Jesienny stretching w domu

12 Listopada 2012

Jeśli na siłownię ci nie po drodze, postaw na rozciąganie mięśni w domowym zaciszu. Szybko zauważysz efekty.

stretching

O regularnej aktywności fizycznej powinna pamiętać każda z nas, bez względu na porę roku. Jeśli systematyczny ruch nie jest jednak twoim nawykiem, jesienią i zimą trudno będzie ci zmobilizować się do ćwiczeń. Nie zapominajmy jednak, że trenować możemy również w domu – i to zupełnie za darmo. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób, odpowiadamy: stawiając na stretching. Dla większości ćwiczących osób jest to tylko sposób na rozgrzewkę czy zakończenie treningu, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyś z rozciągania mięśni uczyniła swoją ulubioną aktywność fizyczną.

Szereg zalet

Dzięki stretchingowi poprawisz elastyczność i gibkość całego ciała, korzystnie wpłyniesz również na ukrwienie układu motorycznego. Rozciągać się nie tylko może, ale wręcz powinien każdy – szczególnie jeśli brakuje mu ruchu. Do wykonania takich ćwiczeń potrzebna będzie mata lub karimata, ewentualnie koc albo dywan, a także luźny, nieograniczający ruchów strój. Uwaga! Stretching statyczny należy poprzedzić krótką rozgrzewką, ponieważ rozciąganie nierozgrzanych mięśni może skończyć się zapaleniem albo kontuzją. Rozgrzewka może składać się z krótkiego, lekkiego biegu, podskoków, przysiadów, „pajacyków” itp. Może być to także stretching dynamiczny, czyli szybkie wymachy rękami i nogami. W ten sposób dotlenisz i rozgrzejesz mięśnie oraz zwiększysz ciśnienie krwi. Teraz możesz zacząć trening.

Strony

Komentarze (13)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

demotmen
(Ocena: 5)
2013-07-10 17:57:24

re: Jesienny stretching w domu

zapraszam na demotmenpl

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-29 14:41:46

proponuje trochę jogi

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 22:20:04

UWIELBIAM STRECHING

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 18:11:58

A czy te ćwiczenia pomogą na grube i masywne nogi? Jeśli nie, to jaki ćwiczenia stosować, żeby 'schudnąć' z nóg? :

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 21:05:38

Ewa Chodakowska ma świetne wysmuklajace ćwiczenia, ma fanpage na facebooku :) polecam!!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 11:25:02

nie czytam bo i tak mi się nie chce ćwiczyć xd

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 09:00:56

A co myślicie o skakaniu na skakance?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 10:28:53

jedno z najlepszych ćwiczeń jakie znam!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 18:30:47

dzis załatwiłam sobie skakanke super spala się tluszczyk!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 08:45:33

Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia bez rozgrzewki i rozciągania, czułabym się "zastana" i ociężała :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-12 06:22:54

Ja już po porannym treningu i prysznicu :-). Pozdrawiam wszystkich! I gorąco zachęcam do ćwiczeń, nic tak nie pobudza jak zastrzyk endorfin z samego rana

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2012-11-14 20:05:37

tak tylko trzeba miec na to czas , bo ja o 6: 22 siedze juz w pracy wstaje przed 5 mam czas tylko na ubrasnie sie i makijaz czasem zdaze kanapke tylko zjesc

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz