Jak zacząć ćwiczyć, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

16 Marca 2016

Postanowione: rozpoczynasz treningi. Świetnie! Tylko jak trenować bezpiecznie i z pożytkiem dla organizmu?

fitness

Z badań Eurobarometru nie płyną optymistyczne wnioski – ponad połowa Polaków jest nieaktywna fizycznie. Również badań CBOS-u z 2013 wynika, że sport bądź ćwiczenia fizyczne w ciągu ostatniego roku podjęło 66 proc. polskich respondentów. A co z resztą? Nie ma się co łudzić, że Polacy, jak kraj długi i szeroki, są aktywni fizycznie. Niestety. Daleko nam np. do Skandynawów, gdzie uprawianie sportu jest na porządku dziennym. Z drugiej strony nie da się ukryć, że w tym temacie coś zaczęło się zmieniać – zapanowała moda na ruch; coraz więcej Polaków gimnastykuje się, biega, jeździ na rowerze.

Być może po (długim) okresie bezczynności postanowiłaś dołączyć do grupy aktywnych. Doskonale. Zanim jednak sport na dobre zagości w twoim życiu, sprawdź, od czego zacząć i jak ćwiczyć bezpiecznie.

One schudły w 30 sekund. Jak to możliwe?

Mierz siły na zamiary

Metamorfozy publikowane na Facebooku przez Ewę Chodakowską robią wrażenie. Gdy widzisz dziewczyny, które schudły 10, 20, 30 kg, pewnie masz ochotę natychmiast wziąć się za siebie i jak najszybciej pozbyć się tłuszczyku. Powoli! Ćwiczyć nie wolno na wariata – niezaprawiony organizm potrzebuje czasu, by przystosować się do regularnej aktywności fizycznej. Twoja wydolność i możliwości będą rosły stopniowo. Trening powinien być dostosowany do kondycji, sprawności i stanu zdrowia. Oto, co musisz sprawdzić przed rozpoczęciem regularnych ćwiczeń:

- Wskaźnik masy ciała – czyli BMI. Osobie otyłej zaleca się inne formy aktywności niż takiej, której waga jest w normie albo która ma lekką niedowagę. Kalkulatory znajdziesz w sieci. Możesz również swoją wagę (w kilogramach) podzielić przez wzrost (w metrach) podniesiony do kwadratu. Prawidłowa masa ciała zawiera się w przedziale 18,5–24,99.

- Ciśnienie krwi – prawidłowa wartość powinna oscylować wokół wyniku 120/80 mmHg. Wartości powyżej 140/90 diagnozowane są jako nadciśnienie.

- Twoja kondycja: czy jesteś w stanie wejść na trzecie piętro bez zadyszki? Ile zajmuje ci przejście kilometra? Jak dużo przysiadów robisz w minutę? Czy dotkniesz palcami swoich stóp bez zginania kolan? Takie proste testy pomogą ci się zorientować, w jakiej jesteś formie i czy nawet najprostsza aktywność fizyczna nie kończy się sapaniem, dudnieniem serca oraz zawrotami głowy.

Strony

Komentarze (3)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Amelka
(Ocena: 5)
2016-04-05 10:01:20

re: Jak zacząć ćwiczyć, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Ja pierwsze co to robiłam badanie Genetic Lab aby wogóle dopasować swoje treningi do tego ile w stanie jest znieść mój organizm oraz aby poznać siłę i wytrzymałość swoich mięśni bo raczej kontuzje nie są u mnie mile widziane.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-03-16 11:30:25

re: Jak zacząć ćwiczyć, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

moja koleżanka schudła stosując diete limvena wiec teraz ja zaczynam kuracje pod jej okiem, i schudła ponad 10kg!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-03-16 07:21:14

re: Jak zacząć ćwiczyć, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Stosowałam już właściwie wszystko i ciągłe jojo, już miałam doła. Dziennie robiłam ponad 200 brzuszków i jedyne czego się nabawiłam to ból pleców. W końcu trafiłam na system fizjologiczny. Laski naprawdę rewelacja to działa bez dwóch zdań. Po 9 miesiącach mam już 19 kg mniej i nie mam jojo. Bardzo dobrze się czuję, wyniki mam dużo lepsze. Jeszcze nie mam idealnej wagi ale odchudzam się dalej. Ile czasu i kasy wcześniej zmarnowałam wolę nawet nie myśleć. Wiedza o systemie fizjologicznym uświadomiła mi jakie wcześniej popełniałam karygodne błędy, teraz już wiem czemu te brzuszki przedtem nie działały. Poczytajcie sobie jego książkę Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii, Naprawdę warto :D

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1