Fitness czy siłownia?

23 Czerwca 2008

Nad sylwetką warto pracować cały rok, nawet w wakacje. Ćwiczenia nie tylko poprawiają figurę, ale wpływają na samopoczucie.

Fitness czy siłownia?

Jeśli chcecie popracować nad swoją figurą albo dopilnować, aby nic złego się z nią nie stało, staniecie przed odwiecznym dylematem - zajęcia fitness czy siłownia? Co daje lepsze i szybsze efekty? Co jest zdrowsze? Odpowiedzi jest tyle, co trenerów i instruktorów.

Najpierw musicie wybrać, w jakich warunkach chcecie ćwiczyć. Wiadomo, że siłownie opanowane są w większości przez facetów, co prawda powstają kluby dla kobiet, ale są jak na razie rzadkością. Na zajęciach fitness w większości pojawiają się kobiety, a mężczyźni są rodzynkami, choć coraz częstszymi.

Każdy rodzaj treningu warto zacząć od rozmowy z trenerem\instruktorką i indywidualnego doboru ćwiczeń bądź zajęć pod kątem naszych potrzeb i oczekiwań.

Ćwiczenia na siłowni to zazwyczaj treningi siłowe, podczas których zajmujemy się konkretnymi partiami mięśni. Ważne, żeby wykonywać je poprawnie, w przypadku błędów możemy się nabawić bolesnych kontuzji bądź urazów. Zajęcia na siłowni pod względem ich intensywności mogą być mniej lub bardziej męczące. Długość czasu spędzanego na treningu zależy jedynie od nas, powinno to być minimum 1,5 godziny.

Alternatywą wobec ćwiczeń siłowych są treningi aerobowe - bieganie po bieżni, rowerek, steper, wiosła. Jeśli obawiacie się, że wykonujecie jakieś ćwiczenia źle, wykupcie jednorazowo zajęcia indywidualne. Pod okiem trenera nauczycie się, jak wykonywać ruchy i oddychać, by zoptymalizować trening.

Zajęcia fitness musicie zacząć od wyboru rodzaju ćwiczeń - zazwyczaj jest spory i poszczególne kluby różnią się ofertami. Ćwiczy się w grupach, co daje dodatkową motywację i gwarantuje dobrą zabawę. Zajęcia są prowadzone w szybkim tempie i najczęściej trwają około godziny. Pierwsze efekty zauważymy już po kilku wizytach. Dzięki ćwiczeniom fitness poprawimy naszą sylwetkę, wzrośnie nasza koordynacja ruchowa, a co najważniejsze - będziemy mieć lepsze samopoczucie. Minusem jest popularność zajęć fitness, często trzeba się na nie zapisywać z wcześniejszym wyprzedzeniem. Warto zmieniać rodzaje treningu, aby nie popaść w monotonię.

Idealnym rozwiązaniem jest połączenie zajęć w klubie fitness z treningami na siłowni. Można zamiennie chodzić 2 razy na fitness, raz na siłownię w tygodniu, a w kolejnym odwrotnie.

Strony

Komentarze (25)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Anonim
(Ocena: 5)
2012-05-05 03:38:16

" Długość czasu spędzanego na treningu zależy jedynie od nas, powinno to być minimum 1,5 godziny." co za debil to pisał??? jeżeli robie 2 grupy mięsniowe po 3 ćwiczenia , po 12 powtórzeń na serię, w tym 3 serie, to zajmuje mi to max godzinę!!!! a nie minimum 1,5godziny! do tego mogą być dołączone aeroby - po siłowym 30min w zupełności wystarczy

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-08-04 10:43:13

Mam pytanie??Jestem szczupłą osobą ale chcę mieć lekko umięśnione ciało a zwłaszcza brzuch!!! bo przez niego mam kompleksy.czy siłownia będzie odpowiednia??

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2010-05-06 06:57:24

?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-06-14 16:50:00

hej ;) ja chodziłam na silownie bardzo długo i jedynym plusem jest to że mam jedrniejszą skórę ;) ALE!!!!!!! NOSZE DWA ROZMIARY WIEKSZE SPODNIE !!!! PROBUJE SIE ODCHUDZAC ALE BEZSKUTECZNIE!!! KTO MI DORADZI JAK MOGE WROCIC DO MNIEJSZEGO ROZMIARU???? wiem ze rozbudowaly mi sie miesnie ... jak sie moge ich "pozbyc" ??? DORADZCIE MIE!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2009-04-29 20:21:00

Mam 14 lat i postanowiłam ze spale troche tłuszczyku po zimie :) poszłam do dietetyczki by ustliła mi diete :)) diere rozpoczełam 2 dni temu i narazie nie narzekam ale chciałabym włączyc do tego jakieś swizenia.. mysłałam o siłowni ale czy nie jestem za młoda? i czy mogłabym wejsc sobie na godzinke i sama poćwiczyc na róznych urządzeniach? prosze o mądne komentarze. Dziekuje

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-10-22 17:30:00

[quote="Gosc"]Tylko fitness, bo szybciej spala się kalorie :) a poza tym jak wchodzi jedna laska na siłownię to od razu wszyscy faceci się na nią gapią i mnie to na przykład krępuje.. ;)[/quote] Jako trenerka indywidualna polecalabym tez spedzenie czasu na cwiczeniach silowych,optymalnie, zeby wzmocnic, a nie zbudowac miesnie.. wzmocnic kosci i uniknac urazow. To bardzo wazne, by nie pomijac treningow silowych, sama doswiadczylam tego na wlasnej skorze i wiem, co mowie. Do dzisiaj czuje skutki urazow...a zaczelo sie niewinnie...tylko aeroby i byleby jak najwiecej kcal spalic.... stracilam 15kg ale zaliczylam powazne kontuzje, bo miesnie, wizadla i sciegna nie byly wystarczajaco silne (a to mozna bylo osiagnac tylko przez regularny trening silowy i racjonalne zywienie) zeby wytrzymac ciagle obciazenie kiedy np biegalam (obciazenie, 3,4krotnie wieksze niz twoja waga!). dlatego jako trenerka nalegam, trening silowy - prosze go nie omijac.... najlepiej poradzic sie instruktorow na silownii, jestesmy tam, zeby pomoc!!!! .... jesli macie jakies pytania, moj nr gg to 6033178 .... chetnie sluze pomoca! . Kate. Personal Trainer for Virgin Active UK

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-10 16:20:00

[quote="bejbusia"]ja chodziłam na siłownie bo chciałam poprawić kondycje po tym jak rzuciłam papierosy i niestety przytyłam dodatkowo 8 kg... nie poleca na silowni ubijasz mięsienie a mięśie są cięzsze od tłuszczu.[/quote] ale dzięki mięśniom masz ładnie wyrzeźbioną sylwetkę i ujędrnioną skórę, poza tym dzięki mięśniom tyjesz wolniej, a co do kg to liczy się waga czy centymetry??? a najważniejsze jest to żeby nie ćwiczyć jak faceci: mało powtórzeń z dużym obciążeniem (bo nie chcemy mieć przerośniętych mięśni jak oni) tylko ćwiczymy większą ilość powtórzeń/serii z MNIEJSZYM obciążeniem - co ma wpływ na ładną sylwetkę trzeba umieć ćwiczyć !!!

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-02 19:33:00

Ważne że co kolwiek sie robi dla siebie i dla swojego ciala.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-07-01 22:27:00

ja chodziłam na siłownie bo chciałam poprawić kondycje po tym jak rzuciłam papierosy i niestety przytyłam dodatkowo 8 kg... nie poleca na silowni ubijasz mięsienie a mięśie są cięzsze od tłuszczu.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2008-06-25 02:08:00

wolę basen....

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz