Uwaga na antykoncepcję „spod lady"!

18 Grudnia 2008

Położna z przychodni w Siedlcach bez wiedzy lekarzy przepisywała pacjentkom kuracje hormonalne w zamian za drobne opłaty. Wśród skutków ubocznych depo-proveranu może być trwała bezpłodność.

Uwaga na antykoncepcję „spod lady

O Urszuli Ch., położnej jednej z przychodni w Siedlcach, szybko stało się głośno. Kobieta za 40 złotych robiła zastrzyki, dzięki którym nie trzeba było bać się ciąży. Za swoją nielegalną działalność czeka ją teraz kara.

Położna przepisywała recepty na depo-proveran, a „pacjentki" po nabyciu leku w aptece mogły się do niej zgłosić po zastrzyk. Kobiety nie zdawały sobie sprawy, jakie są skutki uboczne przyjmowania tego środka antykoncepcyjnego.

Wystarczy wpisać nazwę leku w wyszukiwarkę, aby przekonać się, jak wiele szkody może on wywołać. „Tygodnik Siedlecki" opisuje historię Basi, która w ciągu czterech miesięcy przytyła 18 kilogramów. Nie pomagały żadne diety i ćwiczenia.

„Przyjaciółka prosiła mnie, bym poszła do ginekologa i przestała brać te zastrzyki. Było mi jakoś wstyd i unikałam tej wizyty. Przyjaciółka sama poszła do lekarza ginekologa i wypytała o ten lek. Wtedy dopiero zajrzałam do Internetu. Przeraziłam się, gdy czytałam na różnych forach kobiecych o doświadczeniach dziewczyn z depo-proverą.

Miesiączka i zbyt wiele kilogramów to kropla w morzu problemów, jakie miałam przez ten zastrzyk. Zaczęłam mdleć w różnych miejscach, o różnych porach dnia. Bałam się strasznie. Mieszkam sama z dzieckiem. Raz zemdlałam na balkonie, jak syn spał. Nawet nie wiem, ile tam leżałam. Jeżdżę samochodem, ciągle było mi słabo. Bałam się, że mam tętniaka w głowie albo padaczkę. Przyjaciółka namówiła mnie na wizytę u lekarza. Odważyłam się i zrobiłam kompleksowe badania".

Lekarze stwierdzili u Basi depresję lękową, którą mogło nasilić przyjmowanie depo-proveranu. Kobieta znajduję się pod opieką ginekologa, który pomaga jej wrócić do zdrowia, aby mogła mieć jeszcze dzieci.

Dziennikarka „Tygodnika Siedleckiego" na własną rękę sprawdziła to, co się dzieje w przychodni - poszła do gabinetu Urszuli Ch., która przepisała jej lek, wypisując receptę za lekarza. Użyła jego pieczątki i podrobiła podpis.

Położna została odsunięta od pacjentów, a sprawę zbada prokuratura, która prawdopodobnie postawi Urszuli Ch. zarzuty poświadczania nieprawdy w dokumentacji medycznej, narażania zdrowia pacjentek,czerpania korzyści materialnych oraz fałszowania dokumentów.

Basia i inne mieszkanki Siedlec, które korzystały z „pomocy" Urszuli Ch., mogą mieć pretensje do siebie, o zbyt dużą ufność. Ta historia jest przestrogą przed korzystaniem i przyjmowaniem wszelkich leków bez konsultacji z lekarzem, tym bardziej kupowanych na własną rękę.

Strony

Komentarze (39)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-24 10:39:00

Poza tym, każdy dobry ginekolog powinien Cię zbadać. -.- Mam zaufaną ginekolog, która robi mi cytologię co miesiąc oraz usg macicy co dwa.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-01-24 10:37:00

Mhm, ja biorę Novinette i jestem bardzo zadowolona, nie jest mi po nim słabo, poza tym nie miał wpływu na masę mojego ciała, ani kondycję skóry, co niektóre pigułki robią... Polecam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-26 23:44:00

[quote="Gosc"]ziemia jest przeludniona ,więc bardzo dobrze:))[/quote] optymista/ka. :p

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-20 12:09:00

te kobiety naprawde są głupie. teraz żal tylko do siebie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-19 21:43:00

ziemia jest przeludniona ,więc bardzo dobrze:))

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-19 20:56:00

dobrze dobrana antykoncepcja przez kompetentnego ginekologa nie szkodzi!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-19 20:49:00

oo z moich Siedlec:) pani Basi osobiscie nie znam, ale chyba jej zdrowie nie mile jak tak ufa ludziom...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-19 20:03:00

Ja mialam ten zastrzyk i polecił ginekolog,a teraz lecze sie na bezplodność. Nie polecam żadnej kobiecie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-18 21:10:00

[quote="Gosc"]Basia i inne mieszkanki Siedlec, które korzystały z „pomocy" Urszuli Ch., mogą mieć pretensje do siebie, o zbyt dużą ufność. nawet nie o zbyt duza ofnosc aleo totalna glupote... jak sie nie chce miec dzieci to do ginekologa a nie po leki spod lady!![/quote] Popieram! Jeśli ktoś jest na tyle głupi, żeby nie czytać ulotek leków, które są w każdym opakowaniu, to już jego sprawa. A te laski same są sobie winne. Nikt im nie kazał wykupywać tego leku. Myślę, że położna nie przegięła. Często jest tak, że to one nie lekarz wypisują receptę, bo lekarz nie ma czasu( wiadomo, im więcej pacjentek, tym więcej kasy). Potem zgłaszały się do niej na zastrzyk- a co same się miały kłuć?! Od tego są położne albo pielęgniarki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-12-18 20:11:00

[quote="Gosc"]ja też trafiałam na ginekologów, którzy przepisywali mi tabletki bez żadnyc badań. po pierwszym rodzaju tabletek bolały mnie jajniki, po drugim - miałam okres przez 3 tygodnie. zraziłam się, od dwóch lat używam prezerwatyw.[/quote] skutki uboczne moga trwacnawet do 3 miesiecy, jak trwaja dluzej powinno sie wyprobowac po prostu inne tabletki. i to nieprawda, ze hormony powoduja tycie. hormony MOGA powodowac tycie. tak samo prawdziwe jest stwierdzenie ze powoduja one chudniecie:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz