Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

26 Kwietnia 2014

Nie musisz kupować karnetu na siłownię ani do klubu fitness, jeśli to ci nie pasuje. Wzmocnisz ciało i schudniesz, ćwicząc we własnym mieszkaniu.

robienie brzuszków

Ćwiczenie w domu jest tanie, praktyczne i… modne. Za sprawą takich trenerek jak Ewa Chodakowska, Ania Lewandowska, Jillian Michaels czy Mel B kobiety zaczęły trenować w swoim mieszkaniu. „Wolę to, bo ćwiczę, kiedy chcę i co chcę, nie muszę wychodzić z domu i umawiać się na konkretną godzinę” – uważa Agnieszka. To prawda. Do treningów domowych trzeba się jednak zabrać z głową. By osiągnąć jak najlepsze efekty (i by nie zrobić sobie krzywdy).

Wybierz trenera, z którym będziesz ćwiczyć

Każdy trener personalny kładzie nacisk na coś innego. Koncentruje się na innych partiach ciała i grupach mięśniowych. W odmienny sposób motywuje do pracy. Jeden jest łagodny, drugi wymagający. Musisz zdecydować, co do ciebie przemawia najbardziej. Przejrzyj filmiki w internecie, fora dyskusyjne. Zastanów się, metoda którego trenera ci pasuje. Pamiętaj, że nie będzie on obok ciebie, przysłuchaj się więc wszystkiemu, co mówi do kamery w trakcie treningu.

Na to zwróć uwagę:

- Intensywność ćwiczeń. Może warto zacząć od krótszych, np. 15- i 20-minutowych treningów?

- Wskazówki. Ważne jest to, co trener mówi do ciebie. Chodzi głównie o to, kiedy zaciskać, a kiedy rozluźniać mięśnie, w jaki sposób oddychać, kiedy robić przerwy, jak stawiać stopy na podłożu, a czego nigdy nie robić itp.

- Stopień zaawansowana. Ewa Chodakowska zwykle ćwiczy sama, Jillian Michaels najczęściej ma do pomocy dwie dziewczyny, a Mel B – całą grupę. U Jillian ćwiczenia wykonywane są na różnym stopniu zaawansowania, co pozwala dopasować się do konkretnego treningu w zależności od możliwości, siły, kondycji itd.

- Urozmaicenie. Domowy trening powinien angażować różne grupy mięśniowe i harmonijnie rozwijać całe ciało.

Zawsze rób rozgrzewkę i cool down

To absolutna podstawa – nawet jeśli trenerka o tym nie wspomina. Rozruszanie i rozciągnięcie mięśni uelastycznia je, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko powstania poważnej kontuzji podczas właściwego treningu. Rozgrzane się zmniejsza również szansę na to, że życiowy rekord zostanie nieoczekiwanie zaprzepaszczony przez skurcz. Rozgrzewka powoduje wzrost wydolności organizmu: nasze ciało może biec nieco szybciej, dłużej znosimy „maksymalne obroty” itp.

Strony

Komentarze (27)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

ada
(Ocena: 5)
2014-04-26 21:29:12

re: Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

Tiffany jest najlepsza na poczatek :)) boczki

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
JOla
(Ocena: 5)
2014-04-26 16:43:10

re: Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

P90X jest super. Codziennie inna część ciała, więc się nie nudzi, a efekty widać szybko jeśli ćwiczy się regularnie

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 11:06:33

re: Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

A Tiffany? Ona jest super, ale nic o niej nie napisaliscie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 12:06:36

też ją lubię, keaira lashae jest też fantastyczna

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 08:48:03

re: Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

uwielbiam początkujące osoby, które nie mają pojęcia o poprawnej postawie, a i tak zabierają się za ćwiczenia w domu. telewizor was nie poprawi! a wzorowanie się na chodakowskiej, królowej błędów z lewym certyfikatem od kolegi męża jest największą porażką. ale niektórzy wolą być "modni". cóż, ja wolę być zdrowa i swoje cele osiągnęłam.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 09:53:55

Lepiej ćwiczyć jakkolwiek, niż w ogóle

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 12:07:27

jak tak trąbisz o błędach chodakowskiej to czekam na listę rzeczy które robi źle, bo samo powiedzenie, że "źle wykonuje ćwiczenia" to możesz sobie wetknąć nie powiem gdzie :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 12:51:55

to co? Mam sobie panią od wf-u przytargać do domu? Nie każdy ma czas i pieniądze na siłownię (na której też można się uszkodzić) czy trenera personalnego.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 20:08:10

Niby nie ale nawet miesiąc na siłowni pozwoli wyrobić sobie odpowiednią postawę podczas ćwiczeń, nie mówiąc o tym, że jeśli robisz coś źle od razu podchodzi do Ciebie trener i poprawia wszystko. Lepiej wydać te pieniądze na nawet jeden karnet żeby wiedzieć co i jak niż potem wydawać na rehabilitację.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 22:35:30

W każdym zestawie (oczywiście mówie tu o dobrych trenerkach a nie Chodakowska) prowadzący tłumaczy ćwiczenia... Ale niee, lepiej ściszyć, włączyc muzykę a na ekran tylko zerkać...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 23:24:45

Ja jestem baaaaardzo początkująca, bo nigdy nie lubiłam ruchu, ćwiczę w domu schudłam już 5 kg w 1,5 tygodnia i bardzo się cieszę, że nie wydałam tych pieniędzy na to, że mam robić praktycznie to samo tylko że w towarzystwie innych zadyszanych osób albo pakerów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-27 08:15:59

Nie wiem czy jest Ci czego gratulować, bo bezpiecznie jest chudnąć do 1 kg tygodniowo żeby kilogramy nie wróciły ale co ja mogę wiedzieć o ćwiczeniu ;) Wątpię czy w domu masz wszystkie sprzęty, które są na siłowni, jeśli nie to niestety nie robisz praktycznie tego samego ;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
gość
(Ocena: 5)
2014-04-27 15:25:34

Nie prawda siłownia ani maszyny nie jest nikomu potrzebna by lepiej wyglądać lepiej. Mówię tu o treningu dla lepszego samopoczucia i zdrowia. Każdemu polecam ruszyć się z kanapy i ćwiczyć cokolwiek. W wolnych chwilach lektura na temat metod ćwiczeń. Dla kobiety x nie liczą się jakieś tam osiągnięcia w sporcie. Ważne jest nie dostawać zadyszki wchodzą po schodach na 4 piętro i zgubić te schaby wylewające się z pod ubrań to dla 95% kobiet jest celem i to naprawdę można osiągnąć w domu. Ćwicząc racjonalnie i słuchając swojego ciała. Lepszy ruch niż depresja i inne choroby cywilizacyjne. Pozdrawiam

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-27 20:55:44

a kto tu mówi o chudnięciu jako sukcesie?? to, że ktoś rusza się i schudł ma świadczyć o tym, że treningi TV są w porządku? to, że wam nic się nie stało nie znaczy, że u innych jest tak kolorowo. poczytajcie sobie fora w internecie, aż huczy. poza tym, w TV powiedzą wam jak wykonać ćwiczenie, ale 90% początkujących myśli, że wykonuje coś prawidłowo, kiedy realia są inne. tak jak ktoś napisał wyżej, lepiej wybulić hajs na trenera niż na rehabilitację. nawet jedna lekcja z trenerem jest lepsza niż żadna - wtedy wprost naprostuje wasze błędy i będziecie pamiętać jak układać ciało do poszczególnych ćwiczeń. a osobiście twierdzę, że półroczne efekty wykonywane w domu można spokojnie osiągnąć w miesiąc pod okiem trenera. poza tym, jeśli ktoś ma wystarczającą wiedzę, nie widzę problemu w treningach przed TV

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ppp
(Ocena: 5)
2014-04-28 22:29:49

Oto błedy skoro sie tak prosicie: 1. Pokazywane przez nia "ćwiczenia na kanapie" w Pytaniu na śniadanie. Ćwiczenie na miękkim podłożu może doprowadzić do urazu odcinka szyjnego lub lędźwiowego. 2. Podczas wyskoków kolana nie mogą składać sie do środka! 3. Źle wykonuje tzw. deske. Ciało powinno być w linii prostej! 4. Od kiedy to robi sie pompki na kanapie?!?! 5. Brak jakiegokolwiek wykształcenia i udokumentowanego doświadczenia w pracy trenera! 6. Brak przerwy w jej planach treningowych. ( Mięśnie muszą odpoczywac!) 7. Jej dieta opiera sie na jedzeniu owoców ( a gdzie białko?) 8. Ćwiczenia z dzieckiem na rękach?! WTF?!?! Jest tego o wiele wiele więcej. Ludzie przejrzyjcie wkońcu na oczy! Jej nie zależy na was tylko na waszych pieniądzach!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 08:28:17

re: Jak mądrze (i skutecznie) ćwiczyć w domu?

a co jak ćwicze boso? coś sie może dziać niedobrego?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 10:24:45

ja ćwiczę bez butów na dywanie od pół roku i efekty są bardzo zadowalające, żadnej kontuzji nie miałam :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 12:08:13

zależy co ćwiczysz, jak coś typu skalpel to możesz bez butów, bardziej intensywne programy TYLKO w butach

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 16:23:26

Absolutnie NIE wolno ćwiczyć bez butów!!! Chyba sobie żartujesz??? Jestem rehabilitantką i co jakiś czas przychodzą do mnie kobitki które ćwiczyły bez dobrych butów albo w zwykłych trampeczkach! Co druga kończy z nogą w STABILISATORZE. Ludzie, poczytajcie o czymś zanim się za to zabierzecie!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 20:09:05

wow,a ja ćwiczyłam w dobrych adidasach w fit curves z instruktorkami i nabawiłam się kontuzji na steperze,a ćwiczę m.in.turbo spalanie w skarpetkach fitness i nic nigdy mi nie było hi

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 20:33:05

stawy ci kiedyś o tym przypomną :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 20:46:14

To muszę zamienić jednak te skarpetki fitness na adidasy...to tylko do ćwiczeń rozciągających nadają się te skarpetki(?fitness-z wypustkami) a dziś zakupiłam nowe i się cieszyłam że takie ładne..

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 22:34:08

Chyba żartujesz? :o But ma trzymać kostkę, amortyzować, usztywniać... Boże, lepiej zrezygnuj z ćwiczeń bo aż mnie ciarki przechodzą jak czytam takie herezje...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-26 22:55:01

A może stabilizatorze, pani wielka rehabilitantko?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-04-27 17:46:33

Trzeba być bardzo ograniczoną osobą żeby czepiać się literówek :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz