Joga w domu - od czego zacząć?

30 Sierpnia 2014

Nazywana jest sekretem piękna kobiety. Dlaczego warto uprawiać jogę i jak się do tego zabrać?

joga

Joga powstała około dwa tysiące lat temu w Indiach. To nauka o życiu. „Jej twórcami byli hinduscy mędrcy mieszkający w lasach w dolinie rzeki Indus. Obserwacja natury stała się dla nich inspiracją do opracowania pozycji, które pozwalają człowiekowi osiągnąć równowagę między ciałem, duszą i rozumem” – czytamy w książce Anny Sołtysiak o jodze (Wydawnictwo SBM 2002).

Jogę uprawia się po to, by osiągnąć wewnętrzną harmonię na wszystkich poziomach. Da nam to zdrowie, siłę, energię, urodę. Anna Sołtysiak pisze, że każdy element jogi jest ze sobą powiązany. „Regularne uprawianie jogi pomaga zapobiegać i leczyć dolegliwości różnego typu. Prowadzi również do naturalnej równowagi i harmonii ciała, ducha i umysłu. Najlepsze rezultaty uzyskuje się przy pełnej koncentracji i skupieniu uwagi”.

Jogę warto ćwiczyć regularnie. Możesz zapisać się na kurs albo spróbować robić to w domu. Jeśli wybierasz tę drugą możliwość, jak się za to zabrać, podpowiemy ci razem z Kareen Zebroff, autorką poradnika „Joga dla każdego” (wyd. Aba 2000).

Czas

Zdaniem autorki najkorzystniejsza pora na uprawianie jogi to czas zaraz po przebudzeniu lub tuż przed położeniem się do łóżka. „Są to pory dnia, kiedy ćwiczenia można najlepiej zintegrować w wypełniony obowiązkami dzień. Rano ciało jest wprawdzie jeszcze nieco sztywne po długim bezruchu, jednak ćwiczenia dają nam energię wystarczającą na cały dzień” – tłumaczy Kareen Zebroff. Ale ćwiczyć możesz też wieczorem – trening jest wtedy łatwiejszy. Wieczorna joga odpręża, zapewniając ci potem spokojny, głęboki sen.

Miejsce

Najlepiej uprawiać jogę w miejscu dobrze przewietrzonym, gdzie nikt nie będzie ci przeszkadzał. Im bardziej skoncentrujesz się na wykonywanym ćwiczeniu, tym lepiej ci ono wyjdzie. Ważne, aby podłoże nie było ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie. Zdaniem Kareen Zebroff dywan lub koc w zupełności wystarczą, choć możesz się też zaopatrzyć w matę do ćwiczeń.

Strony

Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

beata
(Ocena: 5)
2014-09-20 13:24:28

re: Joga w domu - od czego zacząć?

moim zdaniem joga powinna być dopełnieniem ćwiczeń siłowych. Dla mnie jest to właśnie taka forma. 2-3 razy w tygodniu ćwicze, dla rozluźnienia mięśni i własnego spokoju. Wypełniam joga dniu których nie ćwiczę intensywnie. Jednak nie mogłabym ćwiczyć na sali pośród ludzi, mam swoje tempo i wiem jak cchę ćwiczyć. Kupiłam własny sprzęt na JogaStyl i podręczniki, a także ten wymieniony w artykule i sama się szkolę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-08-30 11:20:37

re: Joga w domu - od czego zacząć?

Pilates lepszy :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Domi
(Ocena: 5)
2014-08-30 10:48:29

re: Joga w domu - od czego zacząć?

Joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale również i psychiczne:) Polecam każdemu!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1