Jak wrócić do przerwanego treningu? To nie jest łatwe, ale możliwe!

18 Grudnia 2016

Kontuzja, ciąża, brak czasu czy ochoty – z różnych powodów robimy sobie przerwę w treningach. Powrót do ćwiczeń bywa jednak bardzo trudny…

trening

Przekonała się o tym Róża, która kilka miesięcy temu urodziła synka. „Przed zajściem w ciążę byłam bardzo aktywną kobietą. Przynajmniej dwa razy w tygodniu biegałam, chodziłam na siłownię i zajęcia jogi, a kiedy nie miałam na to czasu, to ćwiczyłam w domu, przed komputerem, podglądając filmiki słynnych trenerek fitnessu” – opowiada młoda kobieta.

Gdy dowiedziała się, że zostanie matką zaczęła ograniczać aktywność fizyczną, co wymusiły też problemy zdrowotne, ponieważ jej ciąża była poważnie zagrożona. Na szczęście Róży udało się urodzić zdrowego chłopca, jednak treningi odeszły w zapomnienie. „Chyba jak większość młodych matek stałam się typowym „couch potato”. Nic mi się nie chce, ciągle czuję się zmęczona i taka rozmemłana, najchętniej cały czas bym spała, na co oczywiście nie mam szans, bo Franek nawet w nocy bez przerwy domaga się uwagi. Już nie wspomnę o tym, jak wygląda moje ciało po ciąży. Gdy ćwiczyłam było dość jędrne i wysportowane, teraz skóra wisi, mam wałek wokół brzucha, a w dodatku doszedł jeszcze cellulit” – skarży się.

Ile możesz schudnąć, ćwicząc w domu?

Od dłuższego czasu Róża planuje wrócić do treningów, ale na razie kończy się tylko na planach. „Potrzebuję jakiegoś mocnego bodźca, dzięki któremu założyłabym strój sportowy i poszła chociaż potruchtać. A na razie wygląda to tak, że obiecuję sobie, że zrobię to rano, a wtedy zwykle nie chce mi się wstać z łóżka po kolejnej nieprzespanej nocy, albo Franek płacze, albo pogoda jest kiepska. Zawsze znajdzie się jakaś wymówka” – tłumaczy kobieta.

Nie da się ukryć, że powrót do przerwanych treningów bywa bardzo trudny i nie ma większego znaczenia, z jakiego powodu zaniechaliśmy ćwiczeń. Czy zdecydowało o tym zajście w ciążę, jak w przypadku Róży, czy może kontuzja, brak czasu lub zwyczajne lenistwo i utrata chęci do nadmiernej aktywności fizycznej.

W przypadku osób, które trenowały dość intensywnie, wystarczy niekiedy kilka tygodni przerwy, by mięśnie zwiotczały, a przy pokonywaniu kilku schodków pojawiała się zadyszka. Badania naukowe wykazały, że aktywna fizycznie kobieta już po dwóch miesiącach bez ćwiczeń traci blisko 25 proc. wypracowanej wcześniej siły.

Strony

Komentarze (0)
ocena
0/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz