Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

07 Kwietnia 2015

W sieci pełno jest filmików, które trwają 3, 5, 10 minut. Dla zapracowanych kobiet to idealne rozwiązanie. Tylko czy takie ćwiczenia są efektywne?

fitness

Ewa Chodakowska, Mel B, Sylwia Wiesenberg mają w swoich programach krótkie treningi, które trwają kilka minut. Najczęściej dotyczą jednej partii ciała – nóg, bioder i pośladków, ramion, brzucha. Wśród kilkuminutówek są również ćwiczenia wzmacniające, ujędrniające, wysmuklające. Dla zabieganych kobiet taka forma treningu jest bardzo dobra – łatwiej znaleźć w ciągu dnia kilka minut i trenować w ten sposób regularnie niż przez cały tydzień planować wizytę w klubie fitness.

Warto jednak poznać odpowiedź na pytanie, na ile takie treningi są efektywne i jakie przynoszą korzyści. Większość specjalistów jest zdania, że 30 minut ćwiczeń to minimum. Uważa się, że pół godziny to magiczna bariera, której przekroczenie daje wymierne korzyści całemu organizmowi. Czy zatem kilkuminutówki mają sens?

Opracuj swój program

Oczywiście, że tak. Ale trzeba wiedzieć, jak się do tego typu ćwiczeń zabrać. Zdaniem trenerki personalnej Malwiny Malinowskiej najczęstszym błędem popełnianym przez ćwiczących jest brak programu treningowego. Na przykład trening redukujący masę ciała jest dla osób, których celem jest utrata zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie sylwetki. Taki trening jest bardzo dynamiczny, ćwiczenia wykonuje się z krótkimi przerwami, maksymalnie minutowymi.

„Formą takiego treningu jest trening obwodowy, gdzie mamy kolejne ćwiczenia wykonywane jedno po drugim. Często również kilkuminutowe wstawki na maszynach typu cardio, czyli bieżnia, ergometr, stepper, rower. Te treningi są bardzo intensywne, ukierunkowane na dużą liczbę powtórzeń, najczęściej z mniejszym obciążeniem” – mówi Malinowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Musimy więc pozbyć się złudzeń: włączenie raz na jakiś sześciominutowego filmu Ewy Chodakowskiej na YouTubie może nie wystarczyć. Oczywiście każda forma ruchu jest na wagę złota, jednak by krótkie ćwiczenia przyniosły pożądany skutek, trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać.

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (6)
ocena
4.3/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

muscleboss_pl
(Ocena: 5)
2016-01-11 16:20:18

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

Tabata jest z pewnością efektywna, ale dla osób już wytrenowanych. Początkującemu nie przyniesie pożądanych efektów. Tabata to trening wymagający wysokiej intensywności, której osoba początkująca nie jest w stanie osiągnąć. Nie zapominajmy, że każdy trening musi być poprzedzony rozgrzewką.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-04-07 22:24:40

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

ja cwiczylam z mel b na brzuch tylko i trwa 10min wczesniej sie rozgrzewałam i schudłam, daje efekty

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-04-07 20:53:22

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

Pani Ewo! Uwielbiam czytać pani artykuły:) Wiem, że są pisane z wielkim zaangażowaniem i zawsze odwołuje się pani do rzetelnych źródeł. Ma pani dobry pisarski styl, a artykuły czyta się lekko i przyjemnie. Pozdrawiam;)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-04-07 20:17:24

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

Z dwojga złego lepiej te kilka minut ćwiczeń niż nic ale z drugiej strony prawdziwy trening powinien zawierać rozgrzewkę, właściwe ćwiczenia, a na koniec rozciąganie. Trudno to zbić w kilka minut.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 1)
2015-04-07 07:49:35

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

o taaaak sportsmenki :D 5 minut treningu, ba! nawet 10! hahahahaha

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
(Ocena: 5)
2015-04-07 01:32:27

re: Ćwiczenia kilkuminutowe - czy są efektywne i zapewnią Ci figurę modelki?

o tak sama jestem wielką zwolenniczką . Przed śniadaniem, w miarę możliwości przed każdym posiłkiem. Biodra w górę 30 razy , pety półtora litrowe i ramiona oraz przed ramiona, przysiady . Takie ćwiczenie tuż przed posiłkiem obniżają poziom cukru co spowoduje że chudniemy . Na prawdę wystarczą rano 5 min , przed obiadem.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1