Ponad połowa ciąż bierze się z wpadki! Czyżby kobiety za bardzo ufały pigułkom?

07 Maja 2012

Liczba nieplanowanych poczęć rośnie w zastraszającym tempie.

Ginekolog

Wydawałoby się, że ciąża to nie loteria, która trafia się nie wiadomo kiedy, nie wiadomo komu i nie wiadomo dlaczego. Żeby począć dziecko trzeba przecież podjąć konkretne kroki. Istnieje również wiele skutecznych sposobów, które pozwalają uniknąć nieplanowanego poczęcia.

Okazuje się jednak, że nie dla wszystkich jest to takie oczywiste. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych około połowa ciąż bierze się z wpadki – donosi The Daily Mail.

Skąd ten ogromny wzrost niepożądanych poczęć? Według badań przeprowadzonych przez naukowców z St. Louis w Missouri, wszystko spowodowane jest tym, że kobiety za bardzo ufają hormonom i prezerwatywom.

Wielu przedstawicielkom płci pięknej wydaje się, że pigułka antykoncepcyjna jest niezawodna w każdej sytuacji i zapominają przy tym, że wystarczy chociażby drobna infekcja organizmu, by drastycznie zmniejszyła się jej skuteczność.

Poza tym, kobiety nie są często świadome, że istnieją inne, efektywniejsze niż pigułki metody zapobiegania ciąży. Chodzi tutaj o różnego rodzaju wkładki wewnątrzmaciczne czy implanty hormonalne, które znacznie zmniejszają ryzyko nieplanowanego poczęcia.

Alicja Piechowicz

Zobacz także:

Intymne problemy wychudzonych kobiet, czyli na co są narażone szczupłe dziewczyny?

Brak tłuszczu nie jest naszym sprzymierzeńcem! Powoduje problemy z płodnością, odpowiada za obniżenie temperamentu seksualnego. Co jeszcze?

Jak znaleźć dobrego ginekologa?

Radzimy, na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego specjalisty, a jakich lekarzy unikać jak ognia!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (82)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-09 19:41:46

Boże drogi, jakie zdjęcie....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-08 18:35:42

Widocznie mało wiesz co do tych hormonów i tabletkach po. Nie wiem czy wiesz ale jeśli weźmiesz tabletke za późno to dziecko może być niedorozwinięte .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ladeevit.ania
(Ocena: 5)
2013-06-23 20:05:16

Wszystkie leki w ciąży mogą zaszkodzić nienarodzonemu dziecku. Bezpieczne są tylko te, które zostały przebadane i dopuszczone do stosowania przez kobiety ciężarne (to samo dotyczy suplementów diety).

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 23:42:02

Chyba coś z komentarzami jest nie tak.. ? ni z gruszki,ni z pietruszki.. niech się admin lepiej zajmie stroną :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 20:57:44

szczerze? wole seks z prezerwatywą niz bez, nie wiem czemu ale jest mi lepiej Z

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 21:55:40

ja mam tak samo. mimo, że stosuję tabletki to i tak zawsze +prezerwatywa. jeszcze bezpieczniej i przede wszystkim... czyściej? :) wiadomo, że stosunki bez też się zdarzają ale znacznie rzadziej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 20:41:24

'kto ci wmówił że z prezerwatywami nie ma przyjemności? Internet, koleżanki czy facet??? Zakończenia nerwowe ci szwankują radzę wizytę u lekarza.' ja też wole stosunek bez prezerwatyw bo sprawia mi więcej przyjemności . I nikt nikomu nic nie musi wmawiać , każdy ma swoje odczucia i swoje przezwyczajenia . I skoro para jest zgodna to obydwie osoby podejmuja decyzje na temat zabezpieczenia .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 20:38:08

co do prezerwatyw , stosowałam prezerwatywy na początku przez rok czasu i gdy zmieniłam na tabletki poczułam radykalną różnice , poźniej zrobiłam sobie przerwe w tabletkach i wracając do prezerwatyw sex juz nie był taki sam .. Tabletki i jeszcze raz tabletki..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 20:35:00

Ludzie wy wierzycie w te brednie , że przez stosowanie tabletek nie można później zajść w ciąże ?. Teraz są takie tabletki , że na prawdę w większości nie ma się czego obawiać. Teraz mamy inne czasy niż wcześniej , inne składniki . Ja na początku brania tabletek dostałam tabletki Yaz za 42 zł, na początku było ok ale później miałam strasznie zmienne nastroje , ginekolog zmienił mi na Naraya za 32 zł i nie odczuwam żadnych skutków ubocznych . Nie przytyłam ani po jednych ani po drugich . Jestem zadowolona i jakoś nie obawiam się , że później nie będę mogła mieć dzieci bo to totalna bzdura !

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-08 15:21:40

To dowiedz się o nich trochę więcej bo to już nie chodzi o Ciebie, ale przez stosowanie tabletek każde następne pokolenie szczególnie u mężczyzn jest coraz mniej płodne, jest wiele innych sposobów antykoncepcji, które nie przyczyniają się do tego. poza tym większość kobiet które stosują tabletki dłuższy okres czasu może dostać raka. to już nie chodzi o to że nie będziesz mogła mieć dzieci, choć z tym też prawdopodobnie będzie problem ale o Twoje przyszłe zdrowie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-10 11:31:57

ja też brałam najpierw yaz i teraz naraya i jestem zadowolona ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 19:35:14

inteligętna wypowiedz osoby o pigułce "po" nikt nie rozumie nie wie bo lekarze o tym nie mówią ze ta oto tabletka nie daje 100% pewności że ciąży nie bd..ale za to pewność jest że jeżeli dziecko przezyje ma 98% szans na urodzenie sie poprostu chorym.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 19:30:54

Ja jadłam to swiństwo 7 miesiecy dramat dramat w tym czasie mialam je zmieniane 3 razy..utyłam 10 kilosów zero ochoty na cokolwiek zwlaszcza sex , ryczałam o wszystko ,cały czas byłam rozdrażniona tragedia i moge powiedzieć że nie tylko mnie to spotkalo 2 moje koleżanki też przystopowały bo skutki uboczne są i to dosyc spore ;/;/;/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 20:55:21

Miałaś dobrane złe tabletki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-07 18:57:45

mam pytanie odnośnie robienia przerwy w przyjmowaniu tabletek. biorę prawie 3lata novynette, rozmawiałam z ginekolog na temat przerwy i powiedziała, że jeśli nie planuję zrobić przerwy w życiu seksualnym to nie ma sensu robić przerwy w przyjmowaniu tabletek; organizm się rozreguluje, kilka miesięcy przerwy nic do mojego organizmu nie wniesie a tylko będę się niepotrzebnie stresować. dodam, że nie odczuwam żadnych skutków ubocznych. jakie macie zdanie na ten temat? co mówią wasi ginekolodzy?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz