Słomiany zapał do ćwiczeń: Dlaczego wciąż porzucasz trening?

05 Lutego 2016

Poszukajmy przyczyny.

trening

Nie ma skuteczniejszego sposobu na zdrowie i mocne ciało niż połączenie rozsądnego odżywiania z regularną aktywnością fizyczną. Ruszać należy się jak najczęściej, a do codziennej aktywności warto dołączyć ćwiczenia – minimum trzy razy w tygodniu przez pół godziny. Z pewnością nieraz podejmowałaś próbę wyrobienia w sobie nawyku regularnych ćwiczeń, ale skoro czytasz ten artykuł, nie wytrwałaś. Dlaczego?

Najlepsze ćwiczenia dla ciebie, jeśli nie byłaś na treningu od wieków!

Rezygnujesz, bo nie tracisz na wadze

Dla wielu osób główną motywacją do rozpoczęcia treningów jest chęć zgubienia niechcianych kilogramów. Przechodzą więc na dietę i zaczynają ćwiczyć. Z początku nawet gubią trochę ciała, ale gdy waga się zatrzymuje, zniechęcają się i rezygnują z treningów. To błąd – właśnie wtedy, kiedy waga staje, należy kontynuować ćwiczenia i nie rezygnować z diety. Pamiętaj, że efekty odchudzania najlepiej mierzyć, a nie ważyć. Poza tym mięśnie są cięższe od tłuszczu. Zwyciężczyni Australian Open 2016 Angelique Kerber ma 173 cm wzrostu i waży 68 kg, a niejedna kobieta chciałaby mieć taką figurę jak ona.

Do rozważenia: jeśli chcesz schudnąć jedynie poprzez trening, nie zmieniając nawyków żywieniowych, efekty będą mizerne. W odchudzaniu za sukces w 80 proc. odpowiada dieta, a trening – w 20 proc.

Trening sprawia ci ból

Gdy biegasz, dokuczają ci kolana. Gdy pływasz, boli cię grzbiet i nogi. Gdy gimnastykujesz się w domu, czujesz każdy mięsień… Następnego dnia dopadają cię zakwasy, praktycznie nie możesz chodzić. Jeśli trening kojarzy ci się z bólem, nic dziwnego, że prędzej czy później z niego rezygnujesz. Znane jest, co prawda, powiedzenie: „No pain, no gain” (bez bólu nie ma postępów), trening nie powinien się jednak kojarzyć z cierpieniem. To mogłoby oznaczać, że coś robisz nie tak i możesz sobie bardzo zaszkodzić. Wysiłek i zmęczenie są naturalne dla aktywności fizycznej, ale ból, który uniemożliwia ruch, to sygnał alarmowy – taki trening trzeba natychmiast przerwać.

Strony

Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2016-02-05 05:52:54

re: Słomiany zapał do ćwiczeń: Dlaczego wciąż porzucasz trening?

1 kg. miesnia i 1 kg. miesnia wazy tyle samo, ale fakt miesien jest przy tym mniejeszy ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-02-06 00:56:52

1kg miesnia i 1kg miesnia wazy tyle samo- no bo to to samo....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1