Dieta w trakcie miesiączki. Co jeść, a czego unikać, gdy masz „te” dni?

02 Września 2014

Oto przykładowy jadłospis.

kobiece nogi

W trakcie menstruacji skomponowanie właściwego jadłospisu jest bardzo ważne. W tym czasie mogą nam bowiem dokuczać przykre dolegliwości – ból brzucha, pleców, nóg, osłabienie, brak energii, puchnięcie, obrzęki, gorsza cera, łojotok, huśtawka nastrojów, wzmożony apetyt – warto zatem tak skomponować jadłospis, by czuć się możliwie jak najlepiej.

Podstawowa zasada mówi: dieta w trakcie miesiączki powinna być zdrowa i lekkostrawna. By nie obciążać organizmu, unikaj fast foodów, smażonych potraw, pokarmów ciężkostrawnych. Lepiej trzymać się z daleka od grzybów czy tłustych mięs, które sprawią, że będziesz czuła się ociężała. Z kolei nadmiar soli może zatrzymać wodę w organizmie, co także jest w tym czasie niewskazane. Sól z powodzeniem zastąpią aromatyczne zioła.

Dieta nie może być jednak zbyt uboga – mogłoby to bardzo zaszkodzić organizmowi, wyjałowić go z cennych składników odżywczych, a nawet doprowadzić do zahamowania krwawienia. Zanik miesiączki bardzo często bywa konsekwencją nieprawidłowego odżywiania, a zwłaszcza pochopnie podejmowanych prób zbicia wagi.

Warto organizmowi dostarczyć solidną dawkę witamin i minerałów – dzięki temu poczujesz się lepiej, będziesz miała więcej energii i sił do działania. W trakcie miesiączki może spaść odporność, więc zdrowe produkty są szczególnie wskazane.

Komponowanie diety

Pierwiastki najistotniejsze podczas menstruacji to żelazo, wapń, magnez oraz potas. Pełnią one nieocenioną rolę w twoim organizmie. Zwłaszcza na ten pierwszy pierwiastek trzeba zwrócić szczególną uwagę – spełnia on funkcję krwiotwórczą, a w czasie menstruacji sporo go tracimy. Żelazo znajdziesz w wątróbce, natce pietruszki, burakach, szpinaku, kaszy gryczanej, zielonolistnych warzywach, kakao.

Z badań wynika, że przykre dolegliwości związane z menstruacją złagodzą produkty bogate w wapń. W czasie „tych” dni sięgaj zatem po nabiał, migdały, sezam, mak, siemię lniane, jarmuż, a nawet śledzie (to mało znane źródło tego pierwiastka). 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz