających o własne dobro. "będzie lepiej" - mam czekać na cud?

  53. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  54. No come on! (Ocena: 5) 2012-12-27 13:12:28 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    A kto z nas nie chciałby mieć takiego życia? Większość z nas do tego dąży! Szalona hipokryzja.

  55. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  56. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-27 2:02:18 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    fajny artykul, zasrane lemingi z macbookami w jednej a kawa ze starbucksa w drugiej jacy ą ę

  57. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  58. p. (Ocena: 5) 2012-12-26 23:56:36 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ponadto, taki właśnie przekłamany artykuł był jakieś parę miesięcy temu na Onecie, portalu należącym do ITI sympatyzującym z PO... No i ten błąd o konserwatyście, który jest indywidualistą, w dodatku nazywającym swoich rodziców moherami i popierającym liberalne partie, hahaha nie słyszałam większej bzdury, czy ktoś pisał 1. część artykułu a inna osoba drugą?

  59. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  60. Anna (Ocena: 5) 2012-12-26 22:39:36 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Pierwszy raz czytam na tym portalu artykuł, który posiada przyzwoity styl i jakąkolwiek wartość literacką. Brawo, oby tak dalej.

  61. p. (Ocena: 5) 2012-12-26 23:51:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Wartość literacka - może, ale merytoryczna - żadna, czyli po staremu :) Nazwa "lemingi" powstała własnie od tego mitu, więc nie widzę powiązania między osobami wykształconymi, pędzącymi za karierą, w dodatku konserwatywnymi - to już w ogóle jest totalny błąd - a lemingami rzekomo popełniającymi masowe samobójstwa.

  62. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  63. p. (Ocena: 5) 2012-12-26 18:57:39 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    OMG... W życiu nie czytałam większej głupoty. Lemingi to okreslenie stosowane na ludzi, którzy nie potrafią samodzielnie myśleć i pójdą za tłumem - tak jak te zwierzątka, bez namysłu, nawet, jeśli oznacza to śmierć - masowe samobójstwo. W naszym kraju lemingi to po prostu poplecznicy PO, najgorszej partii a najbardziej popieranej, ponieważ media pięknie kreują jej wizerunek - a leming nie myśli samodzielnie, tylko idzie za tłumem. Nie szuka informacji na własną reke, nie dowiaduje się sam. To jest leming.

  64. Gaba (Ocena: 5) 2012-12-26 20:36:32 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Boże, może jeszcze jest nadzieja dla naszego społeczeństa,jeśli jest więcej osób myślących tak jak pani(pan?) powyżej :)

  65. Ela (Ocena: 5) 2013-01-05 2:58:29 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    100/100. Prawidłowa interpretacja.

  66. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  67. LEMING (Ocena: 5) 2012-12-26 12:59:41 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Czyli jestem lemingiem? ;D

  68. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  69. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-26 12:41:08 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W życiu nie czytałam takich głupot. Komu przeszkadza leming? Chyba tym , którzy żyją sobie wygodnie za pieniądze Rodziców. Nie muszą pędzić za karierą, nie gonią za "kasą" , bo Mamusia zapłaci za mieszkanko, studia i gadżety. Reszta musi na to zarobić . I chwała im za to. Za pracę oczywiście. A i jeszcze lemingi mogą przeszkadzać nieudacznikom, leniom i pseudoidealistom. Lepiej kogoś opluwać niż przyznać się do tego, że samemu nie nadaje się do niczego.... A już na pewno do pracy.pozdrawiam.

  70. Endrju (Ocena: 5) 2013-02-25 17:10:10 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Szczera prawda. Leń i pasożyt najgorzej wypada na tle tego , kto ciężko zasuwa. Poza tym niektórzy są tak bardzo zajęci ratowaniem Polski z opresji , że już przecież nie maja czasu na pracę. Jeżeli oni również zaczną zapierdalać tak jak my , to przecież RP upadnie pod jakimś butem niemieckim , ruskim czy PO-wskim.

  71. M. (Ocena: 5) 2013-03-19 22:00:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Chwala im rowniez za konsumpcje. Ktos musi konsumowac, zeby biznes szedl do przodu. Nie wiem dlaczego te slowo jest nachechowane tak negatywnie w naszym kraju. W krajach rozwinietych konsumpcja rowna jest z patroityzmem.

  72. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  73. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-26 11:03:38 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jestem mile zdziwiona, pierwszy raz przeczytałam na papilocie coś co przypomina artykuł

  74. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  75. dżoana (Ocena: 5) 2012-12-26 0:02:27 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    o matko, pracuję w korpo, otaczam się ludźmi w moim wieku 27 - 30 lat, to artykuł o nich...

  76. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-26 1:00:39 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    I o tobie? I o wszystkich w wieku 25-35? Bo wszyscy poza posiadaczami gospodarstwa maja ponad polowe z tych cech...? Debilne szufladkowanie.

  77. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  78. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-26 0:00:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Najbardziej wyssany z palca artykuł jaki czytałam, żenada i obrażanie ludzi,którzy żyjąc w wolnym kraju wybrali taki,a nie inny (jednak nie krzywdzący nikogo) styl życia.

  79. Anonim (Ocena: 5) 2012-12-26 10:41:10 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja jestem zdania, ze lemingi jak nikt inny krzywdzą biedniejszą część tego kraju :/ głosują na to, co im media powiedzą, tworzą masę, która nabija statystyki, co z kolei popycha kolejne lemingi do robienia tego samego - napędzają machinę manipulowania ludźmi na ich własne życzenie, niszcząc przy tym naszą gospodarkę :/

  80. Esmeralda (Ocena: 5) 2012-12-26 12:47:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ciekawe w jaki sposó lemingi Ciebie krzywdzą? Chcą pracowac i gonić za kasą? To ich sprawa. I to oni nie będą się martwić, czy starczy iim na czynsz i jedzenie . W przeciwieństwie do leni i obiboków.

  81. Anonim (Ocena: 5) 2013-01-03 23:12:42 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W jaki sposób niby lemingi niszczą gospodarkę? A kto niby zarabia na budżet Państwa jak nie podatnicy? Im więcej ktoś zarabia tym bardzie zasila państwo -lemingi ciężko zapier**ają aby biedota mogła się obijać i pasożytować na państwowych świadczeniach. Jest to oczywiście uogólnienie bo są też ludzie biedni którzy pracują oraz bogaci którzy nic nie muszą robić, niemniej jak można mówić o niszczeniu gospodarki w przypadku grupy, która w największym stopniu zasila finansowo państwo?

  82. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  • Komentarze strona 1 z 2