LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

06 Sierpnia 2014

Aleksandra uważa, że lekarz ma prawo odmówić aborcji. Należy mu się za to szacunek, a nie wyśmiewanie.

dziecko

Szanowna Redakcjo!

Chciałabym się odnieść do najgłośniejszego tematu ostatnich tygodni. W mediach przedstawiany jest jednoznacznie, bez żadnej refleksji. Chodzi mi o sprawę profesora Chazana z warszawskiego szpitala. Szczególnie młodzi ludzie bezlitośnie go obrażają i wyśmiewają. Bo podobno dopiero od niedawna ma sumienie i kiedyś wykonywał aborcje hurtowo, bo żyjemy w katolandzie albo katotalibanie, bo takie rzeczy możliwe są tylko w Polsce... To jest poważna sprawa, a w przestrzeni publicznej mówi się o niej, jak o jakimś memie. Taka zabawna historyjka. Czytałam już nawet pierwsze dowcipy o tym lekarzu.

Nie rozumiem, dlaczego ludzkie życie i sumienie sprowadza się do żartu. Rozumiem, że trwa sezon ogórkowy i nie ma o czym mówić, ale polecam najpierw się zastanowić, o co tak naprawdę chodzi. A to sprawa życia i śmierci, indywidualnej wiary, przekonań. Czy jest coś ważniejszego? Chyba nie, ale niektórzy wolą się pośmiać.

Według mnie profesor Chazan postąpił godnie. Nie wiem, czy zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami, ale to mniej istotne, kiedy chodzi o rzeczy fundamentalne. Nie złamał się, choć możliwe, że złamał prawo. Ktoś taki powinien być bohaterem, a nie „oszołomem”, z którego można się pośmiać. Jego postępowanie wcale nie oznacza, że Polska jest krajem wyznaniowym i zacofanym. Wręcz przeciwnie – tylko w wolnym kraju są ludzie, którzy kierują się sercem i rozumem, a nie tylko wytycznymi.

 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (383)
ocena
4.8/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Blaugran
(Ocena: 5)
2014-09-06 03:02:06

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Kuźwa. Jak czyta się bzdury typu "Na dodatek państwo promowało aborcję niemal jako środek antykoncepcyjny." to ręce opadają. Owszem, aborcja była legalna, ale w żadnym wypadku nie zalecana niczym "Erosy". Przecież aborcja = mniej siły roboczej miast i wsi... Przykład Rumunii jest doskonały jeśli chodzi o socjalistyczne myślenie. Caucescu zabronił jakiejkolwiek antykoncepcji za swojego władania.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-10 15:37:02

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Skoro jest takie prawo, to kobieta winna mieć możliwość z niego skorzystać. Jeśli ktoś ma takie przekonania jak owy pan, to niech nie zabiera się za zawód lekarza, a tym bardziej ginekologa, bo nie potrafi go wykonywać według z góry ustalonych reguł, a to już poważny problem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Hipokryzja
(Ocena: 1)
2014-08-10 09:39:08

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Oczywiście, że miał takie prawo. Tak samo miała prawo kobieta by podjąć decyzję i usunąć ciążę. A on miał OBOWIĄZEK pokierować ją do ośrodka w którym może dokonać aborcji. To była jej decyzja, jej prawo i jej sumienie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 08:11:04

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Jesteście hipokrytkami. Niby chcecie takiej wolności dla kobiety. A gdzie wolność lekarza? Dlaczego on nie ma do tego prawa? To ktoś, kto ciężką pracą doszedł do tego, gdzie jest. Ktoś kto ratuje nasze życie. A wy chcecie ich ubezwłasnowolnić i stworzyć sobie służących do wykonywania zabiegów. Otóż lekarz ma prawo zdecydować, czy chce przeprowadzić tak poważny zabieg, jakim jest aborcja i nie ma tutaj nic do rzeczy czy jest on wierzący, czy nie. Powinna być jakaś oficjalna lista, w jakich szpitalach przeprowadza się aborcje i taka pacjentka sobie zajrzy i nie będzie więcej tego typu problemów.Zresztą, lekarze też często ustalają pomiędzy sobą kto np dzisiaj robi operacje bo innyh nie czuje się na siłach. To nie jest tak, że pacjent przychodzi i mówi : pan mi zrobi tak i taki zabieg. Lekarze to nie maszynki. Skoro kobieta ma prawo zabijać swoje dziecko, to lekarz pownien mieć prawo do decydowania, czy chce przyłożyć do tego rękę. A jeżeli uważacie że zamordowanie własnego dziecka we własnym łonie jest lepsze niż nierobienie pewnych zabiegów zgodnie ze swoim sumieniem to wybaczcie, ale jesteście jakieś dziwne. Prawnik też, nie wiem czy wiecie ale może zdecydować, czy podejmie się jakiejś sprawy czy nie. I tak jest we wielu innych zawodach.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 15:34:09

Wytłumaczę po raz setny - owszem ma prawo odmówić, ale ma OBOWIĄZEK skierować ją do innego lekarza, który taki zabieg WYKONA. Koniec pieśni i niech nie wciska kitów, że nie zna takowego. A i jeszcze jedno - aborcja to nie morderstwo, bo nikt za nią nie dostanie minimum 8 lat (albo 25 czy dożywocia). Zajrzyj do jakiegoś kodeksu może? (Nie do katechizmu.)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 22:24:41

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

No dobra, ale tak naprawdę nikt nigdy nie myśli o lekarzu, mówcie że matka jest morderczynią albo że dobrze robi, że płód tudzież dziecko czuje lub nie, ale nikt nie myśli o tym, że jednak ktoś tą aborcję musi przeprowadzić. Lekarz, człowiek. Aborcja nazywana jest zabiegiem, a to nie jest zwykły zabieg, to jest zabicie dziecka. Trudno mi się ustosunkować w tej sprawie, nie wiem czy jestem za czy przeciw, to bardzo trudna sytuacja, jednakże każdy lekarz nie jest tylko lekarzem, maszynką, ktora robi to co pacjent każde, to także człowiek, medycyna to część jego życia, ale jednak każdy wraca potem do domu i musi żyć z tym, że zakończył ciążę jakiejś tam kobiety. Nie wolno go oceniać, postawcie sie na jego miejscu, czy dla was byłoby tak łatwo dokonać czegoś takiego? Bezwzględu na to czy dziecko jest chore czy zdrowe. Czy umrze czy nie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 00:41:00

lekarz moja droga za swoją pracę pobiera wynagrodzenie.Skoro podjął się specjalizacji z zakresu ginekologii to powinien przeprowadzić tę aborcję, ewentualnie już na etapie studiów mógł wybrać inną specjalizację. To jest część jego zawodu. Nie rozumiem postępowania tego człowieka. W ogóle nie rozumiem jak można wprowadzić coś takiego jak klauzula sumienia.... to chore. nie jesteśmy państwem wyznaniowym tylko świeckim. A tak a propos tematu z tego co mi wiadomo dziecko urodziło się bez połowy czaszki oraz połowy mózgu. Życie dla tego malucha było nieustającym bólem i cierpieniem. Faszerowano noworodka morfiną aby nie cierpiało. Abstrahuję już od tego, co musiała przeżywać matka tego maleństwa przez tego zwyrola, któremu powinni wg mnie odebrać prawo do wykonywania zawodu oraz godność profesorską.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 07:53:10

Zachowujecie się, jakby to Chazan był winny, że to dziecko urodziło się takie. A on jego tylko nie zabił. Tyle. On tego dziecka nie zdeformował, nie wcisnął sam do macicy tej kobiety.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
b
(Ocena: 5)
2014-08-08 10:13:24

nie, nie zrobił tego, i nikt tego nie powiedział, ale kazal takiemu dziecku zyc, jest jakas roznica? a jesli nie ma sumienia dzialac zgodnie z prawem, to niech zmieni prace..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 11:39:09

Matka tego dziecka leczyla sie z bezplodnosci, to bylo zaplodnienie in vitro (ktores z kolei) - wiedziala jakie moga byc konsekwencje, z powodu swojego egoizumu sprowadzila to dziecko na swiat, a potem dla wlasnej wygody chciala sie go pozbyc bo cos "poszlo nie tak". To ta kobiete powinno sie pietnowac a nie lekarza!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 11:43:06

Prawo nie zawsze jest dobre. Widać to na przykładzie piekarni, że jak im zostanie chleb to nie mogą go oddać biednym albo chociaż wziąć do domu. I nie ma czegoś takiego jak kazać komuś żyć. Jeżeli już ktoś "kazał" temu dziecku żyć, to ta kobieta która zrobiła sobie in vitro. Chazan nie chcial tylko zabić tego życia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 15:35:18

Prawo nie zawsze jest dobre, no ale jakieś jest, obowiązuje w danym kraju i trudno - trzeba się dostosowywać.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Maya
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:19:10

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Uważam,że kwestia sumienia to sprawa indywidualna, ale nie można podważać prawa, które obowiązuje, w przeciwnym razie za chwile powstanie anarchia...Nie popieram ani nie neguje Chazana-to jego sprawa, natomiast szkoda, że wszyscy którzy tak strasznie go bronią nie postawią się na miejscu matki dziecka. Nie życzę nikomu przez 9 miesięcy przeżywać uczuć związanych z tym że maleństwo ma wady rozwojowe i choćby nie wiem co po porodzie i tak umrze. Nie życzę żadnemu rodzicowi aby trzymając swoje dziecko na rękach rozrywało mu serce wiedząc, że maleństwo za chwilę tak na prawdę odejdzie. I nie życzę żadnej istocie żywej, także takiej (a przede wszystkim takiej), która nie potrafi wyrazić swojego bólu słowami czy zachowaniem, przezywać jakichkolwiek cierpień związanych z zyciem. Proponuję każdemu czlowiekowi zamiast krytykować którąkolwiek ze stron spróbować poczuć ból fizyczy i psychiczny dziecka, rodziców a także lekarza, który zmagał się z takim wyborem...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 18:10:54

Ale ta kobieta postąpiła dziwnie. Kto po tylu poronieniach decyduje się znowu na ciążę, sztucznymi metodami i to jeszcze przed 40 -stką? Kto idzie do szpitala świętej rodziny po aborcję? Czemu nie poprosiła o pomoc liberalnych lekarzy którzy zrobili jej in vitro? Czemu skoro tak bardzo chciała aborcji, nie poszła do innego lekarza? Choćby prywatnie. Miała kasę na in vitro, miałaby kasę na zdrowe dziecko, więc i na prywatną aborcję by się znalazło.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 18:23:58

Ona została tam skierowana, podobno Chazan przetrzymywał jej papiery itd. To nie tak łatwo zorganizować nawet legalną aborcję. Dziwisz się, że po tylu poronieniach wciąż walczyła o ciążę... Przecież jeśli chodzi o chęć posiadania dziecka i instynkt, to akurat rozum nie odzywa się jako pierwszy...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 18:29:59

A nie sądzisz, że kilka poronień + coraz starszy wiek to za duże ryzyko? Po co ryzykować życiem kolejnych dzieci? Skoro tak bardzo chciała mieć dziecko, mogła adoptować. Miałaby teraz w domu maleństwo. Jak widać, jeżeli ktoś nie może urodzić to nie urodzi zdrowego dziecka i lekarze nic tutaj nie pomogą.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Marta
(Ocena: 5)
2014-08-09 20:24:01

Tylko, że bardzo trudno jest w Polsce adoptować dziecko i dzieci z czystymi papierami jest bardzo mało... W mieście, w którym mieszkam na niemowlę czeka się powyżej 5, a na dziecko starsze też niekrótko i sam proces adopcyjny trwa często kilka lat, zresztą nie każdy jest w stanie adoptować i pokochać obce dziecko...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 14:16:33

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Od takich Chazanów się zaczyna! Powiat wołomiński już chciał wprowadzić zakaz LEGALNEJ aborcji we wszystkich szpitalach na swoim terytorium!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 15:46:12

Ale powiat jest instytucją, więc nie może tego zrobić. Musiałoby się zmienić prawo w całym kraju.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 15:46:51

Tzn. szpital jest instytucją, pomyłeczka. I jako instytucja nie może mieć zakazu czegoś, co jest prawnie dozwolone.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 16:06:38

JESZCZE... Nikt nam tego nie zagwarantuje, jeśli do władzy dojdą fundamentaliści.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 14:12:01

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Na wykop.pl jest galeria płodów z muzem w Amsterdamie, jest tam też dziecko z mózgiem na wierzchu... niech wszytskie zwolenniczki rodzenia takich dzieci wejdą i sobie pooglądają, może wtedy zmienią zdanie.... to już nie są słodkie, różowe bobaski... Jestem w 100% za aborcją w takich przypadkach.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 13:30:20

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

Ciekawe dlaczego nikt z was nie był za tym, żeby to dziecko zabić już po narodzeniu skoro tak cierpiało i śmierć byłaby takim ukojeniem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 14:17:07

bo dopóki jest nierozwiniętym płodem to nic nie wiem ani nic nie czuje nieuku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 16:11:43

Hahahhaha płód nic nie czuje, dobre ;) Faktycznie, dziecko czuje dopiero po narodzinach... Ja pier....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:25:33

Jej pewnie chodziło o to, że płód zaczyna czuć później, nie od np. 1. dnia.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:49:19

Cóż, dziecko tej pani z pewnością wtedy już czuło.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:53:14

płód zaczyna cokolwiek czuć sporo po 20 tyg ciąży, i jest to stanowisko naukowców. Dlatego do tego czasu lepiej usuwać uszkodzone płody niż je rodzić żeby potem się nacierpiały.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 18:13:53

Wstawiłam wczoraj cytat, wypowiedź lekarki z którego jasno wynikało, że płód odczuwa boł w 9 tygodniu ciaży.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 19:45:25

a co kogo obchodzi jakaś lekarka na usługach pro liferów, liczy się naukowa opinia wielu lekarzy, a ich stanowisko jest takie jak napisałam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 20:54:50

Gdyby płód nie odczuwał bólu, nie wykrzywiałby twarzy i nie odsuwałby się od źródła bólu, czyli np chirurgicznych narzędzi. Ciekawe czy gdybyś mogła wziąć udział w eksperymencie i poczuć dokładnie to, co płód podczas aborcji to bys się zgodziła. Skoro niby nic wtedy nie czuje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 22:07:18

A gdzie Ty to widziałaś?:p Na prowokacji pt "Niemy krzyk"?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-08 00:34:47

ja jestem, jak najbardziej, miałam w bliskiej rodzinie, umierającą cierpiącą osobe i jak najbardziej jestem za eutanazją , i możecie mnie wyzywać, nie zrozumie tego ktoś kto nie widział takiego ogromu bólu i cierpienia

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 12:34:47

re: LIST: „Popieram prof. Chazana! Wy też otwórzcie oczy, zamiast go piętnować!”

jedno mnie zastanawia...o co ci pro lajferzy walczą? o całkowity zakaz? to są jakieś brednie, przecież każdy wie że nielegalność aborcji nie wpływa na zmniejszenie jej liczby, tylko na obniżenie bezpieczeństwa dla kobiety. Skoro coś zależy od poglądów, to każdy sam powinien decydować. Kobiety od zawsze usuwały ciąże i to się nie zmieni. No ale te oszołomy tak tępi że tego nie rozumieją.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 13:11:17

Ty myślisz, że oni wiedzą, że całkowity zakaz rozbudowałby jeszcze bardziej podziemie aborcyjne i obniżenie bezpieczeństwa kobiety? Nie przeceniaj ich. :D Po drugie - nawet jeśli wiedzą, to co ich to obchodzi? Gdyby takiej kobiecie się coś stało, to powiedzieliby, że to "jej wina, sama chciała". A po trzecie - ich interesuje cudza d..., a nie "jakieś bezpieczeństwo", kooochana.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 13:25:51

A po co mordercy mają być bezpieczni, śmieszna jesteś.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 14:15:57

aborcja to nie morderstwo a jak trzeba być zaślepionym fanatykiem żeby nazywać kobietę usuwającą ciąże mordercą... weź się zastanów nad sobą, boję się takich osób jak ty. A dla twojej wiadomości to, że aborcja jest nielegalna znaczy że jest jej często jeszcze więcej. Pogódź się z tym że jak kobieta chce to usunie i nic na to nie poradzisz, pilnuj lepiej swojego brzucha, oszołomie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Eva
(Ocena: 5)
2014-08-07 14:29:48

Podziemie aborcyjne to niezły biznes. Zdelegalizowanie aborcji przyczyniłoby się tylko do wyskrobywania kolejnych willi. Chazan już się pobudował za komuny to go stać na sumienie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 15:48:16

Aborcja to nie morderstwo - zajrzyj może do jakiegoś kodeksu itd., bo śmieszna jesteś, nieuku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:50:30

Pozbawienie z premedytacją życia istoty ludzkiej to morderstwo, a płód jest rozwijającym się człowiekiem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 17:57:55

gdyby była aborcja traktowana jak morderstwo to w żadnym wypadku nie byłaby dopuszczalna, zresztą tylko bodajże w 2 krajach aborcja jest całkowicie zakazana, Jak widać, 99,9 % ludzi nie traktuje płodu jak OSOBY mającej prawa jak urodzony. Idąc twoim tokiem myślenia trzeba by skazywać za to na dożywocie. Wbijcie sobie do tej ograniczonej głowy że dopóki ten wasz płód nie żyje samodzielnie jego prawa są mniej ważne od praw 'żywiciela'

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 18:15:44

A równie dobrze można powiedzieć, że gdyby aborcja nie była niczym złym, byłaby powszechnie dostepna i nie budziłaby żadnych kontrowersji. Nasz płód? Płodem był każdy, to nie jest odrębny gatunek biorący się z powietrza.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-07 19:50:23

czyli wniosek z tego taki że przez jednych jest akceptowana a przez innych nie, więc każda kobieta ma prawo sama zadecydować. Zresztą na nic to twoje gadanie, myślisz że jesteś w stanie komuś narzucić swoje poglądy? przecież jak kobieta chce to usunie i nic nie zrobisz, więc lepiej patrzeć na siebie i nie wtrącać się w czyjeś wybory bo i tak nie masz na nie wpływu

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz