Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

03 Października 2015

Gdy Sylwia zdecydowała się na antykoncepcję hormonalną, zaczęła czuć się okropnie. Czy to wpływ pigułek?

pigułki antykoncepcyjne

Tabletka antykoncepcja to dziś jeden z najpopularniejszych sposobów zabezpieczania się przed niechcianą ciążą. Ze statystyk wynika, że po pigułkę sięga 20-25 proc. aktywnych seksualnie Polek – głównie mieszkanki dużych miast. Tabletki antykoncepcyjne stosujemy średnio przez pięć lat. To bardzo skuteczna metoda zapobiegania ciąży: odsetek stwierdzonych ciąż po roku poprawnego stosowania tabletek dwuskładnikowych to 0,3 proc., a jednoskładnikowych – 0,51 proc. Najpopularniejsze są tabletki dwuskładnikowe, które przyjmuje się codziennie, o tej samej porze, przez 21 dni, z przerwą na krwawienie. Pigułki jednoskładnikowe należy stosować ciągle, nie robiąc żadnych przerw.

Do regularnego przyjmowania pigułek można się szybko przyzwyczaić, a ich wysoka skuteczność antykoncepcyjna sprawia, że na ich stosowanie decyduje się wiele kobiet, zwłaszcza współżyjących regularnie. Niestety, tabletki mogą mieć skutki uboczne. Wśród nich najczęściej wymienia się: spadek libido, przyrost masy ciała, suchość skóry, plamienia. Skutki uboczne pojawiają się, jeśli preparat został źle dobrany. Wśród minusów stosowanie antykoncepcji hormonalnej niektóre kobiety wymieniają również wahania nastroju.

Nastroje depresyjne i poczucie niemocy

Sylwia ma 27 lat. Od dwóch stosuje pigułki. Preparat zmieniała dwukrotnie. Nie miała żadnych skutków ubocznych, oprócz jednego, choć bardzo kłopotliwego: zaskakujących problemów z samopoczuciem. – Zaczęłam się kiepsko czuć, to, co do tej pory sprawiało mi radość, nagle przestało. Pojawiała się chandra, poczucie niemocy, słabości. Nawet nie pomyślałam, że to może mieć związek z pigułkami, ale ktoś mi podpowiedział, że nie można tego wykluczyć. Po rozmowie z lekarką zmieniłyśmy preparat. Z początku wydawało się, że tym razem będzie lepiej. Niestety – wkrótce problem nie tylko wrócił, ale się nasilił. Zrobiłam się płaczliwa, miałam nastroje depresyjne, mimo że w moim życiu nic się nie zmieniło. Wszystko wróciło do normy po odstawieniu tabletek.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (19)
ocena
4.7/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

kunna
(Ocena: 5)
2016-09-26 11:53:50

Tabletek nie biorę ale bardzo dobrze czuję się po plastrach lisvym w zasadzie to nawet czasami zapominam, że stosuję jakąś antykoncepcję ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
kamila22
(Ocena: 5)
2016-08-10 20:02:26

Nie mam zmiennego nastroju przy antykoncepcji, dobrze znoszę plastry lisvy, które naklejam już ponad 4 miesiące, zaznaczam, że nie tyje po nich co mnie ogromnie cieszy :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
wiki
(Ocena: 5)
2015-12-10 11:50:49

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

Od dawna stosuje tabletki antykoncepcyjne, jedynym efektem ubocznym jest suchość pochwy. Moje libido nie spadło, waga nie wzrosła, a nastrój pozostał taki sam. Przy problemie suchości pomaga mi hydrovag, dwa razy w tygodniu zakładam na noc globulkę. Poprawiają one nawilżenie i elastyczność śluzówki, odkąd je stosuje nie pojawiają się otarcia czy podrażnienie po seksie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Basia
(Ocena: 5)
2015-11-07 13:50:57

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

U mnie pojawił się inny problem, od kiedy zaczęłam przyjmować tabletki antykoncepcyjne nie mogłam wyleczyć infekcji grzybiczej. Więc zamiast cieszyć się seksem ciągle leczyłam się, byłam załamana. Ginekolog przepisał mi w końcu kurację długoterminową (macmirror 500, nystatyna, maść pimafucin) oraz zalecił probiotyk dopochwowy lactovaginal w celu odbudowy mikroflory. Pozbyłam się infekcji a probiotyk stosuje do dziś profilaktycznie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-11-03 19:36:19

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

Kiedy byłam w stresie wszystko mi się sypało. Nie miałam apetytu, nie potrafiłam się wyspać. Koleżanka poleciła mi oczyszczanie energetyczne na stronie moc-energii.pl . I rzeczywiście po odprawieniu rytuału problemy ze stresem ustały. Jestem pogodna i bardziej optymistyczna i co najważniejsze nabrałam więcej dystansu do wielu spraw, przez co już się nie denerwuje.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
asia
(Ocena: 5)
2015-10-29 15:11:43

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

ja też stosuję pigułki antykoncepcyjne i jestem właściwie pewna że uchronią mnie przed ciążą, a co do skutków ubocznych na rynku są teraz skuteczne osłony np harmonella bo zawiera wiele witamin i minerałów a nie tylko same zioła, do tego chroni serce, układ krążenia czy wątrobę, oraz ma wiele innych pozytywnych oddziaływań, warto poczytać

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-23 15:05:42

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

Napisz komentarz...U mnie sprawdził się krążek dopochwowy, stosuje go od ponad roku, dobrze się czuje, nie mam problemów z nawilżeniem pochwy, nie tyje. Osłonowo przy krążku zażywam harmonellę, kapsułki wzmacniające układ krążenia, a zawarta w nich cholina wspomaga pracę wątroby. Odkąd je stosuje mam więcej energii i piękne, twarde paznokcie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-04 11:09:08

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

ja stosuję od 2 tygodni plastry. Nie doświadczyłam jakoś szczególnie skutków ubocznych oprócz obolałych piersi przy 1 plastrze czy lekkiego bólu głowy. Nastrój w porządku, waga w porządku, libido w porządku. Bardzo dobra metoda. Nie trzeba pamiętać codziennie o zjedzeniu tabletki o konkretnej godzinie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ok
(Ocena: 2)
2015-10-04 08:03:21

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

źle dobrane tabletki, ja swoje stosuję od roku i nie mam żadnych negatywych objawów, żadnych zmian, w sumie jedyne co się zmieniło to to, że mam okres bardziej regularny :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-04 07:54:10

re: Pigułki antykoncepcyjne a Twój nastrój - jaki związek ma jedno z drugim?

Powiem tylko tyle.. nie warto dla faceta wpierdalac tabletki anty..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-10-04 10:11:06

Ja nie chcę brać tabletek, ale chcę żyć podczas okresu. Miałam dość wymiotów, biegunek i omdleń z bólu. Chciałabym odstawić, bo po co się faszerować chemią, ale boję się nawrotu tych dolegliwości.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz