Jak zacząć biegać?

05 Kwietnia 2016

Planujesz zacząć biegać? Podpowiadamy, jak zacząć trenować.

Jak zacząć biegać

Bieganie to obecnie jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej, która ma wiele zalet. Po pierwsze nie wymaga specjalnej nauki ani umiejętności. Po drugie nie wiąże się z dużym nakładem środków finansowych, jak na przykład w przypadku ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Po trzecie wzmacnia odporność. Dla niektórych na pewno będzie miało znaczenie także to, że pozwala zrzucić nadprogramowe kilogramy.

Jogging ma charakter aerobowy i działa na układ oddechowo-krążeniowy. Niektórzy uznają go za najlepszą formę kuracji antydepresyjnej, gdyż daje poczucie zadowolenia, że człowiek walczy z lenistwem oraz własnymi słabościami, a z drugiej strony wprawia w świetny nastrój. Na ten ostatni aspekt z pewnością ma wpływ dłuższy pobyt na świeżym powietrzu i solidne dotlenienie mózgu.

Na ulicach polskich miast coraz częściej można zauważyć osoby, które biegają. Płeć oraz charakter nie mają w tym przypadku żadnego znaczenia. Być może jesteś osobą, która planuje zacząć lub wystartowała z treningami i ma wątpliwości oraz często poddaje się zniechęceniu. Dlatego podpowiadamy, jak należy to robić, żeby pomimo zerowej kondycji fizycznej, czerpać z biegania satysfakcję i zamienić je w nałogową przyjemność.

Zobacz także: Słomiany zapał do ćwiczeń: Dlaczego wciąż porzucasz trening?

1. Zaczynam biegać

Po pierwsze musisz wybrać odpowiednie miejsce. Chodnik na ulicy niekoniecznie spełni wszystkie warunki, ze względu na pewne utrudnienia. Przechodnie, wśród których są nieuważne staruszki oraz dzieci, a nierzadko i rowerzyści, mogą stanowić przeszkodę oraz zwyczajnie irytować. Najlepszym miejscem będzie park czy las. Nie chodzi tylko o mniejszą liczbę osób, ale także nawierzchnię. Naturalny teren jest bardziej bezpieczny dla stawów. Jeżeli dokonałaś już wyboru pod tym względem, wskazane będzie także wprowadzenie, zwłaszcza dla tych osób, które od dawna nie miały nic wspólnego z wysiłkiem. Rzucanie się od razu na głęboką wodę może wywołać zniechęcenie, dlatego przez pierwszych kilka dni ćwicz marsz. Powinien być intensywny na tyle, żebyś poczuła zmęczenie.

Istotny jest także ubiór. Lepiej zainwestować w markowe buty przeznaczone typowo do biegania. Dzięki nim zminimalizujemy ryzyko kontuzji. Jeżeli chodzi o resztę, dobrze byłoby wybrać produkty wykonane z materiałów syntetycznych, które będą odprowadzać wilgoć na zewnątrz oraz chronić przed utratą ciepła w chłodniejsze dni. Na słoneczną pogodę warto także pomyśleć o odpowiednich okularach.

Kolejny aspekt to odpowiednia postawa. Tułów wyprostowany, ręce zgięte w łokciach pod kątem prostym i możesz zaczynać!

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (2)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2016-04-06 07:30:45

re: Jak zacząć biegać?

Jest tylko jeden sposób. Założyć dres i wyjść z domu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2016-04-05 15:40:41

re: Jak zacząć biegać?

aaaaa

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1