Gdy ćwiczenia nie dają efektu...

21 Lipca 2014

Systematycznie się ruszasz, ale efekty są raczej mizerne? Sprawdź, gdzie popełniasz błąd.

bieganie

Zawzięłaś się. Złożyłaś sobie postanowienie, że będziesz regularnie ćwiczyć. Minął pierwszy tydzień, drugi, trzeci i słowa dotrzymałaś. Czujesz się lepiej, masz więcej energii – to fakt. Ale jednak coś tu nie gra. Wchodzisz na wagę. I nic. Zero kilogramów mniej. Mierzysz się. To samo. Cellulit nie zniknął, nadal masz boczki i mało jędrną skórę. Wmawiasz sobie, że zbyt szybko chciałaś zobaczyć spektakularne efekty. Ćwiczysz więc dalej, ale efektów jak nie było, tak nie ma. Wściekasz się, irytujesz i rzucasz wszystko w diabły. Słusznie? Nie, bo każda forma ruchu jest na wagę złota, ale z drugiej strony, jeśli trenujesz nieefektywnie, możesz sobie zaszkodzić. Pytanie tylko, dlaczego twoje treningi nie dały spodziewanych rezultatów.

Powodów może być kilka. Brak oczekiwanych efektów najczęściej wynika z niedostatecznej wiedzy i błędów popełnianych w trakcie treningu. Oto te najpowszechniejsze:

- Za dużo aerobów. Trening cardio, czyli taki, który podnosi wytrzymałość serca i wydolność organizmu, jest potrzebny, aby schudnąć, wzmocnić zdrowie, wyrzeźbić sylwetkę – to m.in. pajacyki, rower, bieganie, podskoki, orbitrek itp. Ale same aeroby nie wystarczą! Trening cardio prowadzi do katabolizmu mięśni, a to w dłuższej perspektywie kończy się… odkładaniem tkanki tłuszczowej. Rozwiązanie? Połącz aeroby z treningiem siłowym, czyli z obciążeniami. To konieczne! Zainwestuj w ciężarki, zapisz się na siłownię itp.

- Za dużo treningu. W sporcie zasada „im więcej, tym lepiej” się nie sprawdza. Twoje mięśnie potrzebują czasu na odpoczynek i regenerację. Nie można ich katować długim, monotonnym treningiem dzień po dniu. I pamiętaj o jeszcze jednym – im intensywniej ćwiczysz i im większy dajesz sobie wycisk, tym większe prawdopodobieństwo, że porzucisz trening. Przerwy są więc niezbędne również dla higieny psychicznej.

- Niedokładny trening. Już wiesz, że przeforsowywanie się nie ma sensu. Ale również trening niedbały nie daje żadnych rezultatów. Żeby ćwiczenia były efektywne – i potwierdzi to każdy trener – musisz ćwiczyć dokładnie, na 100 proc. swoich możliwości. Odpowiednia pozycja, napięte mięśnie, koncentracja to twój obowiązek w czasie treningu – inaczej szkoda twojego wysiłku. Bardzo ważny jest też prawidłowy oddech – wydech zawsze ma miejsce w momencie skurczu mięśni.

Strony

Komentarze (7)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-21 11:20:42

re: Gdy ćwiczenia nie dają efektu...

a ja mam taki problem ze jak od jakiegos czasu znowu zaczelam robic brzuszki (na rozne sposoby) to w ogole nie czuje miesni brzucha, chociaz robie je dobrze bo jak wczesniej cwiczylam tym sposobem to byly ogromne efekty i nie wiem co mam robic bo chcialabym znowu cwiczyc ale nie widze sensu skoro moich miesni podczas terningu nie czuc.. :(

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-21 12:01:04

brzuszki to jedne z najmniej efektywnych ćwiczeń na brzuch

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-21 12:10:07

ale wlasnie o to chodzi ze przez dlugi czas je robilam i tylko dzieki brzuszkom schudlam bardzo duzo na brzuchu i ladnie go wyrzeznbilam nawet nie stosujac zadnych diet tylko teraz po jakims czasie przerwy jak cwicze to nie czuje tego bolu jak wczesniej i zastanawiam sie dlaczego :/

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-21 12:48:18

zacznij robić inne ćwiczenia na brzuch. Na youtubie Mel B ma świetnie ćwiczenia

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2014-07-21 14:14:46

bo jak ćwiczyłas dużo i porzadnie to po prostu już sie przyzwyczaiłaś i wyrobiłaś.. to tak jak u sportowców, oni nei dostana zakwasów po biegu a człowiek o przeciętnej kondycji już tak.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1