Odchudzający trening na skakance

12 Stycznia 2009

Znudziły ci się klasyczne ćwiczenia takie jak bieganie, aerobik czy pływanie? A może znów chciałabyś się poczuć jak mała dziewczynka? Koniecznie wypróbuj trening na skakance – odchudzający, odprężający i poprawiający humor!

Odchudzający trening na skakance

Trening na skakance to doskonały sposób na wzmocnienie i umięśnienie nóg oraz spalenie zbędnych kalorii – pół godziny intensywnych skoków to ubytek aż 250 kcal! Oprócz tego, wzmocnisz stawy, poprawisz krążenie oraz koordynację ruchową. Co ważne, nie musisz się obawiać, że, tak jak przy jeździe na rowerze czy bieganiu, nadmiernie rozbudujesz mięśnie. Trening na skakance doda ci jedynie lekkości, gracji i wdzięku oraz ładnie wymodeluje ciało.

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Na początku, ćwicz trzy razy w tygodniu, najlepiej w godzinach popołudniowych, gdyż trening ze skakanką jest bardzo intensywny. Nigdy nie zapominaj o 15-minutowej rozgrzewce, która pozwoli ci porządnie rozciągnąć mięśnie oraz przygotować organizm do zwiększonego wysiłku. Możesz na przykład zafundować sobie kwadrans wolnych, niskich skoków na palcach, po czym przejść do właściwej części ćwiczeń. Zacznij od trzech 3-minutowych serii skoków przeplatanych z 3-minutowymi przerwami. Po jakimś czasie zwiększ tempo, a przystanki rób co 15, 20, 25 i wreszcie 30 minut dziennie. Zawsze pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej postawy ciała – plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, barki cofnięte, łokcie jak najbliżej tułowia. W czasie skoków nie ruszaj barkami, a pozwól intensywnie pracować dłoniom i nadgarstkom. Po zakończeniu treningu zrób krótką serię ćwiczeń rozciągających.

Jaką skakankę wybrać?

Na rynku można znaleźć wiele rodzajów skakanek z różnych przedziałów cenowych. Jeśli traktujesz swój trening poważnie i ma się on stać codzienną przyjemnością, zainwestuj w porządną skakankę z ergonomicznymi chwytakami i regulacją długości. Jeśli chcesz kontrolować liczbę podskoków, skuś się na skakankę z podręcznym licznikiem.

Przeciwwskazania do treningu na skakance

Otyłość, zwyrodnienie stawów, ostra niewydolność serca/układu krążenia.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (139)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Iwona
(Ocena: 5)
2015-05-22 10:56:38

re: Odchudzający trening na skakance

Tak czytam te wasze komentarze i zastanawiam się czy to był artykuł o reklamie skakanki czy o efektach po skakance.może by ktoś napisał jakie są efekty a nie za ile kupił skakanke!?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
12347
(Ocena: 5)
2015-01-06 22:40:51

re: Odchudzający trening na skakance

Czyli jak mam otyłość to nie powinnam skakac ???...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Dola
(Ocena: 5)
2015-01-05 14:43:44

re: Odchudzający trening na skakance

Pamietajcie o odpowiednim jedzeniu. Nie chodzi o diete cud nie jeść tylko poczytajcie o pH krwi. Musi byc 7,36 takze jedzcie takie produkty by pH bylo mniej wiecej 7,3. Dlatego tyjemy bo za duzo zakwaszajacych produktow jemy. Nie pomoga zadne tabletki. Jestem szczupla i nie mam w koncu problemow z tradzikiem od czasu kiedy jem wiecej produktow alkalizujacych. Zycze wytrwalosci i radosci z cwiczen :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Fab
(Ocena: 5)
2013-07-18 17:20:12

die

niezapominajce o diecie. proponuje takze 2 razy dziennie biegać rano 5km i wieczorkiem 5km + skakanka rezultat bankowy:)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
xfit
(Ocena: 5)
2014-01-27 20:01:11

bez przesady, to chyba dla singli, którym się nudzi, wystarczy 5 x w tyg. trening siłowy i 3 x w tyg. aeroby jakiekolwiek + dieta (70% sukcesu to właśnie zdrowa i dobrze zbilansowana indywidualnie dobrana dieta). Widać masz bardzo dużo wolnego czsu, strzelam- 15 latek?, bezrobotny? A może tak bogaty, że nie musisz pracować i masz służbę?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
natalia
(Ocena: 5)
2013-05-23 12:41:39

re: Odchudzający trening na skakance

czytam te komentarze i jestem pelna nadziei po porodzie nie czuje sie dobrze,ze,swoim cialem zawsze,bylam szczupla i mialam jedrne cialo a teraz brzuszek odstaje no i klogramow wiecej mam zamiar zaczac skakac chociaz,nie mam silnej woli i tym sie martwie ale po komentarzach widze ze to dziala takze,kolej na,mnie:)dam znac po jakims czasie jak mi idzie...pozdrawiam i trzymajcie kciuki :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Ciekawa
(Ocena: 5)
2013-05-07 17:01:35

re: Odchudzający trening na skakance

Witam zaczzełam skakać na skakance , mam zamiar skakać około 30 minut dziennie .Czy to wystarczy aby schudnąć. I czy uda mi się pozbyć oponki z brzucha

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Karola
(Ocena: 5)
2013-04-02 17:47:26

re: Odchudzający trening na skakance

Ja skacze na skakance 30 minut i robię zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Czas skakania powinno się zwiększać co tydzień np. o 5 minut. Poza tym 7 minut na skakance nie jest dużo ponieważ prawdziwy tłuszcz zaczyna się spalać dopiero po 30 minutach treningu. Więc możesz nie widzieć rezultatów skakając tylko 7 minut.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
mk
(Ocena: 5)
2013-08-02 10:21:54

chyba skacząc....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Gość
(Ocena: 5)
2013-03-18 01:09:45

re: Odchudzający trening na skakance

Hej, chciałabym schudnąć, więc zaczęłam robić brzuszki-100szt i skakać na skakance -skaczę 7 min. tak już tydzień czasu. Jak na razie nie widzę żadnych rezultatów. Czy za mało ćwiczę? Co zrobić żeby pozbyć się zbędnych kg do wakacji?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ghi
(Ocena: 5)
2013-03-24 22:55:30

rezultaty będziesz widzieć dopiero po ok miesiącu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
BanTheWorld
(Ocena: 5)
2013-03-29 22:07:19

Podczas robienia brzuszków spala się bardzo mało kilokalorii. Lepiej zmień to na bieg w miejscu ok 15- 30 min. Skakanie na skakance regularnie przedłużaj. Życzę powodzenia :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
podpis
(Ocena: 5)
2013-06-07 19:53:55

wprowadz jeszcze diete, po 18 nie jedz juz nic, pij wode

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Nat
(Ocena: 5)
2013-06-15 10:41:50

Małe sprostowanie, nie powinno się jeść 3 godziny przed snem, a nie o 18... dlaczego ma się dziewczyna głodzić od 18 jeśli np. spać idzie o 12 czy 2 w nocy? Tym bardziej, że ćwiczy regularnie :P

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Taka jedna
(Ocena: 5)
2013-02-25 23:44:53

re: Odchudzający trening na skakance

Dziewczyny, mam 22 lata i w wieku 14 lat też byłam płaska jak deska ;) wszystko urośnie w swoim czasie, pamiętajcie tylko żeby się tylko tak strasznie nie odchudzać, bo piersi się z powietrza nie wezmą a kobieta trochę ciałka powinna mieć, żeby nie wyglądać jak babochłop ;) Skaczę na skakance od 3 miesięcy, początkowo UMIERAŁAM, z tygodnia na tydzień szło mi coraz lepiej, dzisiaj zrobiłam 2500 skoków, z przerwami na oddech co 10 min :) i efekty SĄ ! Skakanka ma ZBAWIENNY wpływ na tyłek, uda i nawet na brzuch :D ( kto by pomyślał) Nie zależało mi na schudnięciu lecz na wymodelowaniu sylwetki, moim zdaniem nie ma lepszego sposobu na zgrabny tyłek i nogi niż skakanka :) Nie poddawajcie się, początki są trudne ale trzeba się przełamać, choćby po 50 skoków na dzień robić i obiecuję, że z dnia na dzień będzie coraz łatwiej :) Pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Magda
(Ocena: 5)
2013-02-25 21:59:16

re: Odchudzający trening na skakance

Hej,mam 14lat.Mam problem po odchudzaniu.W wakacje schudłam 10 kg z 52 do 42kg(wz. 1,61m) i piersi mi strasznie zmalały,wcale ich nie mam.Rosnąć też nie chcą. Co zrobić?? Jestem załamana... ;(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2013-05-04 19:14:38

jak tyle schudłaś

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Duśka
(Ocena: 5)
2013-08-26 17:31:31

po co chudłaś . za młoda jesteś. rozumiem ćwiczenia, ale nie ścisłą dietę lub głodzenie się do osiągnięcia takich rezultatów

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz