Kategorie
  1. Papilot.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Ginekolog
  6. >
  7. Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

2010-11-13

Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

2010-11-13
  • Strona 1 z 3

Czy zdecydowałabyś się na zakup ekologicznej podpaski wielokrotnego użytku w modnym i stylowym wzorze?

Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

Modne, słodkie bądź zabawne wzory podpasek wielokrotnego użytku podbijają serca kolejnych fanek ekologicznych artykułów dla kobiet! Liderami w dziedzinie ich produkcji do niedawna byli Japooczycy. Dziś zamiast przesłodzonych wkładek przypominających pampersy, kolejne ekologiczne sklepy z wyjątkowymi gadżetami dla kobiet, proponują żywe kolory i wygodne fasony! Do wyboru klasyczne modele ze skrzydełkami na zatrzask, które można złożyć w kwadracik, bądź dwie skromniejsze wersje, które po wywinięciu skrzydełek formują się w stożek albo wąski prostokąt!

Podpaska z podobizną przystojnego mięśniaka, wkładka w różnobarwne, geometryczne wzory, muffinki, bądź komiksowe motywy. To tylko niektóre przykłady modnego designu podpasek, które aż żal wyrzucić! W ich przypadku nie jest to jednak konieczne, bo tego rodzaju artykułów higienicznych można używać wielokrotnie! Przystosowane są one bowiem do ciągłego prania i ponownego używania nawet przez kilka lat! Według producentów taki rodzaj podpasek, to nie tylko komfort i dbanie o środowisko, ale i oszczędność…

W przypadku 7-dniowego miesiączkowania, zużywamy około 35 tamponów lub podpasek w ciągu miesiąca. W skali roku to 420 sztuk preferowanego przez nas produktu, a więc koszt od 250 do 400 zł! Tymczasem za jedną podpaskę, której będziemy używać przez co najmniej przez 12 miesięcy zapłacimy około 16 zł! Różnica cenowa jest diametralna, a fakt wypierania tamponów przez podpaski to zielone światło dla mody na nowy ekologiczny sposób radzenia sobie z comiesięcznym krwawieniem.

Czy trend przyjmie się w Polsce? A może nowy wynalazek to powrót do przeszłości? Pomysł na używanie jednej podpaski kilka razy w Polsce budzi obrzydzenie i wstręt. Nic dziwnego – pranie zużytego artykułu higienicznego, który zwykle jak najszybciej wyrzucamy, nie budzi pozytywnych skojarzeń. Dodatkowo czyszczenie wiąże się ze zużyciem wody, czasu, energii i przede wszystkim skutecznego proszku do prania. Z drugiej strony, jeśli nasze mamy prały pieluszki wykonane z materiału, a współczesne mamy robią to z oszczędności, czy pranie podpasek kilka razy w miesiącu rzeczywiście jest kłopotliwe?

  • Strona 1 z 3
  1. Strony:
  2. 1
  3. 2
  4. 3

Komentarze (228). Ocena artykułu 5 na 5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu (1-5)

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  1. Hania (Ocena: 3) 2014-07-28 13:38:07 zgłoś do usunięcia re: Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    U mnie odparzona pupa wygrala z uprzedzeniami. Nie wzgledy ekologiczne . Pomijam tez efekty pieknych wzorow i miekkich materialow. Uzywam tych z niebielonej bawelny- najbardziej naturalnych. Najwazniejsze ze skora oddycha i nie wystepuja juz podraznienia spowodowane kontaktem z chemia i sztucznymi materialami. Jesli podpaske zmienia sie normalnie ( a nie raz na pol dnia ) nie pachnie i nie przecieka, ( mnie czesciej przeciekaly bokiem te zelowe ktore podobno przeciekac nie powinny :) ) Do tolalety ide z dwiema minikosmetyczkami - mam osobne na te czyste i te brudne. Te brudna sklada sie w zgrabna koperte i nie trzeba przygladac sie zawartosci. Szczelnie zamykane kosmetyczki nie przepuszczaja zapachu. Na osiem godzin pracy wystarczaja mi srednio 4 czyste podpaski. W domu splukuje pod biezoca woda a nastepnie namaczam w zimnej wodzie z olejkiem herbacianym lub lawendowym ( dziala bakteriobojczo i nie wypuszcza z pojemnika przykrych zapachow ) Do namaczania zaadoptowalam pojemniki zalupione w Ikei - maja przykwywke i sa dyskretnie schowane w lazience. Podpaski piore na 60 stopni RAZEM Z RECZNIKAMI ktore i tak wszystkim domownikom zmieniam i poire dwa razy w tygodniu. Piore je w poszewce na jasiek aby nie walaly sie po calej pralce i wieszam w dyskretnym miejscu. Do prania recznikow i podpasek uzywam proszku firmy Clovin ze srodkiem dezynfekujacym ( niedrogi i skuteczny ( dobrze spiera plamy z krwi ) proszek polskiego producenta do zastosowan profesjonalnych w hotelarstwie - do kupienia w sklepie internetowym) i nie uzywam srodkow zmiekczajacych bo zmniejszaja chonnosc zarowno recznikow jak i podpasek. Sztywnosc wlokien nadrabiam bardzo miekka woda z zamontowanego uzdatniacza wody na caly dom i ewentualnie dodatkiem zmiekczajacym do prsaowania. Czasem prasuje - jak mam czas i polot i wtedy sa jak nowe. Uzywam stale od trzech lat. Skonczyly sie infekcje intymne i inne podraznieniowe problemy. ODWAGI ! Zdrowie jest najwazniejsze !

  2. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  3. asia (Ocena: 5) 2013-02-25 2:44:22 zgłoś do usunięcia re: Podpaski wielokrotnego użytku - ekologia o krok za daleko?

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Żałosne są te uprzedzenia. Większość wypowiadających się tu dziewczyn nie spróbowała niczego,ponad to, czego została nauczona. Nowoczesne kobiety nie tylko umieją dbać o higienę, ale i eksperymentują. Świat idzie do przodu, technologie też, więc mi tu przestać się rozdziawiać w fałszywym oburzeniu. Powrotem do średniowiecza byłoby zrezygnowanie z higieny. Nie należy obśmiewać na wyrost czegoś, co dla niektórych w praktyce może się całkiem nieźle sprawdzić.

  4. kasia (Ocena: 5) 2014-01-15 11:10:21 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    masz racje! ja bardzo chętnie spróbuję, bo oferowane produkty jednorazowe mnie nigdy nie satysfakcjonowały a jak usłyszałam o podpaskach do prania i kubeczkach menstruacyjnych to sie bardzo ucieszyłam, bo mam dość drażniących plastikowych podpasek, a moim zdaniem jak kobiecie jest źle i i tak ją wszystko irytuje to zasługuje na odrobinę komfortu. Super pomysł - bardzo się cieszę ze powstają takie produkty nawet jeśli nie każdemu taki pomysł sie podoba!

  5. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  6. Anonim (Ocena: 5) 2011-02-23 12:18:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    tampony to chemia!!!!

  7. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  8. Anonim (Ocena: 5) 2011-01-31 18:47:13 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Dziękuję postoję, nie interesuje mnie pranie, tracenie czasu, środków piorących, wody i energii elektrycznej na doprowadzanie tego produktu do stanu używalności - nawet jeśli będzie na nim zdjęcie jakiegoś przystojniakai. A tak na marginesie, to przypominają mi się lata 80-te, kiedy w sklepach nie było środków higienicznych, co więcej nasze babcie w czasie II wojny światowej to super dbały o środowisko naturalne, bo musiały szyć sobie podpaski.. M.

  9. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  10. Anonim (Ocena: 5) 2011-01-03 19:25:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Okropne ! A gdzie tu higiena ?!

  11. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  12. Anonim (Ocena: 5) 2010-12-01 16:58:03 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    W życiu!! Może od razu cofnijmy się do czasów naszych babć i wsadzajmy sobie zwykłe szmaty...nigdy bym nawet nie spróbowała takiej podpaski to jakieś chore....i jeszcze bawić sie w pranie i może powiesić do suszenia żeby każdu z domowników lub nie tylko sobie mógł ja oglądać pomijam że krew jest bardzo trudna do wyprania!! i jeszcze bawići sie w prasowanie...komu by sie chcaiło!! I tak jak w artykule co z nią zrobić jak jest sie w pracy czy gdzieś poza domem....bzdura ja używam tampony i nic tego nie zmienin dzięki nim moge być aktywna,spokojna i nawet zapomnieć ze mam te dni!!!

  13. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  14. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-17 21:58:00 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    w zasadzie nie zuzywam tylu. a ten pomysł niezbyt mnie przekonuje.

  15. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  16. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-15 20:42:50 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    [i]W przypadku 7-dniowego miesiączkowania, zużywamy około 35 tamponów lub podpasek w ciągu miesiąca.[/i] No nie wiem jak w waszym przypadku, ale ja aż tylu nie zużywam...

  17. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-16 21:26:08 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ja również nie zużywam 35. Oznaczało by to żepotrzebuje na miesiąc 4 opkowań podpasek. Co wy pleciecie!!

  18. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-16 21:51:18 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    moze ty nie zuzywasz, ale inne osoby dbaja o higiene i zmieniaja czesto... zwlaszcza papersy..

  19. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-17 17:20:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ja myślę, że spokojnie tyle zużywam.

  20. Anonim (Ocena: 5) 2012-10-06 23:25:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    5 tamponów dziennie?! niepoważne? to jakaś mania a nie dbanie o higienę

  21. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  22. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-15 18:40:54 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Omg! Fuu..!

  23. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  24. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-15 11:33:42 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    to nie jest nowość tylko powrót do średniowiecza.

  25. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-20 1:15:24 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    i wcale nie niehigieniczna, jak to tutaj piszą te wariatki. prać to trzeba, a poza tym tak-świetny sposób na ograniczenie wydatków.

  26. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  27. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 22:52:45 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    obrzydliwe. nie obchodzi mnie czy to jest ekologiczne czy nie. w takich dniach najważniejsze jest by czuć się świeżo i komfortowo, a nie jak w średniowieczu. błagam, niech ekolodzy się opanują. bo to co wyprawiają ci porąbańcy jest śmieszne, tudzież żałosne.

  28. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  29. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 22:34:30 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    to nie lepiej zainwestować w kubeczek menstrujacyjny ?? osobiście tego nie sotuje bo się nieco boję , ale słyszałam dobre opinie na jego temat /

  30. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 23:43:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    to się nie bój tylko spróbuj, naprawdę warto jak już nauczysz się go zakładać co nie jest wcale trudne to przekonasz się, że to był najlepszy wybór

  31. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  32. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 21:06:19 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Podpaska a pieluszka dla dziecka to OGROMNA różnica. No właśnie, będąc na uczelni, co mam zrobić ze zużytą podpaską wielokrotnego użytku? Zapakować sobie w siateczke i nosić w torebce? Ludzie, dajcie żyć!

  33. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  34. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 20:54:19 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie ma to jak tampon : D

  35. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  36. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 20:18:21 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ich już chyba kompletnie pogieło!!!! Nie wyobrażam sobie prać brudnej podpaski z ubraniami, bo przeciez nie bedę ich prać oddzielnie, gdyż zwiększa się ilośc zuzywanej wody (a przecież w tym artykule mowa o oszczędzaniu). W rękach też nie, bo to obrzydliwe. A czy te wszystkie fanatyczki ekologii zastanawiały się nad chorobami ktore mogą sie rozwinąć uzywając takich podpasek? Brak mi słów. Nie wyobrażam sobie wizerunku mojego chłopaka pobrudzonego krwią miesiączkową ;)

  37. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 20:51:57 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    rączek nie masz, żeby nimi prać?

  38. Anonim (Ocena: 5) 2014-01-15 10:54:40 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    a pomyśl o tych biednych kobietach co używają majtek wielokrotnego użytku, fuj! to na pewno bardzo niehigieniczne i jak to można w ogóle doprać! moim zdanie większość pań które się tu wypowiada zostały negatywnie nastawione przez artykuł - bo skoro można prać bieliznę osobistą to takie podpaski tez na pewno można dość łatwo doprowadzić do stanu czystości (czy to w pralce czy to ręcznie) - a przecież i tak mają kontakt z ciałem taki sam jak zwykła para majtek. Co do tego co zrobić z użytym wkładem jak się jest w pracy/szkole/miejscu publicznym - myślę ze warto zaopatrzyć się w jakąś saszetkę z nieprzemakalnej tkaniny - np impregnowanej kodury a sama wkładkę zwinąć dolną częścią do zewnątrz. mnie sie osobiście ten pomysł bardzo podoba (chociaż zdaje sobie że nie jest to rozwiązanie dla każdego ale wiadomo po to są różne opcje żeby każdy miał wybór i zdecydował sie na taki wariant jaki mu leży najbardziej) i czuję sie na tyle podekscytowana myślą ze zamienię kawałek irytującego plastiku na mięciutką flanelkę, ze chyba zaraz siądę do maszyny do szycia i spróbuje swoich sił. wszystkim paniom odwiedzającym tą stronę życzę pozytywnego myślenie i troszkę otwartości na pomysły :)

  39. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  40. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 19:55:09 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    O bony . . . to ja już nie myślę nawet jak ty przechodzisz okres jeżeli dla ciebie jest zła zwykła podpaska .

  41. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  42. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 17:43:08 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    I co kupię sobie jedną podpaske za 16 zł i będe ja nosiła cały dzień?! To chyba logiczne, że tyle nie będzie wchłaniała i że trzeba będzie ją zmienić w ciągu dnia... Wtedy co? zakrwawioną wrzuce do torebki i taką smierdzącą będę nosić cały dzień po to, żeby w domu ją wyprać i mieć na drugi dzień? Może jeszcze sobie powiesze na balkonie. Wymyślcie jeszcze tampony kilkurazowe! PRZESADA!

  43. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 19:51:25 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    heheh dokładnie :)

  44. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-30 12:29:33 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Obliczyłam, że miesiecznie zużywa sie średnio 20 podpasek, licząc nawet po 10 zł za nie to jest raptem 200 zł, a podpasek wielorazowego użytku trzeba mieć też koło 20 licząc po 16 zł to jest 320 zł, a gdzie proszek woda, itd. WIEC SIĘ PYTAM GDZIE TA OSZCZĘDNOŚĆ nie mówiąc już o higienie.

  45. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  46. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 17:34:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Ja zużywam dwa opakowania podpasek (każda po 10 sztuk) więc nie wiem która kobieta zużywa 35. Słonica która ma wiadro krwi dziennie? Proszę was. A te wielokrotne podpaski... fuj, ble ohyda! Niehigieniczne! ;pd

  47. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 19:56:48 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    no to wspolczuje ci bo musisz chyba smierdziec przez nie zmienianie podpasek... fuj! nie wpomne juz o tym ile tam jest bakterii...

  48. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 22:37:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    kobieto opanuj sie! jak sie wie jak uzywac podpasek to sie nie smierdzi! chyba co 5 sekund tego zmienaic nie bd....poza tym to tez zalezy od tego jak bardzo ma kobieta obfity okres....a 35 to przesada...:/

  49. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 22:44:38 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nie, nie przesada. i tak najlepsze sa tampony, ale ty jak widac lubisz chodzic w pampersie i smierdziec :)

  50. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-15 19:41:12 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nigdy w zyciu nie czułam smrodu od kobiety mającej okres, niezaleznie od tego czy uzywa tamponów czy podpasek.

  51. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  52. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 17:25:57 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jeszcze nigdy nie zuzylam az 35 tamponow w ciagu jednej miesiaczki o.O o.O omg

  53. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  54. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:53:12 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    nigdy nigdy nigdy! ;d

  55. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  56. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:40:27 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    No fajnie, przeczytałam wszystkie komentarze i tylko dwóm- trzem osobom podobał się ten pomysł. Reszcie to się nie spodobało. Tutaj niestety zgadzam się z większością, bo: - Fakt, że trzeba je wymieniać co kilka godzin świadczy o tym, że trzeba ich kupić kilka. Jeśli mam okres siedem dni, a założę, że muszę zainwestować w trzy takie na dzień, plus jedną na noc, to wyjdą cztery na dobę, a cały ten zachód z praniem, suszeniem i prasowaniem może zająć około jeden dzień, to trzeba ten wynik pomnożyć przez dwa. Czyli potrzebujemy osiem takich podpasek, a dodatkowo jeszcze jakieś zapasowe, no to nie wiem, może ze dwie. (8+2)*10= 160 złotych na rok i to przypuszczając, że żadna się nam nie rozwali. Cena jest porównywalna, a do tego dochodzi koszt prądu za żelazko i pralkę, do tego forsa za wodę. W sumie nie jest o tyle ekologiczne, że produkowane jest mniej odpadów. Lecz czy na pewno?! Bo do tego dochodzi fakt, że materiał z którego są wykonane, w przeciwieństwie do tradycyjnych, nie jest fotodegradowalny. Wynik: 0 ekologi. 0 oszczędności. Głupota.

  57. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 17:44:16 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ZGADZAM SIĘ! ;)

  58. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-19 19:19:02 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    (8+2)*10=100 A ekolodzy powinni najpierw pomyslec zanin powiedza ze ich fantasyczny pomysl jest ekologiczny i uratuje nasza planete od podpasek.

  59. Anonim (Ocena: 5) 2014-01-15 11:02:47 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ale takie podpaski można kupić z wymiennymi wkładkami które mocujesz sobie na wierzchu tej bazowej i to je wymieniasz w trakcie dnia (one są tańsze) - to wkładka ma zbierać krew a sama bazowa podpaska jest tylko na wszelki wypadek jakbyś miała wpadkę i wkładka by nie wystarczyła. Takie podpaski też często sprzedawane są w "pakietach startowych" (kilka rozmiarów podpasek plus wkładki do nich. a co do degradowalności to przecież one sa szyte 100% z bawełny czyli z celulozy a przecież mi nie powiesz ze trzeba wytępić roślinność na całej ziemi bo zaśmieca środowisko naturalne o.O

  60. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  61. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:25:51 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ja poleca kubeczek menstruacyjny, trochę kosztuje, ale starcza na długo; naprawdę zmienił moje podejście do okresu

  62. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  63. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 15:43:33 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Jestem pozytywnie nastawiona i gotowa spróbować. Myślicie, ze jak w średniowieczu robili podpaski to też je prali. Ewentualnie, jak nie do pralki to ręcznie. nie " zabrudzą" wam ubrań w pralce, jak przeszkadza.

  64. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:56:39 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    ale my już nie żyjemy w średniowieczu, epoce, gdzie ludzie myli się kilka razy na rok. w XXI wieku dba się o higienę.

  65. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  66. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 14:45:07 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    fuuu! Ludzie mają coś nie tak z głową czy co ? ... mam prać podpaske a później wrzucać do tej samej pralki moje rzeczy ?! SZOK!

  67. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 15:34:46 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    popieram fu.

  68. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:19:49 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    przecież woda wszystko wypłucze

  69. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  70. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 14:35:04 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    Zdecydowanie nie kupilabym czegos takiego. Dla mnie to jest absurd. Ekologia, ekologia, ale dla ludzi najwazniejsze powinno byc zdrowie a nie oszczednosc kilunastu zloty miesiecznie.

  71. Anonim (Ocena: 5) 2010-11-14 16:22:23 zgłoś do usunięcia

    Podaj powód, dla którego chcesz usunąć ten komentarz

    Anuluj

    jeżeli myślisz, że jednorazowe podpaski są sterylne to się grubo mylisz, nie mogą być sterylizowane bo tracą wtedy na chłonności i to tego są bielone chlorem co bynajmniej nie jest zdrowe

  72. Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

    Ocena artykułu (1-5)

    Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

  • Komentarze strona 1 z 5

Popularne tagi