Zacznij wreszcie ćwiczyć!

21 Maja 2015

Oczami wyobraźni widzisz siebie szczupłą, wysportowaną, zdrową. Co stoi na przeszkodzie? Brak motywacji? Znajdziemy na to sposób.

fitness vogue

Teoretycznie jesteś świetnie przygotowana: wiesz, że powinnaś regularnie ćwiczyć – i nawet mniej więcej wiesz jak. Zdajesz sobie sprawę, że nic samo się nie zrobi. Ale z praktyką jest dużo gorzej. Jak w tym dowcipie: „Dziś mija rok, od kiedy jutro idę biegać”. Jeśli znasz to z autopsji, czas wziąć się w garść i podnieść się z kanapy. Bo ruszać się po prostu trzeba – dla zdrowia, lepszego samopoczucia, spalenia kalorii. A jeżeli chciałabyś zrzucić niechciane kilogramy, dietę najlepiej połączyć z treningami. Jak się do nich zmotywować? Oto garść podpowiedzi.

Znajdź sobie partnera

Jeśli masz duże problemy z rozpoczęciem treningów albo kontynuowaniem ćwiczeń, powinnaś znaleźć osobę, która będzie trenować z tobą. We dwójkę będzie wam raźniej. To również dobry sposób na to, żeby się wzajemnie motywować. Gdy umówisz się z koleżanką, głupio będzie ci się wykręcić i pójdziesz na trening, nawet jeśli dopadnie cię lenistwo. Tak zrobiła Magda. „Nigdy nie lubiłam ćwiczyć. Ale dogadałam się z moim chłopakiem, że zaczniemy biegać. I to był bardzo dobry pomysł, bo wpływamy na siebie, dopingujemy się, wspieramy”.

Działaj w portalach społecznościowych

Ewa Chodakowska ma na Facebooku ponad 1,5 mln fanów. Warto dołączyć do tej grupy, bo każdego dnia trenerka dzieli się radami, proponuje zdrowe jadłospisy i zestawy ćwiczeń, wie także, jak zmotywować do ruchu. Również Anna Lewandowska publikuje w sieci filmiki zawierające wskazówki, jak ćwiczyć. Obie pokazują ponadto zdjęcia osób, które dzięki treningom zmieniły się nie do poznania. Codzienna porcja takich wpisów powinna skutecznie zachęcić cię do ruszenia się z kanapy – zwłaszcza że fanki najpopularniejszych trenerek same dla siebie są ogromną motywacją.

Przypomnij sobie, jak czujesz się po treningu

Ruch wpływa dobroczynnie na cały organizm, który zaczyna produkować endorfiny, czyli hormony szczęścia. U osób uprawiających biegi długodystansowe mówi się o tzw. euforii biegacza. Dlatego przypomnij sobie, jak czujesz się po treningu. Tak, na pewno jesteś zmęczona. Ale na pewno też szczęśliwa, dumna z siebie i zadowolona, że poćwiczyłaś. Miej to w głowie następnym razem, gdy będziesz się zastanawiać, czy chce ci się trenować.

Strony

Komentarze (7)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 10:46:56

re: Zacznij wreszcie ćwiczyć!

czy bieganie wysmukli moje nogi i uniesie posladki?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 13:18:33

Nogi wysmukli a na pośladki najlepsze squaty. Zajmują chwilkę a poprawnie wykonywane potrafią zdziałać cuda

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-05-21 09:49:35

re: Zacznij wreszcie ćwiczyć!

Znam to ;3 U mnie zajawkę na sport przekazał mi chłopak. Bardzo lubi ćwiczyć, siłownia i te sprawy. Stwierdziłam, że jak on może to ja też ! Odpowiednia dieta i ćwiczenia - albo wspólnie albo w tym samym czasie (telefon przed i po skończonym treningu), potem u mnie doszły jeszcze ćwiczenia na zumbie 2x w tygodniu. Z 58kg jest 51 i figurka na lato wyrobiona. Bardzo polecam ćwiczenia i zdrowy tryb życia, od momentu kiedy zaczęłam ćwiczyć czuje się o wiele lepiej i jestem duzo bardziej pewna siebie :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1