Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

28 Stycznia 2015

Trwa moda na aktywność fizyczną. Znakomicie! Oto trendy w fitnessie, które będą na topie w tym roku.

fitness

Ubiegły rok wiele zmienił w naszej mentalności. Polacy wreszcie ruszyli się z kanapy. Zaczęli ćwiczyć, biegać, uprawiać sporty zespołowe. Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska to dziś gwiazdy, które znane są z propagowania zdrowego stylu życia. Coraz więcej osób zmienia kapcie na buty do biegania, o czym świadczy ogromne zainteresowanie maratonami i półmaratonami. To świetnie, że zapanowała moda na ruch. Sprawdzamy, jakie trendy w fitnessie będą na topie w 2015 roku.

Trening HIIT

Nie jest to nowinka w fitnessie, ale znawcy tematu prognozują, że właśnie teraz ta forma aktywności fizycznej zyska wielu miłośników. HIIT (High Intensity Interval Training) polega na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Ogromną zaletą tego treningu jest czas trwania – zwykle nie więcej niż 20-25 minut. Udowodniono, że trening interwałowy pomaga szybciej spalić tkankę tłuszczową (nawet trzykrotnie szybciej w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych przy znacznie krótszym czasie treningu). Trening HIIT podnosi także wydolność organizmu i wzmacnia jego odporność.

Jak uprawiać HIIT? Od ciebie zależy, jakie wybierzesz ćwiczenia. Może być to bieganie, pływanie, jazda na rowerze (albo rowerku stacjonarnym). Przykładowy trening: 1. Rozgrzewka – 5 minut. 2. Niemal maksymalny sprint – 30 sekund. 3. Trucht – 15 sekund. Powtórzyć punkty 2 i 3 pięciokrotnie. Ochłonięcie – 5 minut. Trening HIIT nie jest zalecany osobom o niskiej wydolności tlenowej, ze słabą kondycją fizyczną.

Trening na bieżni

„Obserwujemy, że w fitnessie następuje zwrot ku prostym ćwiczeniom, a bieganie na bieżni to najstarsza forma treningu” – tłumaczy Andia Winslow, guru fitnessu cytowana przez „Fox News Magazine”. Ten rok w ogóle będzie stał pod znakiem biegania. Robi to coraz więcej osób, organizowanych jest też coraz więcej zawodów i imprez biegowych. Ci, którzy preferują trening w siłowni, na pewno wskoczą na bieżnię. To faktycznie najstarsza i najprostsza forma aktywności fizycznej, która wpływa na cały organizm, kształtując sylwetkę, podnosząc sprawność i korzystnie oddziałując na zdrowie.

Bieganie na bieżni ma tę zaletę, że można to robić o każdej porze dnia, bez względu na pogodę. W klubie fitness warto podpytać instruktora o właściwą technikę biegu. Początkowo będziesz uprawiać marszobieg, z czasem jednak zaczniesz robić coraz większe postępy.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (16)
ocena
4.9/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Kryska
(Ocena: 5)
2015-08-04 09:59:57

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Moim zdaniem nie ma co patrzeć na trendy w ćwiczeniach, tylko robić to, co się lubi i dzięki czemu dobrze się czujemy. Dla jednych to będzie bieganie, dla innych siłownia i pływanie, a jeszcze dla innych - ćwiczenie w domu na dywanie :) Sama należę do tej ostatniej grupy - mata, książka Gackiej, filmiki na youtube i kondycja sama się robi!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 21:42:29

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Czytam ten artykuł, ale żadna z tych nowości fitnessowych nie przypadła mi do gustu, jednak wolę zumbę, którą ćwiczę już od pół roku, dzieki niej schudłam, mam więcej energii i coraz lepiej wyrzeźbione ciało, zaczęłam też zdrowo się odżywiać i biorę suplement diety 2 be slim, żeby podkrecic metabolizm i oczyscic organizm z toksyn.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Katarzyna
(Ocena: 3)
2015-01-28 20:56:47

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Trening na trampolinie to tylko niszczenie kręgosłupa. Podobnie zresztą z Chodakowską. Schudnąć może schudniesz, ale potem zaczną się problemy z kręgosłupem i kolanami.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Kaska
(Ocena: 5)
2015-01-28 17:04:38

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Ja ćwiczę w domu, mam kilka płyt i codziennie coś sobie włączam, rozkładam matę i przynajmniej godzinę staram się sobie wtedy poświęcić. Wspomagam się zieloną kawą dla lepszego efektu i faktycznie waga idzie w dół. Suplement poprawia mi metabolizm i przede wszystkim nie mam już takiej ciągłej ochoty na słodycze i podjadanie. To była moja zmora.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Pamela
(Ocena: 5)
2015-01-31 15:37:17

Jaką zieloną kawę stosujesz? Bo zielona kawa, zielonej kawie często nierówna...Chciałabym też spróbować, a to się wydaje być bardzo naturalne... nie ma skutków ubocznych?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Koala
(Ocena: 5)
2015-02-04 11:14:55

Ja biorę suplement Be Slim z zielona kawą. W składzie oprócz wyciągu kawy ( kwasu chlorogenowego 300 mg) ma też wyciąg z gorzkiej pomarańczy opuncji, fasoli i innych. Faktycznie pomaga schudnąć. Trzeba też tylko pamiętać o zbilansowanej diecie i ćwiczeniach wtedy efekt będzie murowany :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 12:34:00

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Nigdy nie zrozumiem czemu ludzie płacą ciężkie pieniądze za bieganie na bieżni. Za coś, co można mieć za darmo. Ja biegam całym rokiem na świeżym powietrzu. Takich dni gdy nie da się tego robić ze względu na lód lub baaardzo duży mróz jest na prawdę niewiele. Nie przeziębiam się i nie choruję. A dodatkowo pies szczęśliwy!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 11:20:12

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Moim postanowieniem noworocznym była regularna aktywność fizyczna. Na razie się udaje, już prawie cały miesiąc ćwiczeń za mną. Efekty są lepsze niż przypuszczałam! Jestem typem tzw. skinny fat. Niby noszę rozmiar XS, ważę 47 kg i mam blisko 1,70, ale jak zdejmę ciuchy to efektu "wow" nie ma. Na udach cellulit, na brzuchu mała fałdka... ale po miesiącu naprawdę widać różnicę! Mam zarys mięśni brzucha, skóra wyraźnie jędrniejsza. Tym razem nie oleję tego i będę ćwiczyć nadal!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 22:42:15

no wspolczuje, zwlaszcza ze przy takiej wadze to wysportowanej sylwetki miec za bardzo nie mozesz. mam taka szczupla kolezanke na silowni i wyglada jak luzny worek... zero miesni, czy nawet zbitej tkanki tluszczowej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 00:51:55

re: Trendy w fitnessie na 2015 rok: Co ćwiczyć, by mieć doskonałe ciało?

Krótkie ok 4 min. treningi przed każdym regularnym posiłkiem co 2 godziny :D Polecam właśnie 20 przysiadów , ćwiczenia z ciężarkami , 20 uniesień na leżąco bioder . Najważniejszy jest trening przed pierwszym śniadaniem .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 10:42:33

tak z ciekawosci, ma to przyspieszyc metabolizm? Czy ma to jakis inny cel?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 11:27:38

Genialne - dla kogoś, kto siedzi cały dzień w domu i ma na to czas. 10h wykładów dziennie 3 x w tygodniu, 2x w tygodniu po 8h, skutecznie uniemożliwia mi regularne posiłki.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 14:20:17

W takim razie postaw na intensywne 4 minuty ćwiczeń przed pierwszym śniadaniem , zamiast hantel użyj dwie półtorej litrowe wody mineralne . Nie obawiaj się umięśnienia ramion , chodzi o spalanie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 14:23:31

Co do posiłków rano lub wieczorem przygotował bym kanapki z pieczywa żytniego , jabłko , sok jedno dniowy zamiast zupy , orzechy . Te produkty są zdrowe , nie zawierają wysokiego indeksu glikemicznego , są sycące i łatwo je spożyć .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 14:25:28

Przyspieszyć metabolizm i przy nie spożywaniu wysokiego indeksu glikemicznego odchudzić nawet 2 i pł kil mieś. . Ale jedno między posiłkami i w nocy dopuszczalne są tylko woda mineralna , czarna herbata , w dzień czarna , gorzka kawa . To nie dieta ale styl życia .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-01-28 14:32:45

W tym wszystkim chodzi o to że przy takim stylu żywienia glukoza nie ma skoków , nie mamy ataków głogu ( wieczorami możemy być lekko głodni ale gorąca herbata lub woda gazowana pomogą ) , styl żywienia wyklucza w przyszłości cukrzycę typu 2 .

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz